2017-06-30, 18:03
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Info från soundcloud:
Citat:
En våldsam svartskalle, en vit kränkt man från Dalarna och en normsnygg blond kvinna utan andra kvaliteter än sin urringning pratar om saker de hatar. Du kommer förmodligen att avsky det.

https://soundcloud.com/haveristerna

Ganska underhållande podcast som man kan placera på vänsterkanten. Personerna bakom är Henko och Myra från Inte Rasist Men samt en Axel som jag inte riktigt har koll på.
Citera
2017-06-30, 18:34
Medlem
Kusmors avatar
Axel (och de andra) har gamla Hatklubben (dvs innan den mentalt dog) gemensamt.

Definitivt värt en lyssning.

Som det skrevs på ett annat ställe, en branchpodd för twitterdrevare.
Citera
2017-06-30, 22:36
Medlem
Den där Axel verkar ju ha grava aggressionsproblem, så fort det är någon han inte gillar ska personen "gå och dö" eller ta livet av sig. Låter lite som en tonårskille med manlighetskomplex.

Lyssna på vilken högerextrem/nationalistisk podcast som helst och det finns ingen som uttrycker sig på det sättet eller använder ett sånt språkbruk. Visar rätt tydligt ifrån vilket håll polariseringen i debatten (och samhället) drivs.
Citera
2017-07-22, 18:53
Medlem
Kul att höra lite skvaller från Almedalen och Ingrid&Conrad och någon som heter Bechir https://www.flashback.org/leave.php?...edalsavsnittet

Men i längden är dom bara jävligt tröttsamma. Allt till höger om miljöpartiet=Adolf.

Även Aron Flam och Ann Heberlein blir rasistfascistnazister i detta avsnitt. Nej, såvida man inte är medlem i vänsterpartiets ungdomsförbund så tillför podden Haveristerna inget av intresse för övrigt.
Citera
2017-07-24, 14:34
Medlem
PappaBoegs avatar
Jag (Axel) känner Henrik sedan #teamhater jagade bort idpol-maffian från hans Facebook för ett par år sedan, men ja, Haveristerna är väl främst sprunget ur Hatklubbens kalla lik.

Breakaway1, läste du inte beskrivningen eller? Anledningen till att jag helst ser att folk avlider är för att jag 2003-2006 la rätt mycket tid på att försöka diskutera politik och migration med folk här, bara för att inse att det extremt sällan leder till något vettigt. Polariseringen du nämner är inget nytt, den enda skillnaden är att i takt med att internet bokstavligt talat finns i var mans hand så har den blivit synligare. Att du sedan ska skylla sagda polarisering på en sida baserat på vad jag säger (implicit då också att jag tillhör den sidan) i en pod med 900'ish lyssnare... Ja du, anecdotal evidence is anecdotal, men kul att du försöker.

Kjome-och-Renvall, kalla mig aldrig miljöpartist igen. Jag gissar att du inte har lyssnat på alla avsnitt, så jag tänkte bara nämna att vi grinar över saker som idiotiska. Idioti finns inom alla partier, även om den kanske är mer koncentrerad inom vissa. Vi beskyller heller inte Aron Flam eller Heberlein Ann för att vara "rasistfascistnazister" (vilket för övrigt är ett jävligt töntigt uttryck). Både Aron och Heberlein (med flera) har graviterat åt (alt)höger-hållet, gissningsvis för att de fattar att det finns cash att hämta hos alla svärjevänner som tror på vad som helst som bekräftar deras världsbild. Sedan är det bara att inkludera Patreon och Swish så ramlar degen in.

Apropå Bechir så finns det en tråd om honom här någonstans. Den som känner sig hågad kan också läsa om honom på hatsajten IRM eller lyssna på nästa avsnitt av Haveristerna, där vi pratar mer om det här med att han blåser cancersjuka på pengar.

https://www.interasistmen.se/granskn...m-mirakelolja/
Citera
2017-07-25, 05:18
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Den där Axel verkar ju ha grava aggressionsproblem, så fort det är någon han inte gillar ska personen "gå och dö" eller ta livet av sig. Låter lite som en tonårskille med manlighetskomplex.

