2015-09-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Så många sidor och ännu ingen som lyckats identifiera henne?

Flashback gör mig besviken

Jag tycker det vore roligt om det kom fram vart hon jobbar så man kan maila videon till hennes chefer och kollegor.

Jag vet inte om jag tycker hon förtjänar sparken, är nog ett tillräckligt straff att hennes jobb/bekantskapskrets får reda på hur hon beter sig med lite alkohol i blodet.

För några inlägg sedan var det en kille som visste vem hon var och han har mailat hennes chef, han ville dock inte hänga ut namnet.
Citera
2015-09-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -88-
Undrar hur lång utbildning hon hade själv när hon jobbade som cafébiträde.
https://se.linkedin.com/pub/sophia-palm/b2/b64/195

Kan inte var hon, hon är inte det minsta lik personen på filmen. Hon på linkedin var tom lite snygg.
Citera
2015-09-27, 15:54
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Redigerad dessutom.

Det är ingen vågad gissning att väktarens värsta provokationer är bortklippta, och det är pinsamt för alla andra små töntväktare att de försvarar honom med näbbar och klor när tjänstefelet är så klart.

Att han stulit hennes telefon gör inte saken bättre.

Din åsna lär dig skillnaden på väktare, ordningsvakt och dess befogenheter.

Denna emotionellt störda kvinna är inget undantag. Hennes beteende är vardagsmat för ordningsvakter och poliser. Jag ser inget fel i att han filmar gripandet, men det är onödigt att han lägger upp det på nätet.

Han skulle enbart använt filmen som bevismaterial ifall hon anmälde honom och inget annat. Fast och andra sidan är det intressant att få en liten inblick i hur ordningsvakter ofta har det. Pöbeln är duktigt snabba på att hänga ut ordningsvakter när de ska gripa paria som gjort sig skyldiga till brott, eller stört den allmänna ordningen mm, men vad som föranlett gripandet är aldrig intressant att delge den lättkränkta pöbeln som sväljer allt med hull och hår, det redigeras bort innan det publiceras.

Vem är denna psykiskt sjuka kvinna? Det är viktigt att vi får fram hennes identitet så att hennes arbetsgivare får kännedom om hennes direkt olämpliga beteende.

/ Leif
Citera
2015-09-27, 15:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Sjukt oproffsigt att lägga ut filmen på Youtube. Dessutom bekräftar han hennes misstankar om extremt låg utbildning. Felstavningarna, sär- och ihopskrivningarna väller över en.
Citera
2015-09-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E259
Ja vad kan man säga? Den där filmen visar ju lite hur extremt illa folk kan bete sig när dom fått alkohol i kroppen.

Nu ska man tänka på att det det man ser på en filmsnutt varken visar det som händer efter och innan. Man kan dock se att kvinnan är kraftigt berusad och beter sig illa, helt i sin ordning att använda sig av LOB/PL 13 i det läget, något det ser ut som att hon motsätter sig

Enligt ordningsvakten blir hon då våldsam(=våld mot tjänsteman) och då tas ju beslut att gripa och det kan ju ordningsvakten göra lika envar också.

Agerandet är fullt korrekt från vaktens sida. Dock tycker jag inte han borde ha spridit filmen på det sättet han gjorde.

Precis dålig moral. Och jag misstänker att det strider mot 11 § LOV.
Citera
2015-09-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sjukt oproffsigt att lägga ut filmen på Youtube. Dessutom bekräftar han hennes misstankar om extremt låg utbildning. Felstavningarna, sär- och ihopskrivningarna väller över en.

Håller med riktigt oproffsigt. Samt tror jag det strider mot 11 § LOV.
Citera
2015-09-27, 15:57
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idroid
Tro mig, det där är en generisk beskrivning som du får höra från vilken socialsekreterare som helst. Alla använder sig av "brukarperspektiv" i någon mening. Återkom med starkare bevis.

Tro mig, hon identifieras till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nej, du efterfrågade OM det fanns regler för henne i hennes yrkesroll, inte hur reglerna ser ut. Läs vad du skrev. Jag svarade att det säkerligen finns regler för henne, i hennes yrkesroll.

Jag försvarar inte henne och hennes beteende. Jag tycker många saker om detta, och det gör säkert hennes arbetsgivare också. Men det är en annan sak.

Så du menar att hennes indirekta hot inte alls hade med hennes yrkesroll att göra? Vill du jag ska citera ordagrant vad hon valde att säga ifall du inte sett filmen? Annars kan du prova läsa trådstarten och titta på bilden som ts klokt printat

men låt mig gissa, du ska skylla på alkoholen va?

Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Menar du att hon var i tjänst?

Om du kan föra det i bevis, så är jag villig att ändra åsikt och tycker då att hon borde få sparken bums.

