2024-04-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densviskar
Ja den här är också standard i alla FB trådar, att stryker man inte er medhårs i alla lägen så är man offret själv bakom kontot. Kan tala om för dig att så är det inte! Jag tycker själv mycket men rätt ska vara rätt och gå inte på små barn och skriva sjuka saker som att hon vill skada sina ungar. Det är att ta det hela alldeles för långt!

Det är sättet du skriver på som avslöjar dig. Konstiga formuleringar och ord som inte passar in. Det är så P skriver. Hon skriver icke grammatisk korrekt.
Citera
2024-04-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota
Det är sättet du skriver på som avslöjar dig. Konstiga formuleringar och ord som inte passar in. Det är så P skriver. Hon skriver icke grammatisk korrekt.

Ja vi säger väl så om det får dig nöjd😏
Citera
2024-04-05, 22:50
Medlem
Citat:
Skulle du säga samma sak till en kvinna som avslutat sin graviditet i havandeskapsförgiftning? Att hon aldrig mer skulle sätta ett barn till världen, då risken att dö är betydligt högre än att födas premarurt i den veckan hon fött dem sista barnen? Nej det tror jag verkligen inte att du skulle. Har du förlorat ett barn och känt längtan efter det barnet och förmodligen hoppet som livet kan ge tillbaka? Nej det tror jag inte heller att du upplevt så vi ska nog vara tysta om vi inte gått en dag i deras skor. Det är en komplex situation och att förvägra mammor som fött barn prematurt tidigare att skaffa fler barn är inte rimligt och inte okej. Samma sak som att man har genetiska åkommor och har chans att sprida det vidare genetiskt, du kan dra detta så långt du vill. Att önska ett till barn är inte något som är sinnesjukt hur mycket du än vill få det att låta som det.

Att födas in i fattigdom. Vi kan se det på flera olika håll, absolut finns det inte någon ekonomisk trygghet i dagsläget från sin mamma. Men hur många barn föds inte in i misär och olycka varje dag, vad jag ser utifrån så får barnen ha sina aktiviteter, mat på bordet ett rent hem och en kärleksfull familj som arbetar tillsammans. Jag tror också att dessa barn får uppleva långt mer än vanliga ”Svenssons” tack vare hennes sociala medier på gott och ont. Det onda som det medför har ju fört oss hit. Sen har barnen också sina pappor så att födas in i fattigdom är att ta i. Sen hoppas jag för deras skull att dom får en chans till en ny start och börja om och göra rätt för sig.

Angående barnens påstådda diagnoser vet vi faktiskt ingenting om. Det vi får se är otroligt kärleksfulla syskon och en 2 åring med spring i benen. Vill också minnas att P har nämnt att hon tror att det kan finnas en adhd diagnos bakom och han redan är under kontroll, en diagnos jag för övrigt också tror att hon har. Jag har inte följt dom åt när T var med i bilden mer än att ha läst Js egna inlägg om situationen med sin son. Det jag däremot har läst är att en person i denna FB tråd sagt det ena och andra och alla andra har efter det tagit sina egna slutsatser. Och att ha en eventuell autism diagnos respektive adhd är stor skillnad men jag tror att dom har gått efter pojkens mående men samtidigt vet vi ingenting mer om detta än det dom själva delar eller det som skrivs i en tråd på FB….

Tack för mig och godnatt.

Jag tänker såhär, drabbas man av konstanta prematurer oavsett vad så lägger man ner verkstaden. Särskilt då man redan har mer än ett halvt fotbollslag och de sista fyra krävt intensivvård under många veckor.

Jag vet att Patricialjug älskar att samhället betalar, för det är inte gratis för skattebetalarna när hon ligger där och mysgnäller med en halvkläckt unge utan det kostar runt 34 000 per DYGN att ha en unge på neo.

Vi andra får betala för kalaset, och då blir det än mer provocerande att Patricialjug inte ens pallar betala sin förskoleavgift (skit samma om det är gamla räkningar) och att J inte klarar av att betala ett simpelt underhåll för sitt gamla "misstag".

