2025-04-14, 07:12
Medlem
LivetsArbetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanterFurryTales
Existerar säljare som kör DD nor om stockholm. Om vi säger.. umeå/sundsvall?'
Mest nyfiken på om man t ex skulle vilja köpa tram. Om det existerar DD till nåt norr om SThlm.

Tips på hur man kan söka det inne på archetyp?

Eftersom jag nyligen reggade konto och öglade genom olika vendors som säljer i Sverige så kan jag nästan svära på att det finns ialf en som har DD i Sundsvall. Du får forska lite på AT.
Citera
2025-04-14, 10:38
Medlem
Hej,
Håller på med skapa ett konto på Archentyp har decrypterat texten man får på slutet och fått

----- ARCHETYP MARKET SIGN UP -----
yuqwcub4ikf6rjafaxld5dwu7relbox64gx45ivwzcbr6w4yn6 ad.onion/sign_up/b7056641e486ee17b55a86
----- HOW TO SIGN UP? -----
----- 1. Copy the URL from above -----
----- 2. Browse to it in your browser to sign up and register the account -----

Länken där uppe fungerar inte ( jag har tagit bort lite av texten där uppe och slutet för inte dela med mig av den här)

Har prövat kopiera och klistra in den på olika sätt i Onion browsern.

Hade uppskattat lite hjälp!?
Citera
2025-04-14, 16:33
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Hej,
Håller på med skapa ett konto på Archentyp har decrypterat texten man får på slutet och fått

----- ARCHETYP MARKET SIGN UP -----
yuqwcub4ikf6rjafaxld5dwu7relbox64gx45ivwzcbr6w4yn6 ad.onion/sign_up/b7056641e486ee17b55a86
----- HOW TO SIGN UP? -----
----- 1. Copy the URL from above -----
----- 2. Browse to it in your browser to sign up and register the account -----

Länken där uppe fungerar inte ( jag har tagit bort lite av texten där uppe och slutet för inte dela med mig av den här)

Har prövat kopiera och klistra in den på olika sätt i Onion browsern.

Hade uppskattat lite hjälp!?

Det du ska kopiera och klistra in är denna adress i TOR browser:

(Plus de tecken du tog bort, minus det mellanslag som Flashback automatiskt lägger till i onion-adresser som användare postar på forumet).

p.s.
Var har du fått onion-adressen från?
Känner inte igen den och den ligger INTE med i listan av officiella adresser till Archetyp.

Använd en från "Archetyp.cc"
Citera
2025-04-14, 17:26
Medlem
Alltså är inte riktigt med på vad som inte fungerar. Försöker göra kortbetalningar/transaktioner via Moonpay, Wert och liknande kryptoväxlingstjänster direkt till shoppars kopplade konton. Det borde fungera, då shopparna säger att det går fint att betala med kort. Och det har fungerat tidigare en-två gånger, men nu verkar det inte funka alls och verkar som att man har blivit blockerad att använda tjänsterna.

Nu använder jag Revolut som kortbetalning, är det fel bank att använda? Går ju inte att använda svenska bankers kort överhuvudtaget då de inte tillåter kryptoköp och liknande men som sagt, det fint med några transaktioner men nu går det inte. Inte ens via google pay och dyl (till just hemsida X wallet)

Vad ska jag göra/vad är andra alternativet? Flera tusen som bara ligger inne på revolut nu för ingenting.
Citera
2025-04-14, 17:36
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Alltså är inte riktigt med på vad som inte fungerar. Försöker göra kortbetalningar/transaktioner via Moonpay, Wert och liknande kryptoväxlingstjänster direkt till shoppars kopplade konton. Det borde fungera, då shopparna säger att det går fint att betala med kort. Och det har fungerat tidigare en-två gånger, men nu verkar det inte funka alls och verkar som att man har blivit blockerad att använda tjänsterna.

Nu använder jag Revolut som kortbetalning, är det fel bank att använda? Går ju inte att använda svenska bankers kort överhuvudtaget då de inte tillåter kryptoköp och liknande men som sagt, det fint med några transaktioner men nu går det inte. Inte ens via google pay och dyl (till just hemsida X wallet)

Vad ska jag göra/vad är andra alternativet? Flera tusen som bara ligger inne på revolut nu för ingenting.

Vart försöker du göra det här? Vilken site ska du handla på? Arch tar XMR(Monero) ingenting annat (FS skiter jag i)
Citera
2025-04-14, 17:37
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanterFurryTales
Existerar säljare som kör DD nor om stockholm. Om vi säger.. umeå/sundsvall?'
Mest nyfiken på om man t ex skulle vilja köpa tram. Om det existerar DD till nåt norr om SThlm.

Tips på hur man kan söka det inne på archetyp?

