2022-09-11, 02:10
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Magnus, du har sagt och visat dig vara en ärlig människa som säger som det är. Du har varit väldigt uppriktig med vem du är här på forumet med namn osv…och förklarat att heder och ens ord betyder något. Jag köper det.

Nu har jag en fråga jag skulle vilja att du svarar mycket rakt på, en så kallad ”ja eller nej”-fråga. Och så får vi se om du klarar att svara rakt, försvinna helt och därmed visa att tjuvheder och ord inte alls är viktigt, eller på annat sätt ducka. Nu får du möjligheten att svara och det svar du ger kommer jag att tro på då du verkar vara en sanningsenlig person.

Fråga: Var det du som försökte skada Axel med en hammare men istället träffade hans dörr?

Ja eller nej? Blir det en snömostextvägg igen så…. Ah då skiter jag i detta…
Är jag tillräknelig nu helt plötsligt? Åh fan, får passa på att svara då när du så vänligt ger mig min röst i samhället.

Vad du anser om mig är inte direkt något jag har högt på prioriteringslistan att förändra.

Jag lovar att svara när du berättar vem Du är, när Axel berättar om den där natten på Gullmars och vad som egentligen hände (den ingen får nämna men som inte har hänt), och när Henko vågar stå på en adress som inte är skyddad. Det borde vara det minsta jag kan begära, såsom en ärlig och uppriktig människa!

Skulle en person som gör det du nämner ha en sån här nyckelring? I och för sig är ju inte ens polisen ärliga enligt Henko. Henko verkar faktiskt överlag vara omringad av ologiskt många konflikter med både privatpersoner och myndigheter som enligt honom alla har en sak gemensamt -- deras ogrundade hat mot Henko och deras täta samarbete sinsemmelan för att sänka honom.

Rollen som en fackman med skyddsbehov är uppenbarligen kantrad av mängder med våldsamma konflikter och uppgörelser, det har vi lärt oss av Henkos Twitter. Givetvis är det inte hans fel utan folk är fascister/nazister/rasister, men det får en ändå att fundera litet. Vad gör en ombudsman för Fastighets som är så pass upprörande att så många känner sig förbannade på Henko? Förutom att värna om demokratiska värderingar, kvinnofrågor, kvinnofrid, hundfrid och jämlikhet förstås.

Jag babblar på medvetet för att du inte ska orka läsa hit.
Citera
2022-09-11, 17:13
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Men Henko!!!!! Har Axel o Sanna också varit med på detta?

https://nyheteridag.se/s-trollets-hemliga-nathat-pa-flashback/

Efter sitt avhopp från podden Haveristerna förföljs kulturskribenten Myra Åhbeck Öhrman av anonyma konton på Flashback forum med sexistiska påhopp och förtal. Nu kan Nyheter Idag berätta om hur flashbackkonton kopplade till den S-märkta antirasist-profilen Henrik Johansson deltar i förföljelsen av sin tidigare kollega och sprider grovt förtal mot privatpersoner.
Henko gör just nu det han är bäst på -- damage control i det tysta i syfte att kunna stå oemotsagd när han väl skall försvara sig.

Just nu får flera användare som är anti-Henko och kvalificerar sig för att få skriva i denna tråd PM av användare som konsekvent varit pro-Haveristerna i tråden inställsamma PM där man snällt frågar om man kan tänka sig att dela artikeln i sin helhet.

Ser även att "någon" feg råtta anmält ditt inlägg för brott mot 1.06. Blir inte förvånad in det är samma användare som PM:ade mig och avslutade med att önska mig en trevlig söndag.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vill påminna om regel 1.06 och att även om ev. outningar eller påstådda sammankopplingar av Flashbackkonton sker på andra plattformar så är det ett regelbrott att sen återupprepa dessa på Flashback.

Det skulle således rensa ut en hel del obekväma konton som är dumma mot Henko. I samband med det gissar jag att hans grinande på Twitter åter tar fart, för fanskapet har varit ovanligt tyst för att vara en kverulantisk rättshaverist som pekar ut andra som fega råttor när han kritiseras. Det går helt i linje med hans mönster eftersom han just nu avslöjats för att själv vara en feg liten råtta som tagit skydd bakom anonyma konton för att systematiskt förtala och förfölja kvinnor.

Dessutom bryter det mot reglerna att dela artiklar i sin helhet.

Bli prenumeranter, horungar, som Axel skulle sagt. Var inte kriminell som jag, begå inte upphovsrättsbrott bara för att Henko vill ha det som hållhake på er för framtida poddavsnitt!

Till de andra som också fått PM kan det vara värt att understryka att användaren som frågar efter länk till outningar på andra plattform alltså också begår brott mot 1.06.
Citera
2022-09-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten54321
Jo du påstår ju att fått sin dom outad av vad jag förstår är någon i Haveristerna men hur jag än sökt så finner jag inget om att så har skett.