Jag struntar fullkomligt i diagnoser hit eller dit men ska man nu visa upp perfekta familjen på sociala medier så får man vara beredd på att någon granskar en. Och inte sitta och tjura som en unge när folk inte enbart hyllar allt man gör.

Sen kan både P och J stampa i marken och tycka jag och andra medborgare är svindumma som vågar ta ton mot galenskapen.

Ps. Hoppas Patricialjug betalt in skatt på sina "gåvor/samarbeten" som gör att hennes barn får uppleva så mycket mer än "normala" barn. Ännu en sak för KF/Skattemyndigheten att gräva i.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-04-05 kl. 22:52.
Citera
2024-04-05, 23:15
Medlem
Citat:
Skulle du säga samma sak till en kvinna som avslutat sin graviditet i havandeskapsförgiftning? Att hon aldrig mer skulle sätta ett barn till världen, då risken att dö är betydligt högre än att födas premarurt i den veckan hon fött dem sista barnen? Nej det tror jag verkligen inte att du skulle. Har du förlorat ett barn och känt längtan efter det barnet och förmodligen hoppet som livet kan ge tillbaka? Nej det tror jag inte heller att du upplevt så vi ska nog vara tysta om vi inte gått en dag i deras skor. Det är en komplex situation och att förvägra mammor som fött barn prematurt tidigare att skaffa fler barn är inte rimligt och inte okej. Samma sak som att man har genetiska åkommor och har chans att sprida det vidare genetiskt, du kan dra detta så långt du vill. Att önska ett till barn är inte något som är sinnesjukt hur mycket du än vill få det att låta som det.

Att födas in i fattigdom. Vi kan se det på flera olika håll, absolut finns det inte någon ekonomisk trygghet i dagsläget från sin mamma. Men hur många barn föds inte in i misär och olycka varje dag, vad jag ser utifrån så får barnen ha sina aktiviteter, mat på bordet ett rent hem och en kärleksfull familj som arbetar tillsammans. Jag tror också att dessa barn får uppleva långt mer än vanliga ”Svenssons” tack vare hennes sociala medier på gott och ont. Det onda som det medför har ju fört oss hit. Sen har barnen också sina pappor så att födas in i fattigdom är att ta i. Sen hoppas jag för deras skull att dom får en chans till en ny start och börja om och göra rätt för sig.

Angående barnens påstådda diagnoser vet vi faktiskt ingenting om. Det vi får se är otroligt kärleksfulla syskon och en 2 åring med spring i benen. Vill också minnas att P har nämnt att hon tror att det kan finnas en adhd diagnos bakom och han redan är under kontroll, en diagnos jag för övrigt också tror att hon har. Jag har inte följt dom åt när T var med i bilden mer än att ha läst Js egna inlägg om situationen med sin son. Det jag däremot har läst är att en person i denna FB tråd sagt det ena och andra och alla andra har efter det tagit sina egna slutsatser. Och att ha en eventuell autism diagnos respektive adhd är stor skillnad men jag tror att dom har gått efter pojkens mående men samtidigt vet vi ingenting mer om detta än det dom själva delar eller det som skrivs i en tråd på FB….

Tack för mig och godnatt.

Tänk att en adhd diagnos är mer acceptabel än autism som lilla T inte ens har, Patricia. Hej föresten!!

När du ändå är här - visste du att det är vanligt att kvinnor med MBP intalar sig att barnet är sjuk/har diverse diagnoser/andra fel fast att det inte alls är så? För att i ens fantasi när man har MBP blir osanningen verklighet.. Precis som i din fantasi, Patricia.

Du vill så gärna att lilla T ska vara autistiskt när inget talar för det enligt Js tidigare vänner/familj men i din fantasi är det sanning för att det ska rättfärdiga att lilla T inte ska får vara en del av er familj. Avskyn mot pojken speglas i varenda svar du ger om honom på din egna instagram och här under olika alias, känner inte J av det??

En fråga Patricia? Om L eller I visar sig ha autism eller autiska drag för det är precis som adhd ganska vanligt hos prematura barn, är det "inte samma sak" då heller?