Varför hotar hon ur det perspektivet?
Säkerligen för hon tror hon är någon big shot inom statlig verksamhet blir ändock lite smått patetiskt att förneka hur hon hotar från yrkesroll men enögda människor har en tendens leva i förnekelse

Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Jag fick ett förslag på att det kunde vara hon skickat till mig, lade ut den som en fråga i tråden om det kunde vara hon. Det var inte meningen att det skulle tas som konstaterat att det är hon på filmen. På sin link-sida har hon även en kontakt som heter Jessica (ytterliggare en socialsekreterare), ett namn som hörs i videon som "Sophia" ropar efter. Men som sagt. Det är inte konstaterat att det är hon på filmen, även om jag också tycker att det är ganska likt

Håller med, det är likt.

Citat:

Jag tycker det vore roligt om det kom fram vart hon jobbar så man kan maila videon till hennes chefer och kollegor.

Jag vet inte om jag tycker hon förtjänar sparken, är nog ett tillräckligt straff att hennes jobb/bekantskapskrets får reda på hur hon beter sig med lite alkohol i blodet.

Lustigt att etablerade medier inte gjort någon sak av en rasistisk kärring, men minigrisarna bökar tillsammans och deras onyktra förhållningssätt till saker är väl det som för dom samman. Stat och landsting är ett skämt och förtroendet för dessa kommer sjunka tills dom till slut brinner upp. lol

Citat:

Har det någon som helst relevans om hennes misstankar och hans problem med att stava, eller är det bara du som mår lite bättre när du får skriva ner det här?
Senast redigerad av raxmouse 2015-09-27 kl. 16:08.
Citera
2015-09-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Din åsna lär dig skillnaden på väktare, ordningsvakt och dess befogenheter.

Denna emotionellt störda kvinna är inget undantag. Hennes beteende är vardagsmat för ordningsvakter och poliser. Jag ser inget fel i att han filmar gripandet, men det är onödigt att han lägger upp det på nätet.

Han skulle enbart använt filmen som bevismaterial ifall hon anmälde honom och inget annat. Fast och andra sidan är det intressant att få en liten inblick i hur ordningsvakter ofta har det. Pöbeln är duktigt snabba på att hänga ut ordningsvakter när de ska gripa paria som gjort sig skyldiga till brott, eller stört den allmänna ordningen mm, men vad som föranlett gripandet är aldrig intressant att delge den lättkränkta pöbeln som sväljer allt med hull och hår, det redigeras bort innan det publiceras.

Vem är denna psykiskt sjuka kvinna? Det är viktigt att vi får fram hennes identitet så att hennes arbetsgivare får kännedom om hennes direkt olämpliga beteende.

/ Leif

Vi behöver inte hennes identitet. Om fallet går till åtal kommer nog hennes chef att få reda på det ändå. Samt har videon har fått en sådan stor spridning så är chansen stor att hennes chef redan sett den.
Citera
2015-09-27, 15:58
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:

Vilket syfte skulle det ha att hänga ut henne inför hennes chefer? Trots allt var hon ju faktiskt inte i tjänst när hon kom i ordväxling med vakten. I så fall kan man väl lika gärna publicera namn och bild på vakten? Det finns en hel del övrigt att önska när det gäller denne vakts beteende också. Hur f-n kan han först provocera och sedan filma en berusad liten tjej som befinner sig i försvarslös tillstånd, för att sedan hänga ut henne på nätet? Vilken fegis.
Citera
2015-09-27, 16:02
Medlem
Citat:

Och du anser att hennes sätt att uttrycka sig visar på att hennes egen högskoleutbildning gett henne en god verbal plattform att debattera ifrån??
Citera
2015-09-27, 16:04
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vilket syfte skulle det ha att hänga ut henne inför hennes chefer? Trots allt var hon ju faktiskt inte i tjänst när hon kom i ordväxling med vakten. I så fall kan man väl lika gärna publicera namn och bild på vakten? Det finns en hel del övrigt att önska när det gäller denne vakts beteende också. Hur f-n kan han först provocera och sedan filma en berusad liten tjej som befinner sig i försvarslös tillstånd, för att sedan hänga ut henne på nätet? Vilken fegis.

Feg, korkad, obildad, oproffsig...

Trist om han kommer undan med stölden av hennes mobil.

Namnet på killen?
Citera
2015-09-27, 16:07
Medlem
Stockholm1s avatar
Jag ser ett illa dolt förakt för auktoriteter i den här tråden. Visste inte att FB var infiltrerat av sossar i den höga grad. Tragiskt att se.

Sant är att mången ordningsvakt och väktare missbrukar sin ställning. Men när vi nu får se andra sidan av myntet - direkta trakasserier och personpåhopp utan saklig grund - är det då helt hopplöst svårt för er att svänga om och analysera den enskilda situationen för vad den faktiskt är utan att låta era erfarenheter styra er känslomässigt?

Det finns bara en person som gjort fel i klippet. Det är inte vakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in