Citat:
Ursprungligen postat av
Densviskar
Jag ringde KF tidigare efter att det framkommit i tråden för att få reda på lite mer. Det var skulder från barnomsorg från tidigare år men som legat hos inkasso alltså så har det inte varit några aktuella skulder. Med facit i hand så tror jag nog att hon lever med ångest över att det blivit som det blivit, men jag ser också att hennes liv vändes upp och ner totalt och vem hade inte tappat det. Vad väljer man, tak över huvudet och mat på bordet eller ska man betala sina räkningar? För mig är det att välja mellan pest eller kolera men valet är ganska självklart att man betalar det nödvändigaste. Sen vill man ha en skuldsanering godkänd (det vet jag dock inte om hon uttalat sig över) så måste man låta alla sina skulder hamna hos KF så man har inte mycket till val. Man får inte betala vissa skulder och avstå vissa.
Men tittar man tillbaka på hur P har levt så har hon själv rest ensam till Grekland, åker iväg med barnen också, shoppar, fikar, badhus, lekland osv osv.
Hon har valt det framför att betala förskoleavgiften? Det är ju ganska uppenbart. Känns inte som hon betalat det nödvändigaste. Skippa ett besök på lekland så är det förskoleavgiften liksom.
Sen betalar säkerligen L väldigt mycket för barnen då han har dom varannan vecka. Hon har bara haft L tillsammans med J att betala fullt för då?
Nä får inte ihop de