2022-07-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dennis.sthlm
Hej, jag har en fråga om archetype.cc:

Hur kommer man in på sidan? Jag kommer till en sida med en pgp meddelande och jag förstår inte hur jag ska komma in. Jag har ju inte någon private key för att decrypta meddelandet.

Har tidigare handlat på fs 3 med pgp encryption.

Om någon kan vara så vänlig och förklara för mig, eller ge en länk till en tutorial (jag har letat).

(FB) Flugsvamp och andra öppna marknader på Darknet
Citera
2022-07-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbyssalWhip
Undrar en grej angående archetype. Kan man lita på deras auto kryptering vid ett köp?

Annars hur ska man använda sig av PGP.

För jag har tails på virtual machine. När jag försöker skapa en ny PGP Profil på tails. Via cleopatra som är redan installerat där.

så sparar jag filerna på tails men så fort jag stänger ner virtual machinen så försvinner filerna o jag måste skapa ny PGP. Hur kan spara filer i tails utan att de försvinner varje gång och använda samma PGP.

Tack på förhand

Någon som har en aning?
Citera
2022-07-02, 21:16
Medlem
Citat:
Någon som har en aning?

Spara nycklarna på ett usb-minne? Förutsätter såklart att du har mer än en port tillgänglig om du nu kör tails via usb. Använder det inte själv men jag gissar på att det har åtkomst till de andra enheterna på maskinen det körs på.

Edit: Tror du har missuppfattat syftet med tails väldigt ordentligt om du kör det som en virtuell maskin då det gör det så gott som meningslöst. Boota med det eller använd det inte alls. Är du bara en vanlig köpare så är tails rätt överflödigt, förutsatt att du har vidtagit övriga grundläggande säkerhetsåtgärder.
Senast redigerad av ZiliZ 2022-07-02 kl. 21:22.
Citera
2022-07-03, 04:38
Medlem
HattKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkeleMancer
Jag har hört om att tullen går igenom en del inrikes brev och att folk som köpt inrikes har fått husrannsakan. Detta kanske är påhitt av dryga säljare som vill skapa ett narrativ för kunder som dom selektivt scammar?

Haft husrannsakan en gång. Tullen. Någon som jävlades med mig. Först lite småskit från kina, några gram. Då fick jag bara brev. Men sen så skickade någon en större mängd från China. Då jävlar fick man påknackning.

Letade igenom min tomma lägenhet. Advokaten gissade på 3 månader.

Visade sig att det inte fanns ett jävla spår av bevis mot mig och de la ner undersökningen.

Men kul att få hembesök när man ligger och dricker några bira.

Men verkar som att det ska till stora mängder innan de åker ut.

Polare köpte några gram och de tog langaren (som hade sparat namn och allt), så han gick bara dit och nekade. Blev inget mer.

Fast fan blir man nojjig om skiten inte kommer fram.

Så är det allmänt postkaos i Sverige just nu? Eller något mer?
Citera
2022-07-03, 04:39
Medlem
HattKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlix
Vad är era erfarenheter kring beställningar från säljare som är utanför Sveriges gränser?
Om vi säger såhär. Vi har inga tullar inom EU.
Citera
2022-07-03, 04:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HattKatt
Om vi säger såhär. Vi har inga tullar inom EU.
Vi har dock ett tullväsende som är snabba på att känna igen förpackningstyper.
Säljarens diversitet i förpackningstekniker är det som ultimat avgör vad som kommer fram och inte.
Citera
2022-07-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HattKatt
Haft husrannsakan en gång. Tullen. Någon som jävlades med mig. Först lite småskit från kina, några gram. Då fick jag bara brev. Men sen så skickade någon en större mängd från China. Då jävlar fick man påknackning.

Letade igenom min tomma lägenhet. Advokaten gissade på 3 månader.

Visade sig att det inte fanns ett jävla spår av bevis mot mig och de la ner undersökningen.

Men kul att få hembesök när man ligger och dricker några bira.

Men verkar som att det ska till stora mängder innan de åker ut.

