2015-09-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javalover
Jag tar för givet att hon arbetsbefrias på Måndag morgon. Senast.
Vi kan väl hålla tummarna.
Citera
2015-09-27, 16:57
Medlem
grimass avatar
Han var bara ute efter att få spöa på henne från första stund. Det finns inga ursäkter för det han utsätter henne för
Citera
2015-09-27, 16:59
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Men sluta med ditt förbannade mantra nu! Det strider inte mot tystnadsplikten eftersom han röjer varken hennes namn, eller personnummer! Allt vi vet är att det är en äcklig grogghagga som är odräglig.

Jag är tvärsäker på att hans förordnande som ordningsvakt ryker. Vi får se vem som får rätt.
Citera
2015-09-27, 16:59
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleanders
Vad e namnet på stolpskottet till vakt är han invandrad bor han hos mamma ? fram med något snasssskit
Tycker inte han ska outas. det är jävligt många som vill "snacka" med kvinnomisshandlaren
Citera
2015-09-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sjukt oproffsigt att lägga ut filmen på Youtube. Dessutom bekräftar han hennes misstankar om extremt låg utbildning. Felstavningarna, sär- och ihopskrivningarna väller över en.

Kan bara instämma. Tjejen har en ursäkt, hon var aspackad, men apan till dörrvakt är nykter och hanterar situationen och efterspelet som en lobotomerad kamel. Att han sen lägger till text och lägger ut den på nätet visar att det är IQ-fiskmås nivå på denna apa.

Filmen är klippt på flertal ställen, är det då han ger henne en örfil eller två. Kan det vara så att han förlorade rättegången och nu vill förstöra hennes liv?!?!?!?
Senast redigerad av bridge 2015-09-27 kl. 17:03.
Citera
2015-09-27, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm1
Jag ser ett illa dolt förakt för auktoriteter i den här tråden. Visste inte att FB var infiltrerat av sossar i den höga grad. Tragiskt att se.

Sant är att mången ordningsvakt och väktare missbrukar sin ställning. Men när vi nu får se andra sidan av myntet - direkta trakasserier och personpåhopp utan saklig grund - är det då helt hopplöst svårt för er att svänga om och analysera den enskilda situationen för vad den faktiskt är utan att låta era erfarenheter styra er känslomässigt?

Det finns bara en person som gjort fel i klippet. Det är inte vakten.
Vad babblar du om? Hur många tycker att kvinnan betedde sig bra? Närmare 0 personer. Det som de flesta diskuterar är hurvida det var rätt att hänga ut henne heller inte.

Helt olika saker, som du som kan "analysera" borde förstå. Man kan anse att uthängningen (eller filmandet) var fel SAMTIDIGT som man tycker hon beteer sig som ett praktsvin. Och jag kan då inte se att det här handlar om någon politisk tillhörighet.
Citera
2015-09-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Ha, ha...

Väktare, har de längre utbildning än en vecka och det är därför du bli stött?

Killen är tjuv, agerar provocerande och är genuint obildad. Med all sannolikhet begår han såväl lagbrott som tjänstefel. Hans IQ är endast sämre än hans EQ.

Och detta efter/under en situation du som uniformswannabe beskriver som vardagsmat...;0)

Somna om ditt psykmongo.

Vad får du att han är en tjuv ifrån? Verkar rasistkossan mer utbildad än vakten menar du? Hur provocerade han henne, och vari skulle tjänstefelet bestå?? Jag gillar inte vakter, men de ska ju fan inte ha skit när de inte gjort något. Speciellt inte när det står nån jävla rasist-soc-kärring och gapar om att vaktens mor skulle vara en "könstympad iransk hora" Detta psykfallet till kärring visar ju inte direkt någon kärlek till att uttrycka sig korrekt och intelligent mot sin omgivning. Ställer du vakten och rasistkärringen mot varandra i en tävling i att uppträda mest normalt och intelligent i det här klippet så vinner vakten med hästlängder. Sitta och försvara rasister kan du uppenbarligen göra i alla fall.. Måste vara nåt fel på dig, rassen fick vad hon förtjänade..
Citera
2015-09-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Tyckte jag såg en ring på en hand i början av klippet ( att hon har aprikosfärgade pappersblommor i håret får i alla fall mig att skratta sådär FB elak som jag är ) och när jag tittade en gång till så nog har hon en ring på vänsterhands ringfinger. 39 sek. in i klippet. Förlovad / gift ?

