2021-10-07, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

3. Eftersom Myra antagligen vet hur de är så bestämde hon sig för att inte ens ta diskussionen - hon visste antagligen med sig att de skulle försöka vända allt hon någonsin anmärkte på mot henne och samtidigt så skulle det på något sätt bli hennes fel. Bättre att bara bryta kontakten helt.

4. De sitter och ojjar sig över att Myra inte vill ha kontakt och svara dom medan dom också säger att dom minsann kan hänga ut all hennes kommunikation med dom offentligt. Ja, jag undrar verkligen varför hon inte svarar på era SMS pojkar?

Klockren analys. Speciellt punkt 3 och 4, Myra gör förstås helt rätt i att inte kommentera det öht. Henko och Axel har ingenting att gå på, ingenting att hänga ut henne för, så dom tvingas till att sänka sig så lågt att försöka ge henne skulden för vad några helt andra spekulerar om saken. Henko kan inte skapa klippböcker; Axel kan inte sitta och ösa ur sig sin ilska i podden baserat på någon vantolkning av vad Myra har skrivit. Dom har helt enkelt noll och inget att bygga sin fejkade berättelse på.

Jag berömmer folk som lyckas dra sig ur det där nätverket - oavsett om dom som Myra gör det utan att ens kommentera saken eller om man gör det och i samband med att man gör det offentligt riktar sin kritik mot gänget. Det förstnämnda sättet är däremot bara möjligt om man från början håller den linjen, det går inte att backa tillbaka från det sistnämnda till det förstnämnda om man väl har börjat kritisera gänget. Om man däremot gör som Myra har gjort så har man alla chanser i världen att i framtiden välja att gå ut offentligt med sin egna version (så kan Henko få gnissla tänder hur länge han vill i väntan på att det inträffar).
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-07 kl. 07:20.
Citera
2021-10-07, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Klockren analys. Speciellt punkt 3 och 4, Myra gör förstås helt rätt i att inte kommentera det öht. Henko och Axel har ingenting att gå på, ingenting att hänga ut henne för, så dom tvingas till att sänka sig så lågt att försöka ge henne skulden för vad några helt andra spekulerar om saken. Henko kan inte skapa klippböcker; Axel kan inte sitta och ösa ur sig sin ilska i podden baserat på någon vantolkning av vad Myra har skrivit. Dom har helt enkelt noll och inget att bygga sin fejkade berättelse på.

Jag berömmer folk som lyckas dra sig ur det där nätverket - oavsett om dom som Myra gör det utan att ens kommentera saken eller om man gör det och i samband med att man gör det offentligt riktar sin kritik mot gänget. Det förstnämnda sättet är däremot bara möjligt om man från början håller den linjen, det går inte att backa tillbaka från det sistnämnda till det förstnämnda om man väl har börjat kritisera gänget. Om man däremot gör som Myra har gjort så har man alla chanser i världen att i framtiden välja att gå ut offentligt med sin egna version (så kan Henko få gnissla tänder hur länge han vill i väntan på att det inträffar).

Axel påstår ofta att Myra agerat via ombud, och att hon "har hällt gift i deras öron".

Det har i så fall varit extremt lite gift, för det är väldigt tydligt att hon velat lämna allt och lägga det bakom sig, med tanke på hur lite som sipprat ut från det hållet.

Det snarare så att Axel knappt missar ett tillfälle att pissa på sin gamla kollega, bara för att hon var svår att samarbeta med.
Citera
2021-10-07, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Axel påstår ofta att Myra agerat via ombud, och att hon "har hällt gift i deras öron".

Det har i så fall varit extremt lite gift, för det är väldigt tydligt att hon velat lämna allt och lägga det bakom sig, med tanke på hur lite som sipprat ut från det hållet.

Det snarare så att Axel knappt missar ett tillfälle att pissa på sin gamla kollega, bara för att hon var svår att samarbeta med.

Jo, naturligtvis är det så men det blir så uppenbart när dom inte har något faktiskt att angripa henne med men ändå så maniskt försöker. Axel kan gott fortsätta med att göra bort sig och Henko kan fortsätta gnissla tänder.
Citera
2021-10-07, 12:33
Medlem
L-Y-Fs avatar
Här fick JH till det, ”Axel skriver självbiografiskt”.

http://www.bilddump.se/bilder/20211007122949-84.216.128.31.jpeg

Finns väl faktiskt inte en enda parameter i det där Axel är mer framgångsrik än Jonas? Vill ju ogärna runka upp Jonas kuk men…

Jonas har väl sambo, barn, bor i bostadsrätt på Södermalm, har skrivit böcker och är egenföretagare.

