Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-08, 08:17
Medlem
Gällande insamlingen så förstår jag varför folk swishade. P har alltid skrivit så fint på ig, varit så öppen och ärlig. Verkat så genuin i allt hon gör. Det är så hon bedrivit sina sociala medier.
Men hon är falsk och ljuger och verkligheten kommer komma ikapp
Citera
2024-04-08, 08:19
Medlem
Sen skulle hon skänka en del av vinsten för tavlorna. Det tror jag inte hon gjorde heller? Allt ska se så bra och fint ut. Det är alltid det hon spelar på och lurar människor
Citera
2024-04-08, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Gällande insamlingen så förstår jag varför folk swishade. P har alltid skrivit så fint på ig, varit så öppen och ärlig. Verkat så genuin i allt hon gör. Det är så hon bedrivit sina sociala medier.
Men hon är falsk och ljuger och verkligheten kommer komma ikapp

Fast det här tycker jag inte riktigt är sant, hon har inte skrivit ut sitt exakta skuldsaldo och vem har egentligen med det att göra. Jag vet att jag sett flera inlägg på storys under frågestunder och annat hon publicerat att hon fortf dras med stora skulder från sin salong och detta har noterats även före J. Så att hon har ljugit om det tycker jag inte att hon har. Men hon har inte berättat i detalj varför och hur mycket skuld. Men vilken offentlig person, eller icke offentlig person skulle göra det är min fråga.
Citera
2024-04-08, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Densviskar
Fast det här tycker jag inte riktigt är sant, hon har inte skrivit ut sitt exakta skuldsaldo och vem har egentligen med det att göra. Jag vet att jag sett flera inlägg på storys under frågestunder och annat hon publicerat att hon fortf dras med stora skulder från sin salong och detta har noterats även före J. Så att hon har ljugit om det tycker jag inte att hon har. Men hon har inte berättat i detalj varför och hur mycket skuld. Men vilken offentlig person, eller icke offentlig person skulle göra det är min fråga.

Menar mer att hon skriver allt är så tufft men då borde hon istället skaffa ett jobb, sluta skaffa fler barn och börja betala förskoleavgiften istället. Hon behöver inte skriva ut sitt skuldsaldo men då inte heller snyfta som hon har gjort genom åren. Ingen har någon aning om läget, föränn nu kanske när de kommit ut en del info här. Med facit i hand- så hade många kanske antagligen inte swishat om man visste att hon inte ens betalar förskoleavgiften för sina barn osv. Men det har hon inte varit öppen med alls. Att hon inte tar något jävla ansvar alls.
Citera
2024-04-08, 08:52
Medlem
Citat:
Menar mer att hon skriver allt är så tufft men då borde hon istället skaffa ett jobb, sluta skaffa fler barn och börja betala förskoleavgiften istället. Hon behöver inte skriva ut sitt skuldsaldo men då inte heller snyfta som hon har gjort genom åren. Ingen har någon aning om läget, föränn nu kanske när de kommit ut en del info här. Med facit i hand- så hade många kanske antagligen inte swishat om man visste att hon inte ens betalar förskoleavgiften för sina barn osv. Men det har hon inte varit öppen med alls. Att hon inte tar något jävla ansvar alls.

Jag ringde KF tidigare efter att det framkommit i tråden för att få reda på lite mer. Det var skulder från barnomsorg från tidigare år men som legat hos inkasso alltså så har det inte varit några aktuella skulder. Med facit i hand så tror jag nog att hon lever med ångest över att det blivit som det blivit, men jag ser också att hennes liv vändes upp och ner totalt och vem hade inte tappat det. Vad väljer man, tak över huvudet och mat på bordet eller ska man betala sina räkningar? För mig är det att välja mellan pest eller kolera men valet är ganska självklart att man betalar det nödvändigaste. Sen vill man ha en skuldsanering godkänd (det vet jag dock inte om hon uttalat sig över) så måste man låta alla sina skulder hamna hos KF så man har inte mycket till val. Man får inte betala vissa skulder och avstå vissa.
Citera
2024-04-08, 08:53
Medlem
Citat:

Har jag missat någonstans att dom båda har blivit arbetslösa?
Citera
2024-04-08, 08:58
Medlem
Citat:
Jag ringde KF tidigare efter att det framkommit i tråden för att få reda på lite mer. Det var skulder från barnomsorg från tidigare år men som legat hos inkasso alltså så har det inte varit några aktuella skulder. Med facit i hand så tror jag nog att hon lever med ångest över att det blivit som det blivit, men jag ser också att hennes liv vändes upp och ner totalt och vem hade inte tappat det. Vad väljer man, tak över huvudet och mat på bordet eller ska man betala sina räkningar? För mig är det att välja mellan pest eller kolera men valet är ganska självklart att man betalar det nödvändigaste. Sen vill man ha en skuldsanering godkänd (det vet jag dock inte om hon uttalat sig över) så måste man låta alla sina skulder hamna hos KF så man har inte mycket till val. Man får inte betala vissa skulder och avstå vissa.

