2024-02-10, 21:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
Detta säger absolut noll om din påstådda auktoritet om verkligheten.

Jo, det säger en hel del eftersom lasse bengtsson pratade om vem som har rätt att bestämma att vissa minnen är falska. Verkligheten avgör det och verkligheten är inget som jag bestämmer utan den är som den är.
Citera
2024-02-10, 21:31
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo, det säger en hel del eftersom lasse bengtsson pratade om vem som har rätt att bestämma att vissa minnen är falska. Verkligheten avgör det och verkligheten är inget som jag bestämmer utan den är som den är.

Precis som jag sa. Du besitter ultimat kunskap om verkligheten. Det är imponerande. Det skulle man önska att man hade sån övermäktig kunskap..
Citera
2024-02-10, 21:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Precis som jag sa. Du besitter ultimat kunskap om verkligheten. Det är imponerande. Det skulle man önska att man hade sån övermäktig kunskap..

Det påstod jag inte, men däremot kan man avfärda trams om "alternativa verkligheter" som rent nonsens.
Citera
2024-02-10, 21:34
Medlem
Citat:

Vi pratar om en sändning i TV som dessutom finns tillgänglig. Du får det att låta som något subjektivt. Men det är det inte. Han säger det inte.
Citera
2024-02-10, 21:34
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Det påstod jag inte, men däremot kan man avfärda trams om "alternativa verkligheter" som rent nonsens.
Du påstår det varje inlägg. Sen att du inte inser det är en annan femma.
Om du kan avfärda sånt som nonsens MÅSTE du ju per definition besitta ultimata kunskaper om verkligheten.
Citera
2024-02-10, 21:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Om du kan avfärda sånt som nonsens MÅSTE du ju per definition besitta ultimata kunskaper om verkligheten.

Ok, ja, det kallas för logik. Prova att skaffa dig lite sådant.
Citera
2024-02-10, 22:34
Medlem
Citat:
Folk tror sig minnas att Nelson Mandela dog i fängelset på 80-talet när han dog först 2013. Det förstnämnda är ett falskt minne.

Det där har jag verkligen grunnat på. Personen som "uppfann" begreppet "Mandela-effekten" säger sig ha talat med mängder av människor som var övertygade om att Mandela dog i fängelse på 80-talet. Jag är väldigt tveksam till att det stämmer. Det är en så absurt världsfrånvänd uppfattning. Hur i hela världen kan man missa att Nelson Mandela och ANC lyckas avskaffa apartheid i Sydafrika och vinna presidentvalet i landet? Det är ju extremt högprofilerade nyheter.

Dessutom verkar ju den där personen, Fiona Broome inte riktigt ha alla hästar hemma. Hon håller på med mycket mumbojumbo.

Vilka var dessa "tusentals" männskor som hade en så konstig uppfattning? Finns det några som helst trovärdiga belägg för att de någonsin existerat?
Citera
2024-02-10, 22:38
Medlem
Citat:
Varsågod. Här har du ett klipp på när Pippi säger negerkung. Ladda nu upp när Arne säger "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk".

https://www.youtube.com/watch?v=8hoq_Wn2X40
Men vad har du för problem?
Säger att jag inte hört det själv men att alla började snacka om det samma dag, i Sthlm iallafall fall.
Hur kommer det sig?
Internet och mobiltelefoner fanns inte/knappt.
Citera
2024-02-10, 22:38
Medlem
Citat:

Alla besitter "ultimat kunskap om verkligheten". Eventuellt undantaget mentalsjuka, men normalt fungerande människor har massvis med ultimat kunskap om verkligheten. Jag vet till exempel att jag har strumpor på mig just nu. Det är ultimat kunskap om verkligheten. Jag vet att framför mig på mitt skrivbord finns ett tangentbord, som jag just nu skriver på. Det är också ultimat kunskap om verkligheten.

Du har också sådan kunskap. Alla har det. Om olika saker.
Citera
2024-02-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Men vad har du för problem?
Säger att jag inte hört det själv men att alla började snacka om det samma dag, i Sthlm iallafall fall.
Hur kommer det sig?
Internet och mobiltelefoner fanns inte/knappt.

Förmodligen för att det stod i tidningen Aftobladet en dag 1995.
Citera
2024-02-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Förmodligen för att det stod i tidningen Aftobladet en dag 1995.
Det var tidigare
Citera
2024-02-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Det var tidigare

Det tror jag inte. Det är förmodligen det som är ditt falska minne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in