Axel är överviktig, lever sitt liv på internet, har inga barn (vår biologiska raison d’être) osv.

Om man tittar på Jonas närvaro på Flashback är den högst blygsam. att supa framför skärmen på discord på fredagar med sina fans är något patetiskt vid 40. Man borde ses och dricka öl varje fredag på ngn bar istället.
Citera
2021-10-07, 16:32
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Kopierar in mitt inlägg här också då.

Here goes:

Det hade kunnat sluta, kanske inte som vänner, men det hade kunnat ta slut men antar att Myra - som aldrig talar om det publikt - bär skuld för att så ej är fallet. Axel däremot, som ofta när han är full, talar om Myra och ju faktiskt skrivit en litania 1,5 år efteråt är oskyldig. Noterar att ingen av grabbarna erkänner någon som helst skuld. Allt är som vanligt.

När Henko gnisslade tänder och Myra inte dementerade en händelse - vad rör det sig om? Hans otrohet?

Det är just det som är grejen - de pratar om att de behövde upprätta ett dokument om beteenderegler. Hur sjukt är inte det?

Om en jag hade ett problem med en kollegas beteende och denne hade svarat med att komma med ett dokument om hur vi ska bete oss mot varandra så hade jag i bästa fall trott att denne var socialt inkompetent. I värsta fall så hade jag insett att detta dokument antagligen innehåller förhållningsregler för mig gentemot dom, trots att jag var kanske den som klagade och att på något sätt så blir det delvis mitt fel. Eftersom jag påtalade ett beteende jag kanske inte gillade.

Men nej, ett totalt mysterium att Myra stack och inte vill ha vidare kontakt.
Citera
2021-10-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det är just det som är grejen - de pratar om att de behövde upprätta ett dokument om beteenderegler. Hur sjukt är inte det?

Om en jag hade ett problem med en kollegas beteende och denne hade svarat med att komma med ett dokument om hur vi ska bete oss mot varandra så hade jag i bästa fall trott att denne var socialt inkompetent. I värsta fall så hade jag insett att detta dokument antagligen innehåller förhållningsregler för mig gentemot dom, trots att jag var kanske den som klagade och att på något sätt så blir det delvis mitt fel. Eftersom jag påtalade ett beteende jag kanske inte gillade.

Men nej, ett totalt mysterium att Myra stack och inte vill ha vidare kontakt.

Man undrar ju om Haveristernas beteende-dokument innehöll många skärmdumpar..
Citera
2021-10-07, 18:06
Medlem
Internet-trollet Henko har nu blivit konfronterad med sitt näthat av Exakt24. Trollet skämdes uppenbarligen väldigt mycket och valde att inte besvara några frågor om sitt näthat utan istället ställde han sig och gapade och skrek som en stucken gris.

Trollet själv filmade själva konfrontationen med trolljägarna och lade upp klipp på sin Twitter, så vi får först se hur trollet blir avklätt ifrån trollets perspektiv:

https://twitter.com/mrhenko123/status/1446127195001278482

Det är lätt för troll att näthata bakom tangentbordet men när dom blir konfronterade så brister det för dom flesta. Så även denna gång. Troll behöver prata oftare och mer öppet om sitt näthatande och förhoppningsvis hjälper konfrontationer av detta slag trollen på rätt bana i livet.

Ser fram emot Exakt24:s reportage om detta troll och hoppas att fler troll i samma nätverk konfronteras på liknande sätt.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-07 kl. 18:25.
Citera
2021-10-07, 20:07
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Internet-trollet Henko har nu blivit konfronterad med sitt näthat av Exakt24. Trollet skämdes uppenbarligen väldigt mycket och valde att inte besvara några frågor om sitt näthat utan istället ställde han sig och gapade och skrek som en stucken gris.

Trollet själv filmade själva konfrontationen med trolljägarna och lade upp klipp på sin Twitter, så vi får först se hur trollet blir avklätt ifrån trollets perspektiv:

https://twitter.com/mrhenko123/status/1446127195001278482

Det är lätt för troll att näthata bakom tangentbordet men när dom blir konfronterade så brister det för dom flesta. Så även denna gång. Troll behöver prata oftare och mer öppet om sitt näthatande och förhoppningsvis hjälper konfrontationer av detta slag trollen på rätt bana i livet.