Som svar på den första delen så tror jag att de flesta kvinnor inser sina begränsningar när det kommer till barnafödande, naturen brukar ha sin egna gång något vi kan se på djur som kastar/aborterar sina barn när något är fel. Det är väl på sätt och vis det din kropp har gjort med dom senaste barnen "kastat" graviditeterna??

Det glädjer mig dock att allt gick bra med flickan men ni spelar verkligen med livet som insats. Dags att ta ansvar för barnen ni redan har? Bara ett litet tips 🙂

Tack och godnatt 🌙
Citera
2024-04-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stensota

Sen, att inte glömma. Skillnaden på hennes barn och lilla T. Nåde i min låda om man jämför hennes barn med Js bagage från förr..
Citera
2024-04-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tänker såhär, drabbas man av konstanta prematurer oavsett vad så lägger man ner verkstaden. Särskilt då man redan har mer än ett halvt fotbollslag och de sista fyra krävt intensivvård under många veckor.

Jag vet att Patricialjug älskar att samhället betalar, för det är inte gratis för skattebetalarna när hon ligger där och mysgnäller med en halvkläckt unge utan det kostar runt 34 000 per DYGN att ha en unge på neo.

Vi andra får betala för kalaset, och då blir det än mer provocerande att Patricialjug inte ens pallar betala sin förskoleavgift (skit samma om det är gamla räkningar) och att J inte klarar av att betala ett simpelt underhåll för sitt gamla "misstag".

Jag struntar fullkomligt i diagnoser hit eller dit men ska man nu visa upp perfekta familjen på sociala medier så får man vara beredd på att någon granskar en. Och inte sitta och tjura som en unge när folk inte enbart hyllar allt man gör.

Sen kan både P och J stampa i marken och tycka jag och andra medborgare är svindumma som vågar ta ton mot galenskapen.

Ps. Hoppas Patricialjug betalt in skatt på sina "gåvor/samarbeten" som gör att hennes barn får uppleva så mycket mer än "normala" barn. Ännu en sak för KF/Skattemyndigheten att gräva i.

Har man inte råd att betala underhåll/förskoleavgift/fritidsavgift borde man kanske fråga sig själv om man verkligen har råd med fler barn.

Jag vill ha tio hundvalpar men det betyder inte att jag har råd med det, ska jag utgå från P och Js logik är det bara att skaffa alla söta hundvalpar och hoppas på att någon annan betalar kalaset åt mig sen, hunddagiset också 🐶💁‍♀️😆
Citera
2024-04-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
Har man inte råd att betala underhåll/förskoleavgift/fritidsavgift borde man kanske fråga sig själv om man verkligen har råd med fler barn.

Jag vill ha tio hundvalpar men det betyder inte att jag har råd med det, ska jag utgå från P och Js logik är det bara att skaffa alla söta hundvalpar och hoppas på att någon annan betalar kalaset åt mig sen, hunddagiset också 🐶💁‍♀️😆

Bara skippa betala räkningarna, skaffa hur många ungar och husdjur du vill 😍
Samhället betalar!!

Sen jag såg deras gemensamma skuldberg idag så har jag börjat fundera på varför jag ens betalar mina räkningar när jag både kan fylla kroppen med silikon och ta ungarna mina utomlands.

Skulle vara härligt om nån annan betalade för min familj (jag finns på swish kompisar).

En sak är ju iaf säker och det är att Patricialjug kommer få det svårt att få ut underhåll från J när han ruttnar på henne.
Kan man inte ens betala ett underhåll, hur ska det gå med tre 😅😅
Citera
2024-04-06, 00:53
Medlem
Intressant sammanträffande, att det idag när det dykt upp ett mindre smickrande inlägg om P & Js skulder, kommit in en 2-3 konton till stöttning för P.... varav minst ett av kontona verkar vara en relativt nyregistrering med fåtal inlägg, och gissningsvis är alla dessa inlägg endast i denna tråden.
Senast redigerad av vita.luna 2024-04-06 kl. 00:56.
Citera
2024-04-06, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Intressant sammanträffande, att det idag när det dykt upp ett mindre smickrande inlägg om P & Js skulder, kommit in en 2-3 konton till stöttning för P.... varav minst ett av kontona verkar vara en relativt nyregistrering med fåtal inlägg, och gissningsvis är alla dessa inlägg endast i denna tråden.

