2025-10-06, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Det är bara handläggningsformen som skiljer. Brottmål är kostsamt att driva för en privatperson. En förutsättning för att man ska bli dömd att betala skadestånd för brottet förtal är att man av domstol anses ha begått brottet förtal.

Klassisk Axel.

Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Du valde att sprida lögnen.

Det gick tyvärr inte att hitta någon artikel om det i Aftonbladet, de har bara skrivit om när han blev kallad chokladtomte.
Citera
2025-10-26, 16:08
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Här är alla domar mot honom: https://filebin.net/t043cbnal3x0uwl6 eller https://limewire.com/d/4PHWW#YOE6sm7oly eller https://file.kiwi/35735077#18VYq1fhODz9710kudFv1w
Kan du lägga upp igen. Ingen länk funkar längre....
Citera
2025-10-27, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Kan du lägga upp igen. Ingen länk funkar längre....

Bara att skriva till Södertörns tingsrätt och be om samtliga domar för stjärnan i fråga.
Citera
2025-10-27, 19:59
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Det är bara handläggningsformen som skiljer. Brottmål är kostsamt att driva för en privatperson. En förutsättning för att man ska bli dömd att betala skadestånd för brottet förtal är att man av domstol anses ha begått brottet förtal.
En förutsättning för att förtal ens ska bli aktuellt är att man ansöker om stämning genom enskilt åtal. Sällan det går under allmänt åtal.

Behöver inte vara kostsamt att driva ett brottmål. Beror helt på om vinnande part har några kostnader att redovisa. Rent krasst behöver det inte ett B-mål bli dyrare än ett FT-mål.

Om du förlorar i ett brottmål (såsom målsägande) så kan du alltid väcka talan igen i skadeståndsdelen. Detta för att frågan om skadeståndsansvar bortfaller och vinner inte negativ rättskraft vid friande dom.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-10-27 kl. 20:05.
Citera
2025-11-07, 09:07
Medlem
Attityds avatar
Axel gästade J.Bergs twich den 5 Nov och berättade att han laddat ner hela Anjos YouTube kanal. Han skulle gå igenom alla videos
Citera
2025-11-07, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Axel gästade J.Bergs twich den 5 Nov och berättade att han laddat ner hela Anjos YouTube kanal. Han skulle gå igenom alla videos
Spännande
Citera
2025-11-26, 17:37
Medlem
Spritnotas avatar
Jag är väl medveten om att några här ler i mjugg: Nu jävlar får Axel (inte satan själv Henko) hat.

Jag vet också varför så många håller käften:
Alex får spö, ni tycker det räcker med att Anjo hatar.

Jag vet även varför MÅNGA håller käften. Ni värderar, ni är ärliga och smarta. Back in the days hatade ni Alex men med samma princip ni hatade: Anjo & Rask har nått så många tusentals med rena lögner, Alex får hat, så ni bara "whatever" och ser saken på avstånd. All good.
Citera
2025-12-04, 19:06
Medlem
kanske är OF men har han slutat streama eller vad händer, fick han nån strike? eller streamar han bara för medlemmar nu?
Citera
2026-01-30, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Jag (Axel) känner Henrik sedan #teamhater jagade bort idpol-maffian från hans Facebook för ett par år sedan, men ja, Haveristerna är väl främst sprunget ur Hatklubbens kalla lik.

Breakaway1, läste du inte beskrivningen eller? Anledningen till att jag helst ser att folk avlider är för att jag 2003-2006 la rätt mycket tid på att försöka diskutera politik och migration med folk här, bara för att inse att det extremt sällan leder till något vettigt. Polariseringen du nämner är inget nytt, den enda skillnaden är att i takt med att internet bokstavligt talat finns i var mans hand så har den blivit synligare. Att du sedan ska skylla sagda polarisering på en sida baserat på vad jag säger (implicit då också att jag tillhör den sidan) i en pod med 900'ish lyssnare... Ja du, anecdotal evidence is anecdotal, men kul att du försöker.

Kjome-och-Renvall, kalla mig aldrig miljöpartist igen. Jag gissar att du inte har lyssnat på alla avsnitt, så jag tänkte bara nämna att vi grinar över saker som idiotiska. Idioti finns inom alla partier, även om den kanske är mer koncentrerad inom vissa. Vi beskyller heller inte Aron Flam eller Heberlein Ann för att vara "rasistfascistnazister" (vilket för övrigt är ett jävligt töntigt uttryck). Både Aron och Heberlein (med flera) har graviterat åt (alt)höger-hållet, gissningsvis för att de fattar att det finns cash att hämta hos alla svärjevänner som tror på vad som helst som bekräftar deras världsbild. Sedan är det bara att inkludera Patreon och Swish så ramlar degen in.

Apropå Bechir så finns det en tråd om honom här någonstans. Den som känner sig hågad kan också läsa om honom på hatsajten IRM eller lyssna på nästa avsnitt av Haveristerna, där vi pratar mer om det här med att han blåser cancersjuka på pengar.

https://www.interasistmen.se/granskning/mannen-bakom-megafonerna-brak-med-cancersjuk-kvinna-om-mirakelolja/

Axel Bölman - Utmaning dig på en debattt. Vågar du? Grisfötter baronen *grisfett mot bölaman 5 öl in
Citera
2026-03-23, 12:15
Medlem
Även om podden ändrats rätt rejält och jag fortfarande har svårt för Sanna, så är Isolde den livboj som de behövde. En ljuvlig människa att lyssna på, och hennes mjuka framtoning gör att jag står ut med Sannas gap och bekräftelsebehov. Bra jobbat, Isolde!
Citera
2026-04-28, 22:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
I vissa avsnitt tar hon väldigt lite plats. Överlag anser jag dock att hon är en väldigt värdefull haveriet i gänget. Hon är smart, kvicktänkt och inte rädd för att dela sin åsikt. Har följt gaberisterna sedan början. Var lite ledsen när Myra slutade men måste erkänna ser Sanna är många strån vassare. Axel är ju underbar trots sin ilska. Även Axel är smart. Henko är.. Henko. Tror att han är den mest ambitiösa gällande podden av de tre. Tyvärr räcker hans intellekt inte alltid till, men han har en vilja och det är fint att en ”vanlig” man också får synas och höras. Dock borde han överlåta läsningen till sina medhaverister då det känns som högläsning i mellanstadiet och gör fysiskt ont i öronen. Förlåt, Henko.. Uppskattar dig massa ändå😅

Uppskattar du Henko, alltså? hahaha
Citera
2026-04-28, 22:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ioniq6
Uppskattar du Henko, alltså? hahaha
Då. För flera år sedan-ja! Inte längre. Läste du, förresten, vad jag skrev? Att han var en korkad man av folket som knappt kunde läsa men, trots det, hade stora ambitioner med min -vid den tiden-favoritpodd.

Intressant, och smickrande, att du gått tillbaka och kollat in min historik. Det måste ha irriterat och gjort riktigt ont att jag uppmanade dig att gå tillbaka till skolan!

On topic: Axel är fortfarande min absoluta goding och favorit. Henko- not so much! Henko har nog bara gått lite mer i skolan än vad du och Anjo har. Men med det sagt har Henko i alla fall ett driv och kan prata (inte så mkt läsa och skriva) för sig. Det är nog mer än vad du kan som fullkomligt BOR här!

Allt gott❤️ Kram!
Senast redigerad av macranna 2026-04-28 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in