Ringen vet jag iget om, men reagerade också på blomman i håret. Wtf, känns det inte som 1980 eller rent av som något slags spex typ möhippa) att bära en sådan hårkreation?. Såg extremt tacky ut och i kombinationen med hennes vulgära språk och trötta, plufsiga ansikte såg hon allt annat än representabel ut för sitt yrke. Hon ser ut som en sådan där 40-årig ensamstående, sjukskriven mamma som sitter och röker under köksfläkten om dagarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OLDDEAR
Tyckte jag såg en ring på en hand i början av klippet ( att hon har aprikosfärgade pappersblommor i håret får i alla fall mig att skratta sådär FB elak som jag är ) och när jag tittade en gång till så nog har hon en ring på vänsterhands ringfinger. 39 sek. in i klippet. Förlovad / gift ?
Hon är i vart fall sambo enligt birthday(.se). Kanske dags för honom att bestämma sig om han vill fortplanta sig med hennes gener. Är han politiker, vd eller liknande så kommer karriären vara slut med henne vid sin sida.
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
det kan ju röra sig om något slags kontraktsbrott att han brister i sitt yrkesutövande

Citat:
Jag tror det som folk stör sig på med OV är att han låtsas bli misshandlad av en liten tjej för att sen stå och garva medan han väntar på polisen för att kunna casha in sitt skadestånd. Det är provocerande för folk som utför ett hederligt arbete det har inget att göra med att man sympatiserar med fulla drägg

Citat:
Dom brottsprovocerar för att få skadestånd. När ja jobbade brukade dom andra skämta om vem som plockat ut mest pengar på VMT. OV drygar ut lönen på det sättet det kan bli ganska mycket pengar extra för att nån "slår" en på armen. Jag gissar att det värsta hon på filmen gjorde var att försöka sträcka sig efter handväskan men det kommer så klart låta annat i rättssalen.

Apologeterna får fan välja nu antingen är det han själv som lagt ut filmen eller också är det nån annan som lagt till texten också

Citat:
Det är uppenbart att OV blir arg över det kvinnan säger. Det som händer är att hon pekar finger åt honom och då tar han chansen att bli fysisk med henne trots att hon inte varit våldsam. Kameran skakar uppenbarligen för att hon försöker slita sig loss när han blir vansinnig

Citat:
om han nu blivit petad i ögat eller sparkad i pungen vilket inget tyder på.. det enda som syns i klippet är att han börjar bli fysisk med henne efter att hon pekat finger åt honom

Citat:
Det är jävligt underligt och det visar tyvärr på mentaliteten bland OV att dom tror dom kan anmäla vem som helst för VMT och komma undan med det även om det finns filmbevis som tyder på motsatsen. Skönt att det här problemet motarbetas med att OVs arbete filmas men naturligtvis borde inte OV själva ha tillgång till inspelningen och hela arbetspassen borde alltid spelas in

Jag kan bara hålla med om att han inte borde vara OV. Det finns många bra OV men tyvärr också många som den här killen som valt yrket för att få utlopp för sina agressioner. När såna träffar ett lika stort pucko som dessutom är full också så händer sånt här

Det blir misshandel när han avlägsnar en person som inte varit våldsam själv från en plats han inte arbetar på medels fysiskt våld.