Men tittar man tillbaka på hur P har levt så har hon själv rest ensam till Grekland, åker iväg med barnen också, shoppar, fikar, badhus, lekland osv osv.
Hon har valt det framför att betala förskoleavgiften? Det är ju ganska uppenbart. Känns inte som hon betalat det nödvändigaste. Skippa ett besök på lekland så är det förskoleavgiften liksom.
Sen betalar säkerligen L väldigt mycket för barnen då han har dom varannan vecka. Hon har bara haft L tillsammans med J att betala fullt för då?
Nä får inte ihop de
Citera
2024-04-08, 09:00
Medlem
Citat:
Har jag missat någonstans att dom båda har blivit arbetslösa?

Eftersom dom inte betalar på sina skulder så borde dom skaffa en ordentlig stadig inkomst båda två.
Citera
2024-04-08, 09:10
Medlem
Citat:
Eftersom dom inte betalar på sina skulder så borde dom skaffa en ordentlig stadig inkomst båda två.

Jag kan tro att dom har ordentliga inkomster i det stora hela men att dom har för höga utgifter vilket skulle förbättras om dom flyttar men hur får man tag på ett kontrakt?. Hon kanske blev bjuden på den resan vad vet vi om det. Varför har L inte betalat sina barns avgift om han har det så fett? Har hon enskild vårdnad då dom tillföll henne?
Citera
2024-04-08, 09:20
Medlem
Citat:
Jag kan tro att dom har ordentliga inkomster i det stora hela men att dom har för höga utgifter vilket skulle förbättras om dom flyttar men hur får man tag på ett kontrakt?. Hon kanske blev bjuden på den resan vad vet vi om det. Varför har L inte betalat sina barns avgift om han har det så fett? Har hon enskild vårdnad då dom tillföll henne?

Och sluta skaffa fler ungar i det läget kanske? Det betvivlar jag att hon blev
L ska väl fasen inte betala hennes del? Om jag inte förstått fel så betalar man halva var av förskoleavgiften utifrån sin egen inkomst?
Han får en räkning och hon får en.
Någon annan kanske har mer koll på det? Hur de funkar när man är separerade
Dom har gemensam och varannan vecka om jag förstått det rätt?
Citera
2024-04-08, 09:37
Medlem
Citat:
Och sluta skaffa fler ungar i det läget kanske? Det betvivlar jag att hon blev
L ska väl fasen inte betala hennes del? Om jag inte förstått fel så betalar man halva var av förskoleavgiften utifrån sin egen inkomst?
Han får en räkning och hon får en.
Någon annan kanske har mer koll på det? Hur de funkar när man är separerade
Dom har gemensam och varannan vecka om jag förstått det rätt?

Jag vet inte hur det funkar i alla kommuner. Jag gjorde min ansökan på mina två barn och jag var den som ansökte om förskoleplats, så räkningen som kommer varje månad står i mitt namn och kommer inte till pappan även om vi är två som är ansvariga att betala den. Jag trodde det var så överallt!
Citera
2024-04-08, 09:44
Medlem
Citat:
Hon levde bra med L - dom hade det bra ekonomiskt. Det märktes. Han har ett välbetalt jobb och hon tjänade också pengar.
Han köpte ju ut henne när dom skilde sig? Där fick hon en summa pengar. Vart tog dom vägen? Jo antagligen för att fortsätta leva fett, resa utomlands, fika på stan, bio och shopping med alla barn. Försökte väl fortsätta leva fett trots ensamstående? Upprätthålla någon slags fasad på ig ?
Hon reste med någon snubbe innan J också. Samlade på sig skulder och betalade inte skatt för sin salong hon hade.
Sen träffade hon J som också hade skulder. Där hade dom något gemensamt redan från början och båda ville skaffa fler barn istället för att jobba och betala räkningar.

P borde ha ont i magen ändå? Hon levde bra ekonomiskt och sen gick de bara utför? Vafan hände egentligen?! Unge på unge men man har inte råd. Man betalar inte ens förskoleavgift
Nä usch fyfan.
Snart kommer väl ett snyft inlägg gällande hur tufft det är ekonomiskt osv.

Allt hon hade var tack vare L det har blivit så tydligt nu i efterhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in