Apropå frågan från streamen om varför jag hatar Myra…
I maj förra året bestämde vi att vi skulle ta ledigt från podden under juni månad. Detta då Henrik och Myra ständigt kivades vilket var enormt tröttsamt för alla inblandade, mig inkluderat. Premissen var att lösa konflikten en gång för alla och att vi efter semestern skulle fortsätta som tidigare.
Istället för att kunna börja spela in avsnitt som vanligt igen fick jag, Henrik och vår dåvarande klippare Klipparkvinnan ett mail måndagen den 29/6 där Myra meddelade att hon lämnar podden. Hon skrev också att hon inte var “intresserad av att skapa något Della Q-drama - mest för att ingen av idioterna som ogillar oss förtjänar det”. Henrik svarade på det, jag orkade inte riktigt. Jag tror att jag har sagt det förut, men jag säger det igen; det var inte den lösning jag hoppades på, men det var en lösning. Det här låter ju toppen, så hur kommer det sig då att jag känner ett så intensivt förakt inför Myra?
Jo, för att direkt efter hennes post om att hon lämnar podden så startade Alva en tråd i vilken hon tillsammans med Idun, Jenny Gustafsson och ett gäng andra horungar menade att jag och Henrik hade betett oss illa mot Myra, att vi i princip tvingade henne att lämna podden och att vi borde be om ursäkt. Jag frågade flera gånger på vilket sätt vi hade betett oss illa och vad vi borde be om ursäkt för, men varken Alva, Idun, Jenny eller någon annan ville svara. Istället malde de på med sina talking points.
Jag försökt då prata med Myra och få henne att koppla sina rabieshundar, men det ville hon inte då hon menade att det inte var hennes stil att “censurera”. Alva skrev också i sin tråd att hon stämde av med Myra gällande vad hon postade och påstod i sin tråd. Mitt i allt detta släpptes också det första avsnittet med Sanna. Detta slutade med att Myra lämnade gruppen efter att ha skrivit en kommentar om att det kändes trist att ha blivit ersatt och buhu. Här är Alvas tråd:
https://www.facebook.com/groups/6219...0589037709955/
Tråkigt nog för Myra och för alla som tror att hon är den moraliska vinnaren i allt detta så stämmer det inte att hon blev ersatt. Jag skickade två sms till Myra veckan innan allt detta, på tisdagen den 23/6 och på fredagen den 26/6, se bifogad skärmdump. När Myra inte svarade föreslog Henrik att vi skulle ta med Sanna som vikarie, vilket vi också gjorde i avsnitt 79 som spelades in lördagen den 27/6 och släpptes på tisdagen den 30/6. I introt till det avsnittet säger jag uttryckligen att Sanna vikarierar för Myra. Jag säger däremot inte att det beror på att Myra vägrat svara på tilltal i nästan en veckas tid, för jag är professionell.
Jag vet än idag, 15 månader senare, inte vad det är jag och Henrik ska ha gjort mot Myra och vad det är vi ska be om ursäkt för. Det spekuleras förstås friskt om det. På Flashback sitter det diverse apor och menar att det rör sig om att vi ska ha utsatt Myra för någon slags övergrepp, Rebecca Weidmo Uvell menar att vi ska ha lurat Myra på pengar, tjackpundaren från Tranås hörde tidigt av sig och var upprörd å Myras vägnar, och så vidare. De där påståendena har inte direkt varit till fördel för varken mig eller Henrik, och jag hatar alla som haft del i att sprida dem. Detta inkluderar Myra, som inte bara är orsaken till allt detta, utan som också är för feg och konflikträdd för att säga något själv. Istället lät hon dessa pantade apor föra hennes talan. Jag känner också ett passionerat hat inför alla jävla idioter i den här gruppen som när det begav sig skulle glappa med käften och ha en massa åsikter om saker ni varken då eller nu vet ett skit om. Jag hoppas att ni dör redan i år.
Varför skriver jag om det här nu då? Jo, jag brukar då och då fråga Idun om hon vill berätta hur jag och Henrik betett oss illa mot Myra och vad vi borde be henne om ursäkt för. Jag har aldrig fått ett vettigt svar. Senast tyckte hon att jag borde släppa det där, det var ju faktiskt länge sen. Nej, din inavlade jävla horunge, jag kommer aldrig att släppa det här. Förresten, hur går det med Myras granskning av Lamottes följare?