Citat:
Ursprungligen postat av
dellovic
Nu när vi har en av deltagarna från Haveristerna i tråden så passar jag på och ställer några frågor:
Att ni inte gillar Ingrid & Conrad har framgått väldigt tydligt men hur är det med "andra motståndare" typ Motgift, vad tycker ni om dom?
Finns det någon "motståndare" som ni tycker är duktiga på det dom gör?
Då jag uppfattar er som en avknoppning till IRM undrar jag om lyssnat på när Christofer Dunly gett sin bild av tiden i SD, exempelvis:
https://redice.tv/red-ice-tv/from-sw...tical-struggle
Jag har ingen åsikt om Motgift annat än att det är osvenskt att vara nazist. Vad gäller Conrad (jag skiter egentligen i Ingrid, även om hon i egenskap av förintelseförnekare kan dra åt helvete) så handlar det för mig snarare om att han är en jävla tönt och att jag har en personlig relation till honom sedan Hatklubben. Jag har dragit det mesta av det i podden, men kortfattat:
1. Han var oförmögen att leverera bra hat i Hatklubben, peakade med variationer på "neger".
2. Han skulle tvunget tillbaka varje gång han blev utkastad. Vem fan betalar för att få vara med i en grupp på Facebook? Jo, en supertönt.
3. Varken han eller hans kompisar har dykt upp på Gullmars, trots många löften.
4. Han yrade om att deras lyssnare hört av sig till honom och erbjudit sig att "ta hand om" mig. De visste tydligen var min morsa bor också, vilket är stort med tanke på att hon är död sedan 13 år tillbaka.
5. Han ser ut som att han har suttit i koncentrationsläger halva livet, trots att han är uppvuxen i ett av världens rikaste länder. Uppenbart defekta gener.
Min åsikt om Bechir Rabani har ungefär samma bevekelsegrunder. Han är en tönt, en mytoman och en solochvårande sociopat. Daniel Friberg är rätt OK, förutom det här med nazismen. Han har i alla fall humor, även om den är jävligt enkelspårig. Detsamma kan sägas om Daniel Ensjö Spansk.
Jag tycker inte att någon av dem gör ett särskilt bra jobb med att övertyga om det förträffliga i deras idéer, och där tar det väl slut med motståndare. Visst, liberaler, islamister och idpolvänster kan också brinna i helvetet, men det kan vi ta när alla nazister är nedmalda till gödsel eller avprogrammerade.
Haveristerna har inget med IRM att göra, förutom att Myra och Henrik också är med i IRM. De har säkert lyssnat på den där, jag har det inte. Dulny är en pajas som spenderar sin tid med att sitta i en grupp på Facebook och göra dåliga memes. Jag orkade med en kvart av podden han är med i innan jag var tvungen att skära ut trumhinnorna. Lustiga ljudeffekter, edgelordande om helikopterresor, "beväpnad autism" och en remake på när 4chan nazitrollade Taylor Swift. Nej tack.
Jag ber Henrik och Myra att svara på dina frågor nästa gång vi spelar in.