Citat:
Ursprungligen postat av
eXtremo
Att du ens orkar, trodde vi blev av med dig förra gången.

Handläggare på SKV och MV är, oavsett om du anser det eller inte, två stycken tjänster som är kvalificerade sådana.
Det finns oändligt många tjänster som är kvalificerade. Frågan är om man behöver plugga i 4,5 år för att vara kvalificerad till dem.
Man skulle kunna utbilda vem som helst inom 1-2 år för att jobba som handläggare på dessa ställen.
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Du verkar inte inse att alla inte har byråambitioner, att vissa vill arbeta på myndighet samt att vissa tycker att det roligaste jobbet i världen är försvarsadvokat. Vad gör du själv? Vad har du för utbildningsbakgrund?
Inte alla har byråambitioner? Kanske, men de allra flesta vill jobba som advokater eller på ting. Och i princip ingen vill gå en tung utbildning i 4,5 år för att sedan vara handläggare åt tredje världen.
Och om du tycker att det är något annat folk på migrationsverket eller skatteverket så ta bara en titt. Ett enda besök räcker för att förinta alla illusioner om "statusjobb".
Vad jag gör? Söker jobb, pluggar.
Framförallt har jag pluggat rasbiologi på egen hand, det är mitt största intresse. På universitet har jag pluggat biologi, kemi, fysik, språk och teknik, där jag även har varit yrkesverksam.