Citat:
Ursprungligen postat av
Densviskar
Som jag skrivit tidigare, man kan tycka val och diverse leverne är något att diskutera härinne. Men att P någonsin skulle vilja skada sina barn med vilje och att man uttalar sig hur ”sjuka” hennes barn ser ut att vara, det är bara sjukt i sig självt och man borde fundera på hur man själv mår.
Jag upplever att vi inte får se mycket klipp från dom större barnen, men varje gång något delas på barnen så är det enbart med värme och jag tror personligen att är det något som P är duktig på, så är det just på att vara mamma för sina barn. Så låt oss slippa diskutera fula ”apiga” ungar, för jag tror dom är lyckligt lottade som just fått henne som sin mamma trots hennes skulder.
Är det inte att skada sitt barn när barnet får inleda sitt liv på jorden med en kamp om sin överlevnad, varje gång.. Är det ansvarsfullt tycker du när P och J vet om förutsättningarna, prematur med risk för dödlig utgång redan innan men ändå till varje pris ska ha fler barn? Snacka om nonchalans och egoism på ett sätt som är svårt att begripa för en normalt funtad människa!!
Lägg sedan till att födas in i fattigdom i ett hem där kronofogden när som helst kan knacka på dörren, vad tror du den stressen gör hos barn?? Hon må ge barnen sponsrade saker, hänga och flänga överallt men vilket trygghet kan hon helt uppriktigt sagt erbjuda? Tack och lov verkar exmännen stabila!
Att flera ifrågasätter eventuella diagnoser på Ps barn är det verkligen konstigt med tanke på vad som framkommit om lilla T, påhittade diagnoser för att exkluderas av sin egna far och av P. Där pojken inget är värd och ändå verkar långt ifrån lika hyperaktiv som lillebror L som för övrigt blir mer och mer lik lilla T och är en kopia av J precis som det senaste tillskottet som verkar ha blivit namnlös.
Påhopp om barnens utseende är däremot aldrig ok men i övrigt är det rimligt att ifrågasätta någon som basunerar ut hela sitt liv till allmän beskådan. P och J har bjudit in till det här helt själva.