Ser fram emot Exakt24:s reportage om detta troll och hoppas att fler troll i samma nätverk konfronteras på liknande sätt.

Henko jublar nog inombords. Nu får han spela offer för sin sekt och twittra frenetiskt i flera dagar. Det räcker säkert till ett par avsnitt i podden också.

Men han ljuger som vanligt: jag finansierade Magnus och min avestaresa. Rubbet. Jag har kvitton som jag kan visa Henko nästa gång jag är i Avesta.

Dessutom så har Henkos fejkanmälan från vårt besök (förberedelse till grov skadegörelse alternativt förberedelse till grov misshandel) lagts ner omgående. Ingen har delgivits misstanke om brott i samband med den anmälan.

Det var en anmälan som Henko gjorde bara för att kunna ta en bild på Magnus när han visiterades av polis.

Henko använder alltså rättsväsendet för att skapa content till sin podd.
Citera
2021-10-07, 22:16
Medlem
Henko ser lika svullen ut som Dan Eriksson från DFS. Det tär på krafterna att sitta och podda.
Citera
2021-10-08, 10:22
Medlem
Henko har sammanfattat det ganska bra:

Då var det #trolljägarna igen! Någon som vill slå vad om att de fegar ur när de blir påkomna även denna gång?

Summering av #trolljägarna Alla troll blir extremt ångestfyllda och ljusskygga när de bli konfronterade. Fega människor.

Ikväll ska jag njuta lite extra när Robert Aschberg letar rätt på aset som trakasserade min vän Jenny @klasskamp Bengtsson #trolljägarna

https://twitter.com/interasistmen/status/453608778827825153
https://twitter.com/interasistmen/status/451086770193850369
https://twitter.com/mrhenko123/status/570303361263767553
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-08 kl. 10:25.
Citera
2021-10-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Men han ljuger som vanligt: jag finansierade Magnus och min avestaresa. Rubbet. Jag har kvitton som jag kan visa Henko nästa gång jag är i Avesta.

Så här skrev den reporter som sedan besökte Henrik J:

@AssarChristian
·
Aug 29
‼️Journalisten Magnus har just nu en insamling för sin resa till Avesta där han ämnar att granska
@mrhenko123
som tjänar pengar på mobbning: https://nyheteridag.se/mobbning-som-affarsmodell/

Då @skonaste:s gerillajournalistik är extremt underhållande är detta projektet absolut värt att stödja⤵️

Så, är det du eller Exakt24 reportern som ljuger? Finansierades inte resan med insamlade pengar? Det finns bara två alternativ så försök svara utan att skriva en roman.
Citera
2021-10-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Så här skrev den reporter som sedan besökte Henrik J:

@AssarChristian
·
Aug 29
‼️Journalisten Magnus har just nu en insamling för sin resa till Avesta där han ämnar att granska
@mrhenko123
som tjänar pengar på mobbning: https://nyheteridag.se/mobbning-som-affarsmodell/

Då @skonaste:s gerillajournalistik är extremt underhållande är detta projektet absolut värt att stödja⤵️

Så, är det du eller Exakt24 reportern som ljuger? Finansierades inte resan med insamlade pengar? Det finns bara två alternativ så försök svara utan att skriva en roman.

Kort svar: Jonas finansierade trions resa till Avesta. Det är ju svaret.

Längre svar: Vad någon Christi*n skriver att syftet med någon annans insamling är sorterar i alla fall jag mer under kategorin mindre relevant tyckande. Magn*s insamling tolkade jag mer som ett sätt att sponsra honom som person då det påverkade hans ekonomi att vägra lägga sig platt när hela mobbningsnätverket vart på honom på alla fronter. Jag själv bidrog med en slant till en av Magn*s insamlingar så att han kunde unna sig något riktigt gott att äta en dag, och det gällde alltså inte specifikt till en resa utan var bara en gåva i största allmänhet.

Men om du kräver en bokföring och redovisning likt .. kickstarter .. skatteverket .. eller vad som, så är det nog främst dina problem om du ser så allvarligt och fyrkantigt på saken.

Exakt24-trolljägarnas resa till Knutsbo och granskning av trollet hade inget med trions resa till Avesta att göra mer än att Henko råkade vara inblandad på ett hörn vid båda tillfällena.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-08 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in