2024-02-18, 00:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
Jo det är en detalj. Det är årtal och namn. Sånt som man har lätt att glömma.
Det är fullkomligt normalt att ha ett glasklart minne från en händelse man inte exakt kan placera i tid.
Men din hjärna verkar fungera på ett helt annat sätt o det är helt ok, men så funkar iaf inte min hjärna.

Kan ha helt fotografiska minnesbilder ifrån händelser jag ej kan placera nummer (årtal, datum, etc) och namn kring, fullkomligt normalt för mig iallafall.

I vilket fall så är detta subjektivt - vad som är detalj eller inte då vi alla är olika. Och hur olika man minns saker. Tydligen är det extremt olika då jag får höra hur ditt minne fungerar.. Vissa har inte ens en inre dialog... Så vi får agree to disagree kring hur minnet funkar.

Fast nu är det skitsamma för alla tänkbara matcher har gåtts igenom på KB och faktum kvarstår att citatet är en myt.
Citera
2024-02-18, 00:10
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast nu är det skitsamma för alla tänkbara matcher har gåtts igenom på KB och faktum kvarstår att citatet är en myt.

Nej. Det som kvarstår är att det isåfall måste redigerats bort eller nåt annat skumt.
Citera
2024-02-18, 00:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nej. Det som kvarstår är att det isåfall måste redigerats bort eller nåt annat skumt.

Nej. Det finns inga tecken på att det skulle ha redigerats bort. Det har aldrig hänt tidigare att något har redigerats bort och det finns ingen logik i att det skulle ha redigerats bort.
Citera
2024-02-18, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om mer talade för att mobbningen inte hade hänt än att den skulle ha hänt så skulle vara så ja, precis som fallet är med Kamerun och avbytarbänken. Många som har sagt att det skulle ha skett 1994, men Arne kommenterade inte några av Kameruns matcher 1994. Och då har folk gripit efter halmstrån som att det skulle vara Bosse Hansson, vara i någon träningsmatch, att det i själva verket var Nigerias bänk som var mörk, att SÄPO brutit sig in i biblioteket och klippt bort citatet etc.

Jag bodde vid en plats 1990 när jag var ca 15 år och en annan 1994 när jag var ca 18 år. Jag gick på högstadiet och var med vännerna från den tiden då detta hände. Omöjligt att det var 1994 alltså men vilken match och matchminut ? Ingen aning. Kamerun var med alla fall.
Citera
2024-02-18, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Jag bodde vid en plats 1990 när jag var ca 15 år och en annan 1994 när jag var ca 18 år. Jag gick på högstadiet och var med vännerna från den tiden då detta hände. Omöjligt att det var 1994 alltså men vilken match och matchminut ? Ingen aning. Kamerun var med alla fall.

Arne Hegerfors kommenterade bara Kamerun live en gång innan citatet publicerades 1995 och det var just matchen England - Kamerun VM 1990.

Han kommenterade även sammandraget Sovjet - Kamerun 4-0, VM 1990 men även den har gåtts igenom och avförts.

Vissa kommer in i tråden bergasäkra och är inte medvetna om att det i tråden har forskats på detta i 10 år. Ni som kommer in har ett gigantiskt kunskapsunderskott.

Läs sammanfattningen till att börja med innan du kommer med uttalanden.
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Du behöver förstå att du minns fel.
Senast redigerad av avec 2024-02-18 kl. 05:49.
Citera
2024-02-18, 09:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag tror inte man kan ha ett lucid klart vivid minne som endast är fantasi. Nej det tror jag inte. Såklart kan man minnas fel om något man är osäker på. Färg på kläder, klockslag, film titlar, namn, nummer etc.

Ett misstag du verkar göra är ett antagande att äkta respektive falska minnen upplevs olika.

Ett falskt minne känns exakt likadant som ett äkta.
Citera
2024-02-18, 10:13
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Inte intressant vad andra säger.. Jag talar inte för nån annan o rekommenderar inte dig att det heller. Så vad "andra påstår" är fullkomligt ointressant för mig, inget kommer ju ändra på mitt minne.
Nåt av dessa bibliotek kanske ligger närmare? Du kan göra fjärrlån dit, då har du tillgång till materialet under tre månader

https://smdb.kb.se/smdb/kontakt/fjarrlan/
Citera
2024-02-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Nåt av dessa bibliotek kanske ligger närmare? Du kan göra fjärrlån dit, då har du tillgång till materialet under tre månader

https://smdb.kb.se/smdb/kontakt/fjarrlan/

Det har gått 10 år och fortfarande har ingen som hävdar att citatet sagts faktiskt tagit sig till biblioteket. Man kan undra varför. Jag hittar ingen annan logisk förklaring än att deras undermedvetna vet att citatet är en myt. Varför åka dit när det inte finns något citat där att hitta?

Enklare då att prata på och leta kryphål i den gigantiska bevisningen emot dem som finns i fallet. Då slipper dessutom deras egon att erkänna att de har fel.
Senast redigerad av avec 2024-02-18 kl. 11:43.
Citera
2024-02-18, 19:26
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Det har gått 10 år och fortfarande har ingen som hävdar att citatet sagts faktiskt tagit sig till biblioteket. Man kan undra varför. Jag hittar ingen annan logisk förklaring än att deras undermedvetna vet att citatet är en myt. Varför åka dit när det inte finns något citat där att hitta?

Enklare då att prata på och leta kryphål i den gigantiska bevisningen emot dem som finns i fallet. Då slipper dessutom deras egon att erkänna att de har fel.

Hej igen avec. Det handlar absolut inte om det. Jag kan inte tala för nån annan. Även om jag skulle se hela matchen och citatet inte var med skulle det inte ändra nånting! Jag har redan accepterat att citatet är borttaget, på ett eller annat sätt.
Annars hade ju denna tråden varit död för längesen då citatet dykt upp för massa år sen. Det fattar du väl?
Jag kan inte säga att mitt minne kring detta är fel då jag helt enkelt vet när mitt minne är riktigt eller om jag är osäker. Kvittar vad någon annan säger.
Det är ju det ni inte vill eller kan förstå.
Vissa minnen litar man bara på helt enkelt.

Sen får ni tycka det handlar om stolthet o ego hur mycket ni vill, men det handlar inte alls om det.
Senast redigerad av Yoloswag55 2024-02-18 kl. 19:29.
Citera
2024-02-18, 19:27
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ett misstag du verkar göra är ett antagande att äkta respektive falska minnen upplevs olika.

Ett falskt minne känns exakt likadant som ett äkta.

Håller inte med.
Citera
2024-02-18, 19:40
Medlem
Om mytens ska redas ut:

1. Vilket år "sade" kommentaren, 1990 eller 1994?

2. När året är utrett, vilken match?

Och

3. Handlar myten om Arne Hegerfors eller Bo Hansson?

Jag har hela tiden fått för mig att det ska komma från VM 1994 i matchen mellan Ryssland - Kamerun (6-1) kommenterad av Bo Hansson.
Citera
2024-02-18, 20:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Fp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in