Lyssna på vilken högerextrem/nationalistisk podcast som helst och det finns ingen som uttrycker sig på det sättet eller använder ett sånt språkbruk. Visar rätt tydligt ifrån vilket håll polariseringen i debatten (och samhället) drivs.
Det är ju så klart att dom högerextrema inte uttrycker sig aggressivt i sina poddar, dom vill vinna över rädda människor till sin sida, skapa ett förtroende och därmed få mer makt. Det är bara taktik.
Högerextrema har redan ett våldsamt rykte, dom kör bara SD-taktiken att försöka klä upp sina åsikter till kostym.

Dessutom så brukar väl man säga att PK-kulturmarxistkommunistvänstern (eller vad vilket jävla uttryck vita män i medelåldern med en dator, inget jobb och för mycket rödvin i skallen brukar använda) styr media, och så ofta hör man ju inte mediaprofiler uttrycka sig aggressivt, eller?
Citera
2017-07-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Breakaway1, läste du inte beskrivningen eller? Anledningen till att jag helst ser att folk avlider är för att jag 2003-2006 la rätt mycket tid på att försöka diskutera politik och migration med folk här, bara för att inse att det extremt sällan leder till något vettigt.

Jag har förstått nu att det är så du snackar, men är man helt ny till er podd kan det som jag antar ofta är ironi och svart humor lätt misstolkas. Hur som helst så tycker jag förra avsnittet var ett av de bättre jag hört hittills. Jag håller inte med er om i princip nånting, men alltid kul att höra hur andra resonerar.
Citera
2017-07-28, 23:53
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Jag har förstått nu att det är så du snackar, men är man helt ny till er podd kan det som jag antar ofta är ironi och svart humor lätt misstolkas. Hur som helst så tycker jag förra avsnittet var ett av de bättre jag hört hittills. Jag håller inte med er om i princip nånting, men alltid kul att höra hur andra resonerar.

Ja, helt allvarligt är det ju inte, men att t.ex. Conrad ska ha en smäll torde de flesta som vet vem han är kunna hålla med om. Du behöver inte hålla med, du behöver bara sakta indoktrineras. Glöm inte Patreon heller.

Om Myra skärper till sig och klipper klart borde det komma ett nytt avsnitt under helgen.
Citera
2017-07-29, 14:36
Medlem
Nu när vi har en av deltagarna från Haveristerna i tråden så passar jag på och ställer några frågor:

Att ni inte gillar Ingrid & Conrad har framgått väldigt tydligt men hur är det med "andra motståndare" typ Motgift, vad tycker ni om dom?

Finns det någon "motståndare" som ni tycker är duktiga på det dom gör?

Då jag uppfattar er som en avknoppning till IRM undrar jag om lyssnat på när Christofer Dunly gett sin bild av tiden i SD, exempelvis: https://redice.tv/red-ice-tv/from-sw...tical-struggle
Citera
2017-07-29, 16:41
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellovic
Nu när vi har en av deltagarna från Haveristerna i tråden så passar jag på och ställer några frågor:

Att ni inte gillar Ingrid & Conrad har framgått väldigt tydligt men hur är det med "andra motståndare" typ Motgift, vad tycker ni om dom?

Finns det någon "motståndare" som ni tycker är duktiga på det dom gör?

Då jag uppfattar er som en avknoppning till IRM undrar jag om lyssnat på när Christofer Dunly gett sin bild av tiden i SD, exempelvis: https://redice.tv/red-ice-tv/from-sw...tical-struggle

Jag har ingen åsikt om Motgift annat än att det är osvenskt att vara nazist. Vad gäller Conrad (jag skiter egentligen i Ingrid, även om hon i egenskap av förintelseförnekare kan dra åt helvete) så handlar det för mig snarare om att han är en jävla tönt och att jag har en personlig relation till honom sedan Hatklubben. Jag har dragit det mesta av det i podden, men kortfattat:

1. Han var oförmögen att leverera bra hat i Hatklubben, peakade med variationer på "neger".
2. Han skulle tvunget tillbaka varje gång han blev utkastad. Vem fan betalar för att få vara med i en grupp på Facebook? Jo, en supertönt.
3. Varken han eller hans kompisar har dykt upp på Gullmars, trots många löften.
4. Han yrade om att deras lyssnare hört av sig till honom och erbjudit sig att "ta hand om" mig. De visste tydligen var min morsa bor också, vilket är stort med tanke på att hon är död sedan 13 år tillbaka.
5. Han ser ut som att han har suttit i koncentrationsläger halva livet, trots att han är uppvuxen i ett av världens rikaste länder. Uppenbart defekta gener.