Ger du upp så lätt? Fortsätt sök.

Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Henko är plötsligt väldigt angelägen att uppmärksamma sexistiska poddare på Twitter när artikeln just publicerats.

Viktigt att minnas alla andra sexistiska poddar just idag så han inte ser alltför svinig ut. 👌

Klassisk skademinering, Henko style. Bara vi slipper se fanskapet rida med hjälm igen är ingen större skada skedd. Kan bli så dock då detta belyser hans sexism. Viktigt att offentligt bevisa att man bejakar sina typiskt kvinnliga sidor då.

Hur kan man vara sexistisk om man är så i kontakt med kvinnan inom sig!?

Jag vill gärna se Henko på en häst igen. Eller bilder på söta kaniner eller varför inte ett Ladies Night 2.0? Det skulle få mig att skratta. Kvadrupel-anonyma S-trollet är intermittent verksam inom sin roll som komiker, med inslag av satir och ironi, men tystnaden kanske beror på att han hämtar inspiration från en zutt i Turkland? Ja jo, för politik och aktivism är det osannolikt att han är intresserad av och upptagen med.
Citera
2022-09-13, 09:25
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Men Henko!!!!! Har Axel o Sanna också varit med på detta?

https://nyheteridag.se/s-trollets-hemliga-nathat-pa-flashback/

Efter sitt avhopp från podden Haveristerna förföljs kulturskribenten Myra Åhbeck Öhrman av anonyma konton på Flashback forum med sexistiska påhopp och förtal. Nu kan Nyheter Idag berätta om hur flashbackkonton kopplade till den S-märkta antirasist-profilen Henrik Johansson deltar i förföljelsen av sin tidigare kollega och sprider grovt förtal mot privatpersoner.

Ok, så ingenting i den öppna delen i artikeln om sexistiska påhopp och förtal från FB-konton kopplade till Henko i artikeln. Någon som är dum nog att vara prenumerant till Nyheter Idag och som vill förklara vad kopplingen är samt vad det grova förtalet utgörs av?

xoxo
Citera
2022-09-13, 14:06
Medlem
Folkkommissaries avatar
Jag har bara läst det i artikeln som är öppet men det står ju att Henko har använt anonyma konton för att skriva negativt om Myra på flashback.

Ta till exempel den här tråden om Myra som är skapad av ett konto med bara 22 inlägg. Trådstarten är insinuerande och det skulle kunna vara Henko som ligger bakom.

Jag funderar på att ta en prenumeration på Nyheter Idag så att i alla fall jag får veta.
Citera
2022-09-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Ok, så ingenting i den öppna delen i artikeln om sexistiska påhopp och förtal från FB-konton kopplade till Henko i artikeln. Någon som är dum nog att vara prenumerant till Nyheter Idag och som vill förklara vad kopplingen är samt vad det grova förtalet utgörs av?

xoxo

Två anonyma Flashback-konton som ifrågasatt Myras historia och tagit återstående två haveristers sida kan kopplas till Henko (samma lösenord som han har på sin privata mejl, liknande språkbruk). Vågar jag skriva ut vilka? Ganska pinsamt.
Citera
2022-09-13, 16:21
Medlem
För övrigt kostar det hela en krona att i 14 dagar prenumerera på Nyheter Idag och således få tillgång till (det ganska värdelösa, men tämligen snaskiga) avslöjandet. Hajde!
Citera
2022-09-13, 16:24
Medlem
"En vecka senare startar Juicy Pussy en tråd om Myra på Flashbacks forumdel för skvaller, där hon presenteras som ”ledarskribent på diverse vänsterblivna b-tidningar” som ”knullat sig fram till en framskjuten position via bl.a Arbetets Johannes Klenell och ’Inte Rasist Mens’ Henrik Johansson”.

Myra påstås också ha Jens Ganman och Chang Frick som ”knullkontakter”, och anklagas för att stjäla material, för att vara ”notoriskt otrogen” och för att vara ”helt befriad från moral o principer och smörar för Cissi Wallin och gråter över poddens stekningar av olika klandervärda horungar. Som om hon inte varit med på detta själv.”

Trådstarten får inte önskad effekt. Det ena inlägget efter det andra stödjer Myra och ifrågasätter trådens påståenden och avsikt. ”Säkert någon från Haveristerna som tagit till supen och blivit lite grinig” gissar Rymdskabb.

Men efter mönster från Haveristernas egen tråd får Juicy Pussy till sist sällskap av det nyregistrerade kontot Mickesanicke som säger sig vara ”ytligt bekant” med Myras påstått ”försmådda pojkvän” och upprepar påståendet att Myra legat med sin redaktör Johannes Klenell."
Citera
2022-09-13, 16:31
Medlem
"En annan sak som kontot [censurerat] har gemensamt med Henrik Johansson är kontots lösenord. Samma lösenord kan nämligen kopplas till Henrik Johanssons epost-adress genom säkerhetsläckor från Dropbox, Disqus och Swecklockers.

