2022-01-07, 22:15
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Kan det inte bara vara så enkelt som att de inte lyckades framställa den här personen i ofördelaktig dager?

På mig gjorde han intrycket av en gentleman.

Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Är anledningen till att de hållt så länge på materialet att de checkat om de exponerar sig för ett enskilt åtal genom den här uthängningen? Och har de isf fått bra rådgivning, för nog ser det här ut att ha allt vad som krävs för att klassas som förtal?

Det är ju så klart svårt att "outa" en person med NPF-diagnoser som en jävla idiot. Hur man än gör, framstår man som en "bad guy" själv. De har nog resonerat mkt kring detta för att det inte ska verka för skabbigt.

Inb4 "hur vet du att han har..."
Har du lyssnat på avsnittet? Har du följt honom under lång tid? VET du vad NPF faktiskt är? ÄR du han?
Citera
2022-01-07, 22:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Kan det inte bara vara så enkelt som att de inte lyckades framställa den här personen i ofördelaktig dager?

På mig gjorde han intrycket av en gentleman.
Gentleman? Hah!
Mycket bra avsnitt. Det är osedvanligt tyst från en del skribenter här.
Citera
2022-01-07, 22:56
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Gentleman? Hah!
Mycket bra avsnitt. Det är osedvanligt tyst från en del skribenter här.

Vad är poängen med att upprepat påstå att den här individen är ointelligent, som de gjorde, när det är uppenbart att han är begåvad? Tror de att det är en förhandlingsfråga som man kan tjata sig till att få rätt i?

Mig roade det inte särskilt. Personen, som nätexistens betraktad, talar liksom för sig själv. De hade inte mycket att tillägga i sak, deras berättelse kändes rätt platt.
Citera
2022-01-07, 23:08
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Vad är poängen med att upprepat påstå att den här individen är ointelligent, som de gjorde, när det är uppenbart att han är begåvad? Tror de att det är en förhandlingsfråga som man kan tjata sig till att få rätt i?

Mig roade det inte särskilt. Personen, som nätexistens betraktad, talar liksom för sig själv. De hade inte mycket att tillägga i sak, deras berättelse kändes rätt platt.
Personen ifråga framstod som en med sociala svårigheter och utan närmre vänner. Tycks också leva ett alternativt liv på internet. Kanske har 137,6 i IQ men låg EQ och endast 34,78 i sociala färdigheter. Det handlar ju också litet om vad man gör med sin begåvning.
Citera
2022-01-07, 23:15
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Personen ifråga framstod som en med sociala svårigheter och utan närmre vänner. Tycks också leva ett alternativt liv på internet. Kanske har 137,6 i IQ men låg EQ och endast 34,78 i sociala färdigheter. Det handlar ju också litet om vad man gör med sin begåvning.

Hög IQ betyder inte att man är en framgångsrik människa per automatik. De kan vara lysande inom ett visst område men de tror ofta själva de är "all that". Har träffat högintelligenta människor som inte tagit vara på något alls i livet och som sen slutat som missbrukare och dött i förtid.

Skulle jag få välja fritt så skulle jag varken vilja ha för låg eller för hög IQ. Man navigerar bäst genom livet om man kan anpassa sig till varje given situation och vara en kameleont.
Senast redigerad av Carlbom 2022-01-07 kl. 23:34.
Citera
2022-01-07, 23:19
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Han har säkert sina svårigheter, men vad hade han konkret gjort mot Haveristerna? Jo, han hade retat dem på Twitter.

Retat dem på Twitter. Det är det formatet de håller. Nej, sånt här vill jag inte lyssna på.
Citera
2022-01-08, 07:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Han har säkert sina svårigheter, men vad hade han konkret gjort mot Haveristerna? Jo, han hade retat dem på Twitter.

Retat dem på Twitter. Det är det formatet de håller. Nej, sånt här vill jag inte lyssna på.
Du ska kanske lyssna på programmet. Det är inte bara att han retat dem på twitter. Faktiskt.
Citera
2022-01-08, 12:24
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Vad är poängen med att upprepat påstå att den här individen är ointelligent, som de gjorde, när det är uppenbart att han är begåvad?
Vad är det som gör honom begåvad? Att han betalade för ett ganska enkelt nätbaserat IQ-test signerad av "Robert Mugabe"?
Citera
2022-01-08, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Vad är det som gör honom begåvad? Att han betalade för ett ganska enkelt nätbaserat IQ-test signerad av "Robert Mugabe"?

Samtliga programmeringsexempel på http://artificial.se/ är rätt begåvade. Att han inte är intresserad av webdesign är rätt typiskt för den typen av personer.

Sen är testerna på det där IQ-test stället samma träiga typ av logiska mönster som Mensa testar med, även om diplomet var humoristiskt utformat, och poänguträkningen med decimaler var lite tveksam. Jag tycker samtliga Haveristerna kan pröva och se vad de får för poäng.

