Citat:
Ursprungligen postat av
Extrapris12354
Nä, men du vet, det är alltid 40 tester (5*8) och med stigande svårighetsgrad. Tar man mer än 30 frågor på den uppsättning tester det brukar vara hyfsat resultat och detta onlinetest var mycket svårare än det jag gjorde hos psykologen när jag NPF-utreddes.
Personen är uppenbart duktig på programmering, matematik och logikpussel. Jag känner tre stycken som är med i Mensa och de har alla sociala svårigheter på diagnosnivå, även sett ur mitt lite halvautistiska perspektiv.
Förstår att det är irriterande när folk tar IQ-test som intäkt för att de är smartare än andra, när de ofta gör rätt korkade misstag i livet.
Jag känner ett antal personer med dokumenterat högt IQ, även Mensa och det är en blandad grupp, precis som resten av samhället - en del är idioter, helt dumma inuti huvudet, en del är fantastiska, en del är vaccinmotståndare av olika skäl och en del är programmerare eller vad fan som helst.
Jag gjorde det där Mugabe-testen, att man sen väljer betala en hundralapp eller vad det var är ju den sista frågan, den som visar hur korkad man är om man "litar" på ett sånt test.
137,6 dessutom på ett onlinetest är dels felaktigt, dels förmodligen inte i närheten av det riktiga resultatet. IQ mäts i heltal, över 135 dessutom generellt svårt att mäta och kräver specialtest samt vana övervakare.
Så, nej, han har inte, ett korrekt resultat som han presenterat.
Sen kan han mycket väl ha det som resultat, men inte på Mugabes hemtest - men det fattar ju vem som helst.