Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Vilken match och år det var är inte en detalj. Om man inte minns det så är minnet i detta avseende inte att lita på. Det är inget att skämmas för att ha falska minnen. Jag trodde också att jag hade hört citatet innan den här tråden kom. Men jag har förstått att hjärnan spelade mig ett spratt.
Jo det är en detalj. Det är årtal och namn. Sånt som man har lätt att glömma. Hjärnan såg det som oviktig information. Jag är ingen sport fantast alls så fullt normalt att jag inte lade de detaljerna på minnet.
Det är fullkomligt normalt att ha ett glasklart minne från en händelse man inte exakt kan placera i tid.
Men din hjärna verkar fungera på ett helt annat sätt o det är helt ok, men så funkar iaf inte min hjärna.
Kan ha helt fotografiska minnesbilder ifrån händelser jag ej kan placera nummer (årtal, datum, etc) och namn kring, fullkomligt normalt för mig iallafall.
I vilket fall så är detta subjektivt - vad som är detalj eller inte då vi alla är olika. Och hur olika man minns saker. Tydligen är det extremt olika då jag får höra hur ditt minne fungerar.. Vissa har inte ens en inre dialog... Så vi får agree to disagree kring hur minnet funkar.