2023-01-13, 06:02
Medlem
Spaders avatar
VARNING

Så som andra användare har skrivit på förra sidan i denna tråd så kan även jag bekräfta att insättningar på Flugsvamp 4 INTE FUNGERAR.

Jag skickade pengar igår via en mixer och transaktionen har nu 5 confirmations.

Loggade in på FS nu i morse och ser att insättningsadressen har ÄNDRATS utan att jag har gjort något. Jag är extremt noga med detta och det är inte att jag har skrivit fel eller så.

Under support-sidan så har även captchan försvunnit - dvs man kan ej skicka supportärenden.

1600kr upp i rök. Kul.
Citera
2023-01-13, 07:32
Medlem
Spaders avatar
Okej det är jag som var korkad!
Jag använde mig utav bitcoin-laundry.net och detta är inte en riktig mixer utan nån jävla scam
Citera
2023-01-17, 09:45
Medlem
– "Vår uppgift är att inhämta, sortera och leverera försändelser, och i normalhantering kan det vara så att ett brev går sönder. Om det gör det och det trillar ut något som vi misstänker är olagligt kommer vi nu få tipsa myndigheterna, säger Alexis Larsson."

Låter ändå bra. Att man skulle lägga tid på ett enskilt brev som möjligtvis innehåller några kartor benzo låter iallafall i min mening helt osannolikt. Tid är pengar!
Citera
2023-01-17, 15:42
Medlem
Hur har det gått sen årsskiftet egentligen, har folk fått sin post som vanligt utan problem?
Citera
2023-01-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalCuntDown
Hur har det gått sen årsskiftet egentligen, har folk fått sin post som vanligt utan problem?

Fått två, båda av rätt kass stealth. Väntar på två till, båda har gått över en vecka. Så jag tror det är lugnt ändå, bara man håller sig till kanske högst 2 åt gången, helst 1 för att va på den säkra sidan, men 1-2 skulle jag säga.
Citera
2023-01-17, 18:07
Medlem
ruttenfimps avatar
Vendors som erbjuder rek, fett som fan men. Bara jag som nojar?
Citera
2023-01-17, 20:01
Medlem
Vad händer om ditt brev blir beslagtaget?
Någon som fått sitt brev beslagtaget?
Senast redigerad av Slirsson 2023-01-17 kl. 20:13.
Citera
2023-01-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel68
Lär dig hur kraken fungerar. Köp dina coins /monero där.
Ladda ner cake wallet. Skicka det dit ,eller direkt till säljaren.
Sen jag började använda kraken har allt blivit så otroligt mycket lättare
Hur stor del av summan äter cake wallet ut om jag får fråga när man skickar vidare?
Citera
2023-01-17, 22:32
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Hur stor del av summan äter cake wallet ut om jag får fråga när man skickar vidare?
Avgift för XMR? Ca 0.1 SEK.
Citera
2023-01-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Avgift för XMR? Ca 0.1 SEK.
Exakt. Det var billigt. Går det snabbt också att överföra till en marknad sen?

Priserna från electrum-wallet har börjat skena nu också så jag lägger ner bitcoin helt men önskar att XMR mot swish framöver blir normal och inga fucking 14% till tradern i fråga som nu på localmonero.
Citera
2023-01-17, 23:17
Medlem
[quote=2023-01-01|83155031]Avgift för XMR? Ca 0.1 SEK.[/QUOTE

Förlorade 3 euro allt som allt har jag för mig
Citera
2023-01-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Vendors som erbjuder rek, fett som fan men. Bara jag som nojar?

Fett...? REK-försändelser har historiskt sett varit en jävligt dålig idé för framförallt köpare. En mängd personer torskade redan för 15 år sen, och marknaden anpassade sig efter det. Flera FUPar visade också hur noggranna registren hos Posten var, t ex, och hur lätt det var att lägga pussel. I princip erbjöd inte några seriösa aktörer det till vanligare köpare under över tio år.

Nu är det ju än värre eftersom två personer de facto inte bara har leggat sig, lämnat underskrift men nu också finns dokumenterade på på HD-video. Även om båda har målvakter och/eller falsklegg, så finns fullständigt onödiga spår för snuten att nysta i, dessutom mer än runt 2006-2009.

De vendors som erbjuder REK ska ni akta er för. De kan bara vara historiskt okunniga om riskerna, men det handlar också om att bygga bilden av att man tar säkerhet på allvar t ex i ljuset av nya postlagen när gör i själva verket erbjuder det rakt motsatta.

REK är inte "förstärkt stealth", det som alla seriösa säljare borde lägga mer tid på att fundera på hur man praktiskt kan erbjuda kunderna det. Inte under falsk flagg erbjuda folk möjligheten att dokumentera sina knarkköp hos tredjepart. Det finns en anledning att domstolar använder REK för vissa av sina försändelser... Herregud, tänk lite.

Så bojkotta REK-idioterna, upplys andra om riskerna och kräv istället att säljarna erbjuder riktig stealth mot en rimlig extraersättning för tid och emballage. Utvecklingen ska gå framåt, inte bakåt.
Senast redigerad av minisk 2023-01-18 kl. 00:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in