Glams resultat:
https://brainstats.com/en/report/mh8Y7chN3DhYesdAR
Antalet rätt, Wechslerskalan och uträknad percentil är helt i sin ordning. Gissar att han skulle ta sig på Mensa efter nåt enstaka försök om inte första gången. Man kan träna sig att bli bättre på dessa test, så ens poäng efter 10-15 ggr är inte lika relevant.

En av lögnerna i avsnittet är att det påstås finnas vänskap mellan vissa personer och Glam. Som de själva säger är det där inte en person som värderar vänskap särskilt högt. Frågan är vad syftet är med såna uppenbara lögner är? Shittesta fansen? Trolla?
Senast redigerad av Extrapris12354 2022-01-08 kl. 12:53.
Citera
2022-01-08, 13:56
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Sjysst ad hominem där, klarar du inte av sakargument utan att gå till personangrepp? Jag gissar att du blev lite sur för att du hade fel. Jag är fullt kapabel att se om kod är skriven av någon med talang eller ej.

Koden på hans profil på codegolf.stackexchange.com är också talangfull. Direktlänkar ej, men går att hitta hans site som jag länkade i inlägget du svarade på.

Tvivlar på att en medelmåtta som jobbar som testare som t.ex. Erik Stenhammar hade klarat av att prestera något likvärdigt. Är förresten nog han som är den hemliga personen som jobbat med att doxxa Glam utöver den antagligen rätt mediokra kodaren Martin Fredriksson. För övrigt så gick Stenhammar till en början i fällan att det skulle vara RW bakom kontot.

Ok, det suger ju, men John C. Ravens uppsättning med logikpussel finns gratis också, du får väl leta upp nåt som är gratis. Är det samma typ av 40 frågor med ökande svårighetsgrad så är det samma sak.

Det finns ju (enligt mig) inget onlinetest som skulle kunna mäta IQ med någon form av säkerhet. Mensas övervakade test mäter antingen på om du har över 131 i IQ, alternativt om du har alla rätt/något enstaka fel, 135+. Testet bedöms av psykolog.

Onlinetest på mensas site + 295 kr kan bevisa ett IQ med någon form av garant. Något annat skulle jag inte nöja med mig. Det finns säkert övervakade test i Götet med omnejd med.
Senast redigerad av Mothership 2022-01-08 kl. 13:59. Anledning: add info
Citera
2022-01-08, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Det finns ju (enligt mig) inget onlinetest som skulle kunna mäta IQ med någon form av säkerhet. Mensas övervakade test mäter antingen på om du har öve 131 i IQ, alternativt om du har alla rätt/nåt enstaka fel 135+. Testet bedöms av psykolog.

Nä, men du vet, det är alltid 40 tester (5*8) och med stigande svårighetsgrad. Tar man mer än 30 frågor på den uppsättning tester det brukar vara hyfsat resultat och detta onlinetest var mycket svårare än det jag gjorde hos psykologen när jag NPF-utreddes.

Personen är uppenbart duktig på programmering, matematik och logikpussel. Jag känner tre stycken som är med i Mensa och de har alla sociala svårigheter på diagnosnivå, även sett ur mitt lite halvautistiska perspektiv.

Förstår att det är irriterande när folk tar IQ-test som intäkt för att de är smartare än andra, när de ofta gör rätt korkade misstag i livet.
Citera
2022-01-08, 14:18
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Nä, men du vet, det är alltid 40 tester (5*8) och med stigande svårighetsgrad. Tar man mer än 30 frågor på den uppsättning tester det brukar vara hyfsat resultat och detta onlinetest var mycket svårare än det jag gjorde hos psykologen när jag NPF-utreddes.

Personen är uppenbart duktig på programmering, matematik och logikpussel. Jag känner tre stycken som är med i Mensa och de har alla sociala svårigheter på diagnosnivå, även sett ur mitt lite halvautistiska perspektiv.

Förstår att det är irriterande när folk tar IQ-test som intäkt för att de är smartare än andra, när de ofta gör rätt korkade misstag i livet.

Jag känner ett antal personer med dokumenterat högt IQ, även Mensa och det är en blandad grupp, precis som resten av samhället - en del är idioter, helt dumma inuti huvudet, en del är fantastiska, en del är vaccinmotståndare av olika skäl och en del är programmerare eller vad fan som helst.

Jag gjorde det där Mugabe-testen, att man sen väljer betala en hundralapp eller vad det var är ju den sista frågan, den som visar hur korkad man är om man "litar" på ett sånt test.

137,6 dessutom på ett onlinetest är dels felaktigt, dels förmodligen inte i närheten av det riktiga resultatet. IQ mäts i heltal, över 135 dessutom generellt svårt att mäta och kräver specialtest samt vana övervakare.

Så, nej, han har inte, ett korrekt resultat som han presenterat.

Sen kan han mycket väl ha det som resultat, men inte på Mugabes hemtest - men det fattar ju vem som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in