Trots att Myra smutskastas grovt i tråden har [censurerat] ingenting att invända mot påståenden om att hon legat med personer som Johannes Klenell, Chang Frick eller för den delen Henrik Johansson. Istället ägnar kontot sina sammanlagt 6 inlägg i tråden till att kritisera Myra och försvara Axel och Henrik.

”Jag har lyssnat på de flesta av Haveristernas avsnitt och kan inte minnas att Myra lämnat in några större protester kring ’funkfobiskt språkbruk’. Tvärt om. Jag har hört henne skratta åt sina forna kollegor, stämt in i deras utläggningar och inte sällan varit den som drivit på diskussionen” skriver kontot efter att Myra kritiserat Haveristernas förföljelsekampanj mot Malcom Kyeyune, som har autism.

När Myras skvallertråd dör ut ger [censurerat] henne ett sista nålstick med ett inlägg i podcasten Gott Snacks tråd, där kontot frågar om någon ”har koll på om Myra slutat? Inte för att hon lämnat något starkt bestående intryck men ändå”. Därefter tystnar kontot i flera månader."
Citera
2022-09-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hur har man fastslagit att personen ifråga skrivit till sig själv? Nog för att man säkerligen har rätt och utifrån inlägg kan göra antaganden (som ju säkerligen är Sanna) - men hur kan Henko veta? Tvek på den, väl?

Ja jo, "kör i vind". Det är 110% tvek på den och det är ganska komiskt att du är lite så där klurigt halv-kritisk när du inte låtsas vara vid vägs ände.

Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz
Genom att personen i fråga skovar loss hela tiden och erkänner indirekt att det är hon. Precis som hon gjort angående kontona hon skapade, där hon hade folks barn som profilbild. Så gör hon hela tiden för hon är verkligen skitjävladålig på det här med att trolla och vara smart på nätet.

"erkänner indirekt"? Hur går man tillväga då, mer exakt? Jag kan skova loss om och när jag känner för det, jag kan styra det fritt med min egen vilja, och det gör mig inte till en annan person.

Citat:
Ursprungligen postat av N*o*i*l*e*
Så Myra har givit sitt godkännande att göra avsnittet men ändå var det var fel av Haveristerna att berätta vad som hänt? Hur menar du att de skulle ha gjort? Låtsas som om inte Myra varit drabbad av samma person?

Gav Myra sitt godkännande, alltså?
Citera
2022-09-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz
Det roligaste med allt det här är att internet inte glömmer. Varenda människa som söker på skeletors namn kommer att bli medvetna om vilket äckligt, hotande och våldtäktsfantiserande äckel han är. Vilken otroligt bra upprättelse och hämnd hen får.

Allt det här kommer kunna hänvisas till när han gör det dumma misstaget att sticka ut sin skelletliknande haka online igen. Det kommer verkligen att se skitbra ut för honom.

Är google-resultat viktigt för dig? Jag tror inte att H*ll*n bryr sig nämnvärt, speciellt inte när okvädesorden och epiteten kommer från Haveristerna-gänget; jag tror att du projicerar dina egna rädslor och farhågor.
Senast redigerad av easedrop 2022-09-13 kl. 19:05.
Citera
2022-09-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
Förstår verkligen inte denna vurm för Markus och Malcom.

Vurm? Jag bryr mig inte om Markus och Malcom, jag vet knappt vilka det är, men jag kan _trots det_ tycka att Haveristernas trakasserier av Malcom går över alla gränser (jag såg sammanställningen på antal ggr Axel hade twittrat om honom, det var svettigt). Det betyder inte att jag automatiskt vurmar för eller gillar Malcom, förstår du väl? Det enda som krävs för att inte automatiskt komma fram till den slutsatsen är att man kan hålla två tankar i huvudet samtidigt samt att man kan ha förståelse för andras känslor och sympatier på mer än en blott ytlig nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
Japp, och hade du scrollat lite där hade du sett att även hans kollega(?) Svanströmmer postade samma bild med text så man kan se var inlägget kommer ifrån. Vem är jag? Kanske Henko, kanske Svanströmmer. KANSKE KUNGEN! Eller bara precis så som jag skriver i mitt första inlägg. En person som tränat med Henrik och en lyssnare.

Varför lär du dig inte bara, efter så många år, att sluta felstava Svanströmer? Han heter inte Svanströmmer! (t.o.m. google rättar dig om du söker: "Menade du: Svanströmer")
Senast redigerad av easedrop 2022-09-13 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in