2014-01-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Skönt att jag fick med mig allt

Men allvarligt talat, kändes som att hälften av de antagna bommade uppropet. Brukar det vara så eller var det här ett extremfall?
Det var väl 10% eller så som inte svarade. Räknade inte så noga förstås.

Hur gör man för att välja grupp i fastreg? Jag behöver verkligen komma in på en viss grupp och vill inte förlora en enda sekund.
Citera
2014-01-16, 16:16
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plstudent
Det var väl 10% eller så som inte svarade. Räknade inte så noga förstås.

Hur gör man för att välja grupp i fastreg? Jag behöver verkligen komma in på en viss grupp och vill inte förlora en enda sekund.

Man kan välja fr.o.m. imorgon
Citera
2014-01-16, 16:24
Medlem
Snuskalass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Thomas Bull hade för övrigt en t-shirt med en tjur på sig vid första föreläsningen på T1...
Sån jävla hybris, sätter en hundring på kokainmissbruk. Det blev nog inte heller bättre för hans ego när folk ville ha autografer i pausen...
Citera
2014-01-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Man kan välja fr.o.m. imorgon
Japp. Det jag undrar är hur i fastreg man klickar sig vidare för att välja grupp.
Citera
2014-01-16, 16:28
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Japp. Det jag undrar är hur i fastreg man klickar sig vidare för att välja grupp.

gå in på grupper. där kommer kursen stå i oklickbartext. Kl .59 sitter du och spammar f5 tills du kan klicka på kursen. Om du ska ha en populär grupp har du 15-20 sek på dig att klicka det gröna plustecknet framför den grupp du vill ha.

en dag skall jag skriva ett script och tjäna grova pengar.
Senast redigerad av Sobofied 2014-01-16 kl. 16:31.
Citera
2014-01-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
gå in på grupper. där kommer kursen stå i oklickbartext. Kl .59 sitter du och spammar f5 tills du kan klicka på kursen. Om du ska ha en populär grupp har du 15-20 sek på dig att klicka det gröna plustecknet framför den grupp du vill ha.

en dag skall jag skriva ett script och tjäna grova pengar.
Tack!

Så man klickar först på kursen och sedan på plustecknet? Man behöver inte bekräfta eller något sen?
Citera
2014-01-16, 16:55
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Tack!

Så man klickar först på kursen och sedan på plustecknet? Man behöver inte bekräfta eller något sen?

Nej. Totalt två klick; kursen > plustecknet.
Citera
2014-01-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskalas
Sån jävla hybris, sätter en hundring på kokainmissbruk. Det blev nog inte heller bättre för hans ego när folk ville ha autografer i pausen...
Autografer? När hände detta? När jag läste T1 var det ingen som bad om autografer, det bad ju folk inte ens Håstad om. Och hybris? Märkte inte jag något av på föreläsningarna vi hade med honom.
Citera
2014-01-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Låter kul, kan du utveckla?

Jag kan i vart fall försöka. Som jag minns det handlade frågan om bolaget BetaSkog & Såg* AB, som till 88** procent ägdes av ett annat bolag. Detta andra bolags huvudägare, VD och så vidare, var en man som inte bara hette Adolf***, och inte heller nöjde sig med ett efternamn som börjar på H,**** utan faktiskt tilläts bära det inte helt smakfulla efternamnet Heydrich.*****

BetaSkog & Såg har någon form av japanskt kontrakt******. Givetvis uppstår en kontrovers mellan Adolf och en minoritetsägare. Minoritetsägaren anlitar advokaten Sten Stut*******, och därefter ställs en hög bolagsrättsliga frågor. Det framgår inte huruvida Adolf skäller ut folk på tyska.

Vi tar och gömmer referenserna i en spoiler så får ni leta själva.

Så spexigt kan man tydligen ha det när man skriver en tentafråga. Nästan så att man blir sugen på en karriär inom akademin.
Citera
2014-01-16, 17:33
Medlem
Sobofieds avatar
Här är frågan ovan (eller ja, inte själva frågorna):

Citera
2014-01-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Här är frågan ovan (eller ja, inte själva frågorna):

Du skall tentaplugga, inte vara behjälplig på FB!
Citera
2014-01-16, 17:42
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbomb
Du skall tentaplugga, inte vara behjälplig på FB!

Som av en händelse råkade jag ha alla ass-tentor uppe..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in