Du ska nu kunna lägga DD som ett av olika sökkriterier inne på Market när du väl söker
Citera
2025-04-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Vart försöker du göra det här? Vilken site ska du handla på? Arch tar XMR(Monero) ingenting annat (FS skiter jag i)

Det är inte darknet, utan det är en annan onlineshop. Alltså jag väljer shoppens egna betalningsalternativ för kortbetalning som exempelvis Moonpay. Transaktionerna blir alltså blockerade när man försöker att genomföra en betalning via Revolut kortet...
Citera
2025-04-14, 18:48
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Det är inte darknet, utan det är en annan onlineshop. Alltså jag väljer shoppens egna betalningsalternativ för kortbetalning som exempelvis Moonpay. Transaktionerna blir alltså blockerade när man försöker att genomföra en betalning via Revolut kortet...

Märkte detta idag när jag skulle kolla en grej i Cake Wallet för ett par timmar sedan.

Varken Revolut Pay eller Apple Pay verkar fungera för att köpa XMR.

Köpte senast för en vecka sedan. Det är till min Cake Wallet adress.

Felmeddelandet jag får är att det ej finns för denna valuta, välj en annan. Testar med USD och får samma sak.

Kanske är något regleringsknas som precis hoppat igång?
Citera
2025-04-15, 01:45
Medlem
Generalkosmoss avatar
Hur i helvete decryptar jag vi archetype market registration? Pgp dvs. Kommer så långt att ja lägger in .in egen, sedan får ja en svarskod av archetype ja inte lyckas decrypta nånstans
Citera
2025-04-15, 07:55
Medlem
flowerpower900s avatar
Nån med erfarenhet av leverans till spårbart ombud? Får man ett brev när man kan hämta det eller notis via mobilen? Är det mindre safe än till brevlådan?
Citera
2025-04-15, 18:42
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Nån med erfarenhet av leverans till spårbart ombud? Får man ett brev när man kan hämta det eller notis via mobilen? Är det mindre safe än till brevlådan?

Det beror helt och hållet på säljaren.

I majoritet av fall jag köpt av (notera: jag har inte handlat från en DNM sen i julas/nyår) så får man antingen:

1)
Notis i Postnord-appen att en leverans är på väg (om det är postnord man väljer som fraktbolag).
Sedan via PM så får man ett fraktnummer.

2)
Man får via någon metod, oftast via PM, ett fraktnummer/trackingnummer (exempelvis via read2burn.com) man kan lägga till i sin leverantörs app (postnord, DHL, UPS, instabox, etc) att följa.

3) Ett trackingummer via PM (oftast i krypterat meddelande via ens egna PGP).

Sidnotering:
Allt detta gäller Archetyp i mina fall.
Jag använder exklusivt Archetyp.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Är det mindre safe än till brevlådan?
JA!!! Men det beror på...

Om du beställer via vanligt brev (ej spårbart/frimärke-brev som hamnar i brevlådan) så har du så-kallad "plausible deniability".

Exempel:
Du bor i hus och har en brevlåda flera meter från ditt hus.
Mahmoud/lokala ligisten beställer knark till sig själv i ditt namn och håller sedan koll på din låda <--- detta är något du kan använda som ursäkt när polisen ringer eller knackar på.
Detta fungerar även om du bor i lägenhet och din brevlåda befinner sig på bottenplan.

Men om du beställer via SPÅRBART och säljarens "packare" blir haffade så kan deras ID-kort OCH bankkort/Kreditkort användas för att spåra ALLA försändelser som gjorts med tidigare benämnd identitetsangivare (ID-kort/bankkort/kreditkort).
Det är stor sannolikhet i DAGSLÄGET att du får en så-kallad "husrannsakan" om du beställt från en säljare som "åkt dit" (alltså, den som skickat försändelsen - aka "packare"*) om din adress förekommer i försändarens mottagare.

*En "packare" är en del av "säljaren".
Som namnet antyder så är "packaren" personen som "paketerar" och skickar ditt beställda knark.
Den vakuum-förpackar ordern och sedan lägger din order i antingen:

A) En brevlåda (om du beställer via vanligt "brev")
B) Via postnord/DHL/UPS/Instabox etc med "tracking"

En "Säljare" på darknet kan antingen vara:
1) En enskild individ
2) Ett "Gäng" som består av flera delar (en packare, en person som hanterar forumet/ordrar, en som hanterar inköp, en som hanterar "hits" (mord) och så vidare)

Summa summarum (kortfattat):
Om packaren för en säljare åker fast så vill du ha STÄDAT hemma om du beställt via "spårbart" då du kan, för det mesta, förvänta dig en husrannsakan i närtid.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-04-15 kl. 19:17.
Citera
2025-04-15, 19:43
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Märkte detta idag när jag skulle kolla en grej i Cake Wallet för ett par timmar sedan.

Varken Revolut Pay eller Apple Pay verkar fungera för att köpa XMR.

Köpte senast för en vecka sedan. Det är till min Cake Wallet adress.

Felmeddelandet jag får är att det ej finns för denna valuta, välj en annan. Testar med USD och får samma sak.

Kanske är något regleringsknas som precis hoppat igång?

Nu testar du att köpa LTC för att sen swap till XMR hos Cake och se om det funkar

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in