Min åsikt om Bechir Rabani har ungefär samma bevekelsegrunder. Han är en tönt, en mytoman och en solochvårande sociopat. Daniel Friberg är rätt OK, förutom det här med nazismen. Han har i alla fall humor, även om den är jävligt enkelspårig. Detsamma kan sägas om Daniel Ensjö Spansk.

Jag tycker inte att någon av dem gör ett särskilt bra jobb med att övertyga om det förträffliga i deras idéer, och där tar det väl slut med motståndare. Visst, liberaler, islamister och idpolvänster kan också brinna i helvetet, men det kan vi ta när alla nazister är nedmalda till gödsel eller avprogrammerade.

Haveristerna har inget med IRM att göra, förutom att Myra och Henrik också är med i IRM. De har säkert lyssnat på den där, jag har det inte. Dulny är en pajas som spenderar sin tid med att sitta i en grupp på Facebook och göra dåliga memes. Jag orkade med en kvart av podden han är med i innan jag var tvungen att skära ut trumhinnorna. Lustiga ljudeffekter, edgelordande om helikopterresor, "beväpnad autism" och en remake på när 4chan nazitrollade Taylor Swift. Nej tack.

Jag ber Henrik och Myra att svara på dina frågor nästa gång vi spelar in.
Citera
2017-07-29, 16:47
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Jag har ingen åsikt om Motgift annat än att det är osvenskt att vara nazist. Vad gäller Conrad (jag skiter egentligen i Ingrid, även om hon i egenskap av förintelseförnekare kan dra åt helvete) så handlar det för mig snarare om att han är en jävla tönt och att jag har en personlig relation till honom sedan Hatklubben. Jag har dragit det mesta av det i podden, men kortfattat:

1. Han var oförmögen att leverera bra hat i Hatklubben, peakade med variationer på "neger".
2. Han skulle tvunget tillbaka varje gång han blev utkastad. Vem fan betalar för att få vara med i en grupp på Facebook? Jo, en supertönt.
3. Varken han eller hans kompisar har dykt upp på Gullmars, trots många löften.
4. Han yrade om att deras lyssnare hört av sig till honom och erbjudit sig att "ta hand om" mig. De visste tydligen var min morsa bor också, vilket är stort med tanke på att hon är död sedan 13 år tillbaka.
5. Han ser ut som att han har suttit i koncentrationsläger halva livet, trots att han är uppvuxen i ett av världens rikaste länder. Uppenbart defekta gener.

Min åsikt om Bechir Rabani har ungefär samma bevekelsegrunder. Han är en tönt, en mytoman och en solochvårande sociopat. Daniel Friberg är rätt OK, förutom det här med nazismen. Han har i alla fall humor, även om den är jävligt enkelspårig. Detsamma kan sägas om Daniel Ensjö Spansk.

Jag tycker inte att någon av dem gör ett särskilt bra jobb med att övertyga om det förträffliga i deras idéer, och där tar det väl slut med motståndare. Visst, liberaler, islamister och idpolvänster kan också brinna i helvetet, men det kan vi ta när alla nazister är nedmalda till gödsel eller avprogrammerade.

Haveristerna har inget med IRM att göra, förutom att Myra och Henrik också är med i IRM. De har säkert lyssnat på den där, jag har det inte. Dulny är en pajas som spenderar sin tid med att sitta i en grupp på Facebook och göra dåliga memes. Jag orkade med en kvart av podden han är med i innan jag var tvungen att skära ut trumhinnorna. Lustiga ljudeffekter, edgelordande om helikopterresor, "beväpnad autism" och en remake på när 4chan nazitrollade Taylor Swift. Nej tack.

Jag ber Henrik och Myra att svara på dina frågor nästa gång vi spelar in.

Knullar du Myra?
Citera
2017-07-29, 17:03
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Knullar du Myra?

Finns säkert fanfiction där jag gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in