Citat:
Det är i alla fall en väldigt fin blomma hon har i håret

Citat:
Jag känner starkt att hon väldigt gärna vill ha samlag. Hennes första kontaktförsök med vakten är nästan som misslyckade raggförsök. Jag gissar att detta händer ibland ungefär som när fulla gubbar försöker ragga på servitrisen. Hon uppfattar honom som oridderlig och tycker att han ignorerar hennes kvinnliga behag i en situation där han har "chansen" att ställa sig in hos henne.
Jag gissar att upptakten är att hon fått panik för att telefonen är borta och kanske anklagat folk till höger och vänster för att ha tagit den. Möjligen är kompisen utkörd i samma veva men sannolikare är kanske att det inte faller dom in att den andra tjejen kan gå in efter den. Alla ser det inte som en självklarhet att hjälpa varandra, det verkar från videon som att hon tycker att livet är någonslags pågående bytesaffär.
Jag tror (hoppas) att det inte blir rättegång mot henne i alla fall eftersom filmen tydligt visar att vakten provocerar kvinnan och det hörs att han står och skrattar direkt efter "våldet"

Citat:
Tycker inte han ska outas. det är jävligt många som vill "snacka" med kvinnomisshandlaren

Jag kunde lagt in fler citat, men orkar inte lägga energi på det. Men du kanske skulle ta och fundera på vad du vill ha sagt innan du fortsätter rapa ur dig skit.
Citera
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du lever verkligen upp till schablonbilden av vakter som med ryggmärgsreflex tar allt som en kränkning och direkt går till ett obalanserat och oproportioneligt angrepp.

Varför är jag inavlad och efterbliven när det är du själv som skriver att ni bara i 9 fall av 10 är professionella och balanserade? Dvs i var 10:e ingripande kan det rinna över och blir oprofessionellt.

Att det är en för låg målsättning och oacceptabel låg nivå när man jobbar med människor och tom utövar visst våld har mer med hur vårat civiliserade samhälle fungerar att göra och mindre med min ev låga iq.

Eller menade du något annat än det du faktiskt skrev? Då är det bättre att du förtydligar vad du egentligen vill få sagt än att du beter dig som en dryg vakt i en krogentre och lever ut dina tillkortakommanden på andra.

Du VILL misstolka. Jag skrev ett inlägg till som du antagligen inte läst, där skrev jag att i 999 999 av 1 000 000 ingripanden som vi gör sköts utan konstigheter. Sedan är det vissa enstaka individer som gör misstag, övergrepp och brott. Jag förnekar inte att det Finns rötägg. Det gör det alltid.

Jag blir inte kränkt av en anonym lirare på flashback. Jag tar inte åt mig av saker här på samma sätt som man gör i verkliga livet.
Vissa individer hatar oss utan saklig grund, oftast för att "polarens polares kusin blev spöad" när det egentligen var att han gick till angrepp mot O.V och vi försvarade oss. En höna av en fjäder. Alltid.

Det finns dock svin. Har aldrig förnekat det.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlemm
Se min fetning.
Jaså? Ni som filmar, har ni tillstånd till detta? Vem ser till att filmerna förvaras på rätt sätt alternativt raderas?

Behövs inga tillstånd, det är en rörlig kamera, endast fast("stationär") övervakning kräver tillstånd, och du har dessutom möjligheten att filma med en riktig övervakningskamera i 7 dagar tror jag, innan du behöver tillstånd.

Vi har skyldighet att sköta detta själva. Det är inte okej att förvara filmerna på en dator som är uppkopplad till nätet vad jag förstått.
I grund och botten ska ingen utomstående komma åt filmerna.
Jag raderar alla filmer som inte behövs sparas på, de som behövs sparas på skickar jag till polisen.
Citera
2015-09-27, 17:08
Medlem
Doldakamerans avatar
Det skulle kunna vara denna vakten, jag vet inte om hennes beskrivning stämmer in men ni får försöka bedöma själva.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=t87x8i&s=8#.VggF0jaheM8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in