2018-09-29, 10:24
Medlem
Mitch-Moons avatar
Jag tycker inte heller att ordningsvakter och deras barn ska beviljas försörjningsstöd. Vet inte hur många gånger entrevärdar satt käppar i hjulet för mig när det enda jag ville var att kröka mig bort från "verkligheten".

Det faktum att socionomens riktiga jag (av barn och fyllon får man höra sanningen) blivit exponerad på det här sättet är efter vad jag förstår både moraliskt och etiskt försvarbart samt inte på något sätt olagligt.
Om nu socionomens privatliv och karriär avslutats på grund av denna oförrätt som nu cirkulerar fritt för alla att ta del av så är det ändå uteslutande hennes eget fel.
Citera
2018-09-29, 20:58
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Eftersom den uppenbarligen verkar vara aktuell så, fungerande länk:
https://www.youtube.com/watch?v=ImCb-38Di1Q

Humor på högsta/lägsta nivå
Jag tackar Gud att jag aldrig behövt gå till Soc och eventuellt kommit i vägen för denna människan.

Den där väktaren borde fått en löneförhöjning.
Citera
2018-10-01, 00:01
Medlem
SingleStars avatar
Hon har gift sig med någon stackars sate i Axelsberg/Mälarhöjden (Stenborgsvägen). Själv bor hon kvar på Blekingegatan. Gifta men kan inte bo ihop?
Citera
2018-11-08, 18:19
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliber007
//

Har inte läst igenom tråden, fick hon sparken?

//

Ja, hon fick sparken från Hägersten-Liljeholmens Stadsdelsförvaltning där hon jobbade vid tillfället. Sedan fick hon tydligen jobb på HVB-hem, efter det vet jag inte.
Citera
2024-07-06, 23:50
Avslutad
Finns det nån fungerande länk till denna videon?
Citera
2024-08-28, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
Jag tycker inte heller att ordningsvakter och deras barn ska beviljas försörjningsstöd. Vet inte hur många gånger entrevärdar satt käppar i hjulet för mig när det enda jag ville var att kröka mig bort från "verkligheten".

Det faktum att socionomens riktiga jag (av barn och fyllon får man höra sanningen) blivit exponerad på det här sättet är efter vad jag förstår både moraliskt och etiskt försvarbart samt inte på något sätt olagligt.
Om nu socionomens privatliv och karriär avslutats på grund av denna oförrätt som nu cirkulerar fritt för alla att ta del av så är det ändå uteslutande hennes eget fel.

Sluta blanda äpplen och päron i samma skål.
Entrévärd och ordningsvakt är inte samma sak
Citera
2024-08-28, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
Är inget fan av ordningsvakter,,,, men att jobba som socionom ? stinker WT.

Snickare, byggare, butiksbiträden och massa mer yrken utan universitetsutbildningar är fan så mycket högre i rang än henne.

Dessa Fylle-grinkärringart håller på och skrika brukarfitta o klankar ner för hon druckit alkohol. Jösses.

Skönt att hon blev uthängd och hoppas hon blir av med jobbet. och inte får något bidrag för det är hon inte värld kräket. helt klart olämplig människa att jobba med folk som har det svårt och behöver hjälp.

Absolut, socionom är ett lågstatusyrke, det stämmer, och det är främst fattiga wannabes och losers som är verksamma inom den befattningen. Lönerna inom socionomyrket är sämre än elektrikers, polisers och många byggnadsarbetares. Problemet är dock att de inte inser det själva utan tar sig vatten över huvudet och tror sig sitta på makt osv. Sedan begriper man att det handlar om mindervärdeskomplex i grund och botten, framförallt den komiska stoltheten över att sitta på en patetisk utbildning som är så påfallande lågstatus. Garanterar att inga läkare eller advokater skulle vara hågade av att associera sig med socionomer rent generellt. Skulle klassa socialsekreterare i sig som lägre medelklass.

Visst skulle en socialsekreterare kunna ge riggade avslag och använda maktmissbruk, men isf är det bara att ansöka om att få en annan handläggare, så det är egentligen ingen big deal. I annat fall skulle personen, om den inte får gehör gällande ansökan om byte av handläggare, kunna skriva sig i en annan kommun, tex hos en släkting eller polare, och försöka få hjälp där istället. Hennes makt är med andra ord högst begränsad och i praktiken är det ett tomt hot att hon skulle kunna styra över om vaktens barn får hjälp eller inte.
Senast redigerad av anwe8 2024-08-28 kl. 23:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in