Citat:
Ursprungligen postat av
Densviskar
Skulle du säga samma sak till en kvinna som avslutat sin graviditet i havandeskapsförgiftning? Att hon aldrig mer skulle sätta ett barn till världen, då risken att dö är betydligt högre än att födas premarurt i den veckan hon fött dem sista barnen? Nej det tror jag verkligen inte att du skulle. Har du förlorat ett barn och känt längtan efter det barnet och förmodligen hoppet som livet kan ge tillbaka? Nej det tror jag inte heller att du upplevt så vi ska nog vara tysta om vi inte gått en dag i deras skor. Det är en komplex situation och att förvägra mammor som fött barn prematurt tidigare att skaffa fler barn är inte rimligt och inte okej. Samma sak som att man har genetiska åkommor och har chans att sprida det vidare genetiskt, du kan dra detta så långt du vill. Att önska ett till barn är inte något som är sinnesjukt hur mycket du än vill få det att låta som det.
Att födas in i fattigdom. Vi kan se det på flera olika håll, absolut finns det inte någon ekonomisk trygghet i dagsläget från sin mamma. Men hur många barn föds inte in i misär och olycka varje dag, vad jag ser utifrån så får barnen ha sina aktiviteter, mat på bordet ett rent hem och en kärleksfull familj som arbetar tillsammans. Jag tror också att dessa barn får uppleva långt mer än vanliga ”Svenssons” tack vare hennes sociala medier på gott och ont. Det onda som det medför har ju fört oss hit. Sen har barnen också sina pappor så att födas in i fattigdom är att ta i. Sen hoppas jag för deras skull att dom får en chans till en ny start och börja om och göra rätt för sig.
Angående barnens påstådda diagnoser vet vi faktiskt ingenting om. Det vi får se är otroligt kärleksfulla syskon och en 2 åring med spring i benen. Vill också minnas att P har nämnt att hon tror att det kan finnas en adhd diagnos bakom och han redan är under kontroll, en diagnos jag för övrigt också tror att hon har. Jag har inte följt dom åt när T var med i bilden mer än att ha läst Js egna inlägg om situationen med sin son. Det jag däremot har läst är att en person i denna FB tråd sagt det ena och andra och alla andra har efter det tagit sina egna slutsatser. Och att ha en eventuell autism diagnos respektive adhd är stor skillnad men jag tror att dom har gått efter pojkens mående men samtidigt vet vi ingenting mer om detta än det dom själva delar eller det som skrivs i en tråd på FB….
Tack för mig och godnatt.
Tänk att en adhd diagnos är mer acceptabel än autism som lilla T inte ens har, Patricia. Hej föresten!!
När du ändå är här - visste du att det är vanligt att kvinnor med MBP intalar sig att barnet är sjuk/har diverse diagnoser/andra fel fast att det inte alls är så? För att i ens fantasi när man har MBP blir osanningen verklighet.. Precis som i din fantasi, Patricia.
Du vill så gärna att lilla T ska vara autistiskt när inget talar för det enligt Js tidigare vänner/familj men i din fantasi är det sanning för att det ska rättfärdiga att lilla T inte ska får vara en del av er familj. Avskyn mot pojken speglas i varenda svar du ger om honom på din egna instagram och här under olika alias, känner inte J av det??
En fråga Patricia? Om L eller I visar sig ha autism eller autiska drag för det är precis som adhd ganska vanligt hos prematura barn, är det "inte samma sak" då heller?
Som svar på den första delen så tror jag att de flesta kvinnor inser sina begränsningar när det kommer till barnafödande, naturen brukar ha sin egna gång något vi kan se på djur som kastar/aborterar sina barn när något är fel. Det är väl på sätt och vis det din kropp har gjort med dom senaste barnen "kastat" graviditeterna??
Det glädjer mig dock att allt gick bra med flickan men ni spelar verkligen med livet som insats. Dags att ta ansvar för barnen ni redan har? Bara ett litet tips 🙂
Tack och godnatt 🌙