2023-10-16, 11:03
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Tack. Det är ju tydligt att citatet inte sagts.
Samtidigt skulle det vara intressant med en version av matchen uppladdad på nätet.
Citera
2023-10-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Tack. Det är ju tydligt att citatet inte sagts.
Samtidigt skulle det vara intressant med en version av matchen uppladdad på nätet.

Yes att det aldrig sagts är konstaterat sedan länge i tråden

Men det finns en användare här som tycker att det är kul att trolla och försöka hävda någonsorts omvänd bevisbörda
Citera
2023-10-16, 16:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
En sak du borde fråga dig är hur det kan finnas så många femtioplussare som minns citatet sedan 1990 så pass tydligt och helt oberoende av varandra. Med detta i åtanke eftersom Auswanderer, Glorkas och Careless bl.a. sett matchen på KB men citatet förefaller saknas där är det inte märkligt? Särskilt med tanke på alla som hörde det på originalsändning och alla som hört det sägas på egeninspelad vhs.

Jag säger inte att censursaxen måste ha varit framme men ibland klipps det och redigeras av alla möjliga anledningar är det så konstigt? Sen har du också användaren HerrGickhan (tror jag det var) som hade diskuterat citatet tidigt på 90-talet, innan det kom upp i Anrells sportgrodor och till och med hade brevkorrespondens om saken.

Det har aldrig klippts i KB-arkivet tidigare. Varför skulle de klippa bort detta, men inte Bosse Hanssons "inte en svarting till" . Vad hände med ditt videoband från din senila pappa i Storvreta som du skulle lämna in på en mack i Örebro? En användare gick till macken och frågade efter bandet, men surprise surprise så fanns där inget band.
Citera
2023-10-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenberedare
Det är ingen myt, jag har själv hört citatet. Det var i vm 1990 eller vm 94,, minns inte vilken match.

Är det där något klipp och klistra svar folk klipper in var 3 månad eller vad fan är detta?
Citera
2023-10-16, 17:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jaså, det är någon som har VHS-inspelning säger du? Vad märkligt! På min VHS-inspelning som ligger och skräpar i Linköping så säger ju Arne sitt berömda citat. Om nu någon användare här på plats har VHS-inspelning hemma, varför laddar denna inte upp en inspelning av VHS:en från de sista minuterna av England - Kamerun i förlängningen som bevis!

Varför inte? Svaret är självklart, han han har ingen VHS! Lika självklart som att av alla dom som påstår sig varit på KB så ljuger flera av dom! Varför filmade dom inte? Auswanderer filmade åtminstone sekvenser ifrån matchen vilket han ska ha enorm credd för, även om han tyvärr inte filmade rätt sekvens.

Men det ska bli otroligt intressant att höra din förklaring till varför någon av er citatet-förnekare som har en egen VHS inte laddar upp beviset här? Det finns ingen sådan VHS! Arne har sagt citatet förstår du väl!

Varför laddar du inte upp den själv? Varför lämnade du inte in bandet på den där macken i Örebro som du sa att du skulle göra?
Citera
2023-10-16, 20:06
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Yes att det aldrig sagts är konstaterat sedan länge i tråden

Men det finns en användare här som tycker att det är kul att trolla och försöka hävda någonsorts omvänd bevisbörda
Men ge oss matchen i sin helhet då tänker jag, istället för att tjafsa med ett troll?
Citera
2023-10-16, 22:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Har inte tillgång till VHS:en själv just nu. Men har sett och hört citatet två gånger på senare år plus att jag såg matchen 1990. Bevisbördan ligger på den som påstår något. Att Arne har sagt citatet vet många tiotusentals svenskar som sett matchen själva. Bäbisar i blöja eller som var ofödda när matchen sändes och som påstår att det inte har sagts är dom som påstår något nytt, så bevisbördan ligger på dom, men dom föredrar att skrika i kör att det är en "bevisad" myt och mumla en massa om "falska minnen" som dom inte har en aning om hur det fungerar själva.

Dvs dig eftersom det är du som påstår att citatet har ägt rum.
Citera
2023-10-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Men ge oss matchen i sin helhet då tänker jag, istället för att tjafsa med ett troll?

Det är såhär att dom kommer aldrig vilja ladda upp matchen, speciellt inte de sista fem minuterna av matchen för det är då Arne säger citatet, och det vill dom inte att det ska framgå av någon väldigt märklig anledning.

Användaren Auswanderer laddade upp ifrån straffsekvensen ifrån KB men det är inte då som citatet sägs utan i de sista självande slutminuterna. Men Auswanderer gjorde åtminstone rätt som försökte ladda upp sekvenser från matchen.

