2015-09-27, 14:22
Medlem
Allri i live att hon e socialkärring! De där har hon och honses kompisar övat på fyllan o nu fick hon använning för de!
Ja o polarna jorde samma en gång! Vi kom inte in på ett ställe för att vi vinglade, men då sa en att vi kört bil dit och höll upp bilnycklen, å sen fick vi gå in!

Hon och honses kompisar hadde säkert spånat som faan när dom parttarde om vakter, negrer, socialkäringar och brukarfittor. Sen när vakten inte jilla dom utanför stället så kom allt fram.
Citera
2015-09-27, 14:23
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej, men hon fick frågan säkert tre gånger.

Och vad har en OV med det att göra?

Killen är oproffsig, vad heter han så kan vi följa upp om han får sparken eller inte.
Citera
2015-09-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idroid
Tro mig, det där är en generisk beskrivning som du får höra från vilken socialsekreterare som helst. Alla använder sig av "brukarperspektiv" i någon mening. Återkom med starkare bevis.

Trodde faktiskt bara att ordet brukare var etablerat inom personligassistent- och gamlingvården, men tiderna och språket förändras. På 90-talet kallades "socialfallen" för klienter...

Brukare för mig är en person som inte anser sig missbruka narkotika, utan bara är en "brukare" av knark. Någon slags insikt i branschen har hon, men det kan ju också vara för att hon själv är/varit brukare....eller har en släkting som är det.
Citera
2015-09-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Menar du att hon var i tjänst?

Om du kan föra det i bevis, så är jag villig att ändra åsikt och tycker då att hon borde få sparken bums.
Hon hänvisade ju till sitt arbete och sa att ov och ov:s barn inte skulle få några pengar om de kom till henne. Om inte det är otillbörligt för en tjänsteman(hen) då vet jag inte vad som är det.
Citera
2015-09-27, 14:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Och vad har en OV med det att göra?

Killen är oproffsig, vad heter han så kan vi följa upp om han får sparken eller inte.
En ordningsvakt har inget med det att göra, men då hon nämnde hans barn så tror att han frågade av privat intresse.
Citera
2015-09-27, 14:41
Medlem
TheAssRapists avatar
Förundras över er idioter som försvarar henne. Antagligen bara för att ov är utländsk och alkiskärringen är svensk. Hade det varit tvärtom hade ni tyckt raka motsatsen utan tvekan. Säger ni emot ljuger ni som fan i helvete. Jag vet exakt hur ni är, har hängt på flashback jävligt länge.

Hur som helst är det horan som har fel i allt. Anledningen till att ov antagligen filmar ingripanden, troligtvis är det en liten kamera som sitter på hans uniform, är för att använda inspelningarna i rättegångar. Det är inte sällan ov blir falskt anklagade för det ena och det andra. Med hjälp av en kamera kommer det inte kunna ske.
Citera
2015-09-27, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Det är jävligt underligt och det visar tyvärr på mentaliteten bland OV att dom tror dom kan anmäla vem som helst för VMT och komma undan med det även om det finns filmbevis som tyder på motsatsen. Skönt att det här problemet motarbetas med att OVs arbete filmas men naturligtvis borde inte OV själva ha tillgång till inspelningen och hela arbetspassen borde alltid spelas in

Jag kan bara hålla med om att han inte borde vara OV. Det finns många bra OV men tyvärr också många som den här killen som valt yrket för att få utlopp för sina agressioner. När såna träffar ett lika stort pucko som dessutom är full också så händer sånt här

Det blir misshandel när han avlägsnar en person som inte varit våldsam själv från en plats han inte arbetar på medels fysiskt våld.

Den stora frågan är om du lever under en sten, han är en inom ramarna bra OV, dock gör han jävligt fel i att sprida klippet world wide. Han jobbar som OV vilket ger han rätt i att undanröja stökiga gäster om det krävs, petad i ögat och sparkad i pungen är skäl nog att använda hård handskarna. Alltså ingen misshandel.
Citera
2015-09-27, 14:57
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Den stora frågan är om du lever under en sten, han är en inom ramarna bra OV, dock gör han jävligt fel i att sprida klippet world wide. Han jobbar som OV vilket ger han rätt i att undanröja stökiga gäster om det krävs, petad i ögat och sparkad i pungen är skäl nog att använda hård handskarna. Alltså ingen misshandel.
om han nu blivit petad i ögat eller sparkad i pungen vilket inget tyder på.. det enda som syns i klippet är att han börjar bli fysisk med henne efter att hon pekat finger åt honom
Senast redigerad av grimas 2015-09-27 kl. 15:02.
Citera
2015-09-27, 15:06
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Du svarade inte på det jag efterfrågade med andra ord.

Att hon hotar ur sin roll inom sitt yrke bör inte vara förenligt med vad en socialsekreterare ska göra, därför efterfrågade jag hur riktlinjerna ser ut. Du kanske tycker det är irrelevant men jag tror stockholmsstad tycker annorlunda.
Nej, du efterfrågade OM det fanns regler för henne i hennes yrkesroll, inte hur reglerna ser ut. Läs vad du skrev. Jag svarade att det säkerligen finns regler för henne, i hennes yrkesroll.

Jag försvarar inte henne och hennes beteende. Jag tycker många saker om detta, och det gör säkert hennes arbetsgivare också. Men det är en annan sak.
Citera
2015-09-27, 15:24
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2015-09-27, 15:26
Medlem
sigurts avatar
Så många sidor och ännu ingen som lyckats identifiera henne?

Flashback gör mig besviken

Jag tycker det vore roligt om det kom fram vart hon jobbar så man kan maila videon till hennes chefer och kollegor.

Jag vet inte om jag tycker hon förtjänar sparken, är nog ett tillräckligt straff att hennes jobb/bekantskapskrets får reda på hur hon beter sig med lite alkohol i blodet.
Citera
2015-09-27, 15:27
Medlem
sericss avatar
Kan se Aftonbladet artiklarna inom en snar framtid "XX Hängdes ut på nätet och hotades annonymt - dom gav ut en felaktig bild "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in