Jag har följt tråden länge, utan ett FB-konto.
När drevet om P’s barn satte igång så nåddes min gräns. I tre dagar måste man vänta innan man kan skriva kommentarer med ett nyregistrerade konto, ren tillfällighet att det föreföll just efter att psykvåpen ringt fogden.
Citera
2024-04-06, 01:17
Medlem
Citat:

Fast problemet är väl ändå inte att man som kvinna/mamma som förlorat ett barn önskar o längtar efter fler barn?! Det är väl snarare rent biologiskt rätt väntat?!

Problemet är ju när man är så egoistisk att man väljer att agerar på dom känslorna TROTS att man är väl medveten om att man riskerar ett barn liv!! Som med största sannolikhet kommer födas till en kamp på liv o död! O om barnet lyckas överleva är risken oerhört stor med livslånga fysiska men i olika grad, som i värsta fall kan begränsa barnets möjlighet till ett värdigt liv! (ja många microprematurer får svåra hjärnblödningar som kan ge dom ett otroligt begränsat liv med livslångt behov av vård dygnet runt.)

Kort o gott, den vuxna kvinnan/mamman sätter sina egna känslor/behov först, o har inga problem med att gambla med ett barns liv eller lidande. O DET är problemet tänker jag!
Citera
2024-04-06, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Fast problemet är väl ändå inte att man som kvinna/mamma som förlorat ett barn önskar o längtar efter fler barn?! Det är väl snarare rent biologiskt rätt väntat?!

Problemet är ju när man är så egoistisk att man väljer att agerar på dom känslorna TROTS att man är väl medveten om att man riskerar ett barn liv!! Som med största sannolikhet kommer födas till en kamp på liv o död! O om barnet lyckas överleva är risken oerhört stor med livslånga fysiska men i olika grad, som i värsta fall kan begränsa barnets möjlighet till ett värdigt liv! (ja många microprematurer får svåra hjärnblödningar som kan ge dom ett otroligt begränsat liv med livslångt behov av vård dygnet runt.)

Kort o gott, den vuxna kvinnan/mamman sätter sina egna känslor/behov först, o har inga problem med att gambla med ett barns liv eller lidande. O DET är problemet tänker jag!

Du har helt rätt, så tänker alla normala människor som faktiskt bryr sig om både sina barn, sig själv och sina närstående.

Sen har vi vissa andra, de som är otroligt själviska av olika anledningar, därför denna tråd ens existerar, sorgligt nog ❤️‍🩹
Citera
2024-04-06, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Så du menar att FruPsyksjukKrokodil ifrågasätter genom att sprida rykten och på fullaste allvar tro att P fördriver ut sina barn med virkpinnar?

Människor i min omgivning är inte elaka och fyllda med hat, sådana personer omges jag inte av. Däremot om man själv är fylld av hat och mani så kan det vara svårt att se sitt eget beteende kanske.

Nej, jag tror inte att P har startat förlossningen med sina virkpinnar.

Jag tror däremot att P sätter sin egna vilja framför sina barns behov genom att utsätta sig själv för fler graviditeter och risker, för att P vill gå hemma och upprätthålla livet som influenser med en polerad fasad. Tyvärr påvisade skuldsaldot igår att varken P eller J varit intresserade av en återbetalningsplan som P tidigare skrivit om utan vi ser nog snart en nya resa till Gotland.

P har vad man genom åren kunnat följa enbart tänkt för stunden och verkar sakna förmågan att tänka rationellt. L verkar ha varit stoppklossen innan hon tillslut träffade sin livskärlek tillika JA-sägaren J som till och med valde bort sitt egna barn för P.

Har man som P och J valt att dokumentera varenda del av sitt liv på sociala medier och livnär sig på att vara influenser samtidigt som man inte betalar barnomsorgen och underhållet för sin förstfödde får man faktiskt ta att det ifrågasätts när sanningen kommer fram. Man kan sminka grisen ett tag men i slutändan är det bara en gris ändå!!
Senast redigerad av Hejjpadig 2024-04-06 kl. 07:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in