Att du däremot har användare som t.ex. Avec och andra här som för fram att det finns användare här med privata VHS-inspelningar som kan bekräfta att Arne inte sagt citatet visar tydligt att det rör sig om desperata lögner vid det här laget.

För om det fanns användare som satt med egna vhs-inspelningar så skulle dom självklart ha laddat upp slutminuterna av matchen vid det här laget, eller hur? Dom vill helt enkelt inte göra detta för det är då Arne säger citatet...
Citera
2023-10-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det har aldrig klippts i KB-arkivet tidigare. Varför skulle de klippa bort detta, men inte Bosse Hanssons "inte en svarting till" . Vad hände med ditt videoband från din senila pappa i Storvreta som du skulle lämna in på en mack i Örebro? En användare gick till macken och frågade efter bandet, men surprise surprise så fanns där inget band.

Du har ingen aning om vad som klippts och inte klippts i KB-arkivet tidigare din stolle. Bosse Hanssons "inte en svarting till" gav jobbiga konsekvenser för Bosse Hansson! Bosse Hansson blev persona non grata av detta och var inte längre välkommen in på pressläktarna. Hade man kunnat klippa bort detta innan det kom till allmän kännedom finns det mycket god chans att man hade gjort det! Angående min pappas VHS-band så är det en lång historia, men om du vill kan du ta del av den genom att följa länken i min signatur till en tråd på reddit där berättelsen har fått ligga kvar.
Citera
2023-10-16, 23:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Du har ingen aning om vad som klippts och inte klippts i KB-arkivet tidigare din stolle. Bosse Hanssons "inte en svarting till" gav jobbiga konsekvenser för Bosse Hansson! Bosse Hansson blev persona non grata av detta och var inte längre välkommen in på pressläktarna. Hade man kunnat klippa bort detta innan det kom till allmän kännedom finns det mycket god chans att man hade gjort det! Angående min pappas VHS-band så är det en lång historia, men om du vill kan du ta del av den genom att följa länken i min signatur till en tråd på reddit där berättelsen har fått ligga kvar.

Du har noll belägg för att det skulle ha klipps. Det är bara konspirationsteorier. Det har aldrig någonsin gjorts tidigare. "Inte en svarting till" finns fortfarande kvar i mediearkivet fast alla vet att han sagt det. Kamerun-kommentaren är betydligt oskyldigare.

Ja. Jag läste din rövarhistoria på Reddit. Du blir mindre och mindre trovärdig. Det hade varit enkelt för dig att be Dennis eller hans tjej skicka tillbaka bandet till dig med rekommenderat brev.
Citera
2023-10-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du har noll belägg för att det skulle ha klipps. Det är bara konspirationsteorier. Det har aldrig någonsin gjorts tidigare. "Inte en svarting till" finns fortfarande kvar i mediearkivet fast alla vet att han sagt det. Kamerun-kommentaren är betydligt oskyldigare.

Ja. Jag läste din rövarhistoria på Reddit. Du blir mindre och mindre trovärdig. Det hade varit enkelt för dig att be Dennis eller hans tjej skicka tillbaka bandet till dig med rekommenderat brev.

Det jag tänker är att saker och ting kan komma bort och skadas i posten. Jag kommer att hämta bandet nån gång när jag ska neråt landet i alla fall. Men just nu känns det onödigt att utsätta bandet för posthantering eftersom användaren Avec påstår att användaren Retsina har hela England - Kamerun från 1990 på VHS och har sett matchen. Istället för att jag ska behöva krångla mer med min pappas band så kan ju bara dom ladda upp slutminuterna istället, eller hur? Eller ljugs det kanske om att ha sett England - Kamerun på eget VHS-band ifrån "konspirationssidan" i desperation att skydda sina lögner?
Citera
2023-10-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det har redan lagts up klipp därifrån, då var responsen bara att matchen censurerats när citatet inte existerade.

För att vara helt korrekt dock så pågick det en parallell diskussion kring huruvida KB eventuellt kan ha censurerat bort citatet.

När klipp lades upp ifrån matchen konstaterades däremot att det var fel matchsekvens, inte som tidigare trott i samband med det andra straffmålet och som var den sekvens som filmades, utan sedan dess har det bekräftats att kommentaren kommer i det absoluta slutet av matchen, i den andra förlängningshalvleken och alltså inte i direkt samband med utan senare efter att England skjutit 3 - 2 än vad som initialt troddes.
Senast redigerad av Fnord1984 2023-10-16 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in