Polare köpte några gram och de tog langaren (som hade sparat namn och allt), så han gick bara dit och nekade. Blev inget mer.

Fast fan blir man nojjig om skiten inte kommer fram.

Så är det allmänt postkaos i Sverige just nu? Eller något mer?

Det är väldigt enkelt att skapa bra betyg genom lägga lite pengar på att köpa sina egna annonser på hemsidan. Kollade igenom en säljares alla betyg och kommentarerna som är kopplade till betygen var snarlika "under 48h, snabb leverans toppen säljare". Ett par kommentarer var exakta kopior, det säger en del....

Mitt tips är att hitta säljare som har bra recessioner på flera plattformar t.ex Archetypes forum, Plattan.vet som Luffarna.com går i god för. Sen bör man också läsa igenom alla betyg som säljaren har fått och utvärdera dess legitimitet.

Tror ärligt talat att jag blivit blåst av skumma säljare som selektivt scammar.

Vem röstar för att Flashback skall ta tillbaka möjligheten att gröna / röda olika säljare?
Citera
2022-07-03, 11:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkeleMancer
Vem röstar för att Flashback skall ta tillbaka möjligheten att gröna / röda olika säljare?
Den diskussionen får tas i (FB) Ett flertal samlingstrådar om drogshoppar har stängts tills vidare ./mod
Citera
2022-07-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiliZ
Spara nycklarna på ett usb-minne? Förutsätter såklart att du har mer än en port tillgänglig om du nu kör tails via usb. Använder det inte själv men jag gissar på att det har åtkomst till de andra enheterna på maskinen det körs på.

Edit: Tror du har missuppfattat syftet med tails väldigt ordentligt om du kör det som en virtuell maskin då det gör det så gott som meningslöst. Boota med det eller använd det inte alls. Är du bara en vanlig köpare så är tails rätt överflödigt, förutsatt att du har vidtagit övriga grundläggande säkerhetsåtgärder.

Nope, har endast en port (usb slot)

Ja, jag använder tails endast till att handla då och då, inget mer
Citera
2022-07-04, 01:20
Medlem
Citat:
Nope, har endast en port (usb slot)

Ja, jag använder tails endast till att handla då och då, inget mer

Antingen får du ladda upp en krypterad fil innehållandes dina PGP-nycklar någonstans som du kan hämta hem vid behov, vilket är en synnerligen dålig idé, eller så får du lagra dom lokalt på din dator och föra över dom till den virtuella maskinen om du nu tänker fortsatta använda den.

Jag hade personligen inte besvärat mig med det där som köpare. Se till att ha säkert lösenord till ditt Archetyp-konto som inte är nedskrivet någonstans och kör sedan Tor från ditt vanliga system. PGP-nycklarna kan du fortfarande kryptera och lagra lokalt om det nu är ett jätteproblem för dig om dom skulle hamna i orätta händer. Ingenting av det där är ett bevis för något. Jag är inte ens säker på att din orderhistorik på AT hade fungerat som ett bevis för något, dessutom rensas den efter någon vecka max.
Citera
2022-07-04, 16:14
Medlem
MonsterTilts avatar
Jag har ett paket som inte kommit och då gjorde jag en dispute. Säljaren skrev att han skulle skicka i förra veckan efter det. Det borde kommit idag men jag har inte fått paketet. I vilket läge är det rekommenderat att ta request moderator på Archetype?

Det känns inte jättestabilt att ha en dialog och diskutera fram och tillbaka med någon som säljer droger och har ens adress. Nu har det varit god ton men jag tänker om någon uttrycker sig fel och det blir ett annat tonläge. Överlag vill man ju inte behöva följa upp alls överhuvudtaget.
Citera
2022-07-04, 17:49
Medlem
Hallå,

jag handlar via Archetype numer, och tycker det funkar bra.
Men, tänkte ändå regga ett konto på FS4, mest för att se hur
det ser ut. Men, jag lyckas fan inte komma förbi registreringen.
Vad jag än skriver för user-id får jag meddelandet ”användarnamnet
är upptaget”, även med 15-20 slumpivisa tecken.

Nån annan som stött på samma problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in