2015-09-27, 16:10
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Din åsna lär dig skillnaden på väktare, ordningsvakt och dess befogenheter.

Denna emotionellt störda kvinna är inget undantag. Hennes beteende är vardagsmat för ordningsvakter och poliser. Jag ser inget fel i att han filmar gripandet, men det är onödigt att han lägger upp det på nätet.

Han skulle enbart använt filmen som bevismaterial ifall hon anmälde honom och inget annat. Fast och andra sidan är det intressant att få en liten inblick i hur ordningsvakter ofta har det. Pöbeln är duktigt snabba på att hänga ut ordningsvakter när de ska gripa paria som gjort sig skyldiga till brott, eller stört den allmänna ordningen mm, men vad som föranlett gripandet är aldrig intressant att delge den lättkränkta pöbeln som sväljer allt med hull och hår, det redigeras bort innan det publiceras.

Vem är denna psykiskt sjuka kvinna? Det är viktigt att vi får fram hennes identitet så att hennes arbetsgivare får kännedom om hennes direkt olämpliga beteende.

/ Leif

Ha, ha...

Väktare, har de längre utbildning än en vecka och det är därför du bli stött?

Killen är tjuv, agerar provocerande och är genuint obildad. Med all sannolikhet begår han såväl lagbrott som tjänstefel. Hans IQ är endast sämre än hans EQ.

Och detta efter/under en situation du som uniformswannabe beskriver som vardagsmat...;0)

Somna om ditt psykmongo.
Citera
2015-09-27, 16:14
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm1
Jag ser ett illa dolt förakt för auktoriteter i den här tråden. Visste inte att FB var infiltrerat av sossar i den höga grad. Tragiskt att se.

Sant är att mången ordningsvakt och väktare missbrukar sin ställning. Men när vi nu får se andra sidan av myntet - direkta trakasserier och personpåhopp utan saklig grund - är det då helt hopplöst svårt för er att svänga om och analysera den enskilda situationen för vad den faktiskt är utan att låta era erfarenheter styra er känslomässigt?

Det finns bara en person som gjort fel i klippet. Det är inte vakten.

Så sant som det var sagt, det där var ett välformulerat inlägg.

Att tänka rationellt fungerar inte för en del här

Allting är vaktens fel, han har låg utbildning, dålig på stava, dålig på att lugna ner kvinnan, oförskämd som visar filmen till allmänhet för att visa vilka stolpskott som jobbar inom stat och landsting, kukhål, tjuv osv. Det måste vara många som har problem med spriten när dom inte ens kan se saker rationellt med nyktra ögon.

Socialsekreterare och personer inom den byråkratiska delen av kommuner är dom riktiga hororna, och innerst inne vet dom om det.
Vi får väl se om detta blir ett undantag men det tvivlar jag på, kvinnan får säkert någon bättre position inom hennes område för det här.

Flashbacks julkort kommer säkert gå till hon med efter allt hon har fått stått ut med, staaaackars tjej
Citera
2015-09-27, 16:19
Medlem
En OV som gör ett grip bör inte säga ett smack till den gripne mer än att hon är gripen för ditt eller datt. Vad hon säger får stå för henne. OV skall inte hälla mer bensin på elden. Det kan endast ligga OV till last om denna svara eller frågar onödiga frågor. Samt skall ov aldrig lägga ut material som denne har filmat med sin kroppsburna kamera då detta material endast skall användas som teknisk bevisning. Jag tror att OV är ute på hal is och kan bli av med sitt förordnande, beror helt på hur 11 § LOV tolkad. Oproffsigt av socionomen oproffsigare av OV.
Citera
2015-09-27, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grimas

Det blir misshandel när han avlägsnar en person som inte varit våldsam själv från en plats han inte arbetar på medels fysiskt våld.

Nej det blir inte misshandel för att han med en viss grad av våld avlägsnar en person som är full och ordningsstörande när denne inte hörsammar tillsägelsen att lämna området. Området vakten jobbar på är inom krogområdet och det som ligger i anslutning till detta så.

Ordningsvakter har faktiskt, till skillnad från envar, faktiskt rätt att använda våld i laga befogenht enligt PL 10§ och är då inte begränsade till att endast få bruka våld i nödvärn.
Citera
2015-09-27, 16:30
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En ordningsvakt har inget med det att göra, men då hon nämnde hans barn så tror att han frågade av privat intresse.

Du menar om han och hans klan skulle behöva "flytta" - d.v.s. skriva sig i någon släktings 35-personersetta - för att kunna fortsätta jobba svart, leva på försörjningsstöd och glida runt i oskattade/obesiktade bilar med falska handkapptillstånd?

Jo, det kan finnas ett privat intresse, givetvis, inbyggt i de rutinmässiga provokationerna.
Citera
2015-09-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sjukt oproffsigt att lägga ut filmen på Youtube. Dessutom bekräftar han hennes misstankar om extremt låg utbildning. Felstavningarna, sär- och ihopskrivningarna väller över en.

Haha!! Han återger ju hennes extremt dåliga Svenska.
Citera
2015-09-27, 16:33
Medlem
Tyckte jag såg en ring på en hand i början av klippet ( att hon har aprikosfärgade pappersblommor i håret får i alla fall mig att skratta sådär FB elak som jag är ) och när jag tittade en gång till så nog har hon en ring på vänsterhands ringfinger. 39 sek. in i klippet. Förlovad / gift ?
Citera
2015-09-27, 16:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javalover

Hehe, svårt att särskriva och stava fel när man pratar.

Hon verkar ju inte vara den vassaste kniven i kanoten heller, men hon är åtminstone full.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grassroot
En OV som gör ett grip bör inte säga ett smack till den gripne mer än att hon är gripen för ditt eller datt. Vad hon säger får stå för henne. OV skall inte hälla mer bensin på elden. Det kan endast ligga OV till last om denna svara eller frågar onödiga frågor. Samt skall ov aldrig lägga ut material som denne har filmat med sin kroppsburna kamera då detta material endast skall användas som teknisk bevisning. Jag tror att OV är ute på hal is och kan bli av med sitt förordnande, beror helt på hur 11 § LOV tolkad. Oproffsigt av socionomen oproffsigare av OV.

Men sluta med ditt förbannade mantra nu! Det strider inte mot tystnadsplikten eftersom han röjer varken hennes namn, eller personnummer! Allt vi vet är att det är en äcklig grogghagga som är odräglig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vilket syfte skulle det ha att hänga ut henne inför hennes chefer? Trots allt var hon ju faktiskt inte i tjänst när hon kom i ordväxling med vakten. I så fall kan man väl lika gärna publicera namn och bild på vakten? Det finns en hel del övrigt att önska när det gäller denne vakts beteende också. Hur f-n kan han först provocera och sedan filma en berusad liten tjej som befinner sig i försvarslös tillstånd, för att sedan hänga ut henne på nätet? Vilken fegis.

En liten berusad tjej? Vem pratar du om? Jag såg ingen sån?

Tjej tror jag ingen skulle omnämna denna socionom som.
Citera
2015-09-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
Men sluta med ditt förbannade mantra nu! Det strider inte mot tystnadsplikten eftersom han röjer varken hennes namn, eller personnummer! Allt vi vet är att det är en äcklig grogghagga som är odräglig.

Jag tar för givet att hon arbetsbefrias på Måndag morgon. Senast.
Citera
2015-09-27, 16:38
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javalover

Genialt att "höra" särskrivningar.

Eller *trumvivel* så handlar det bara om en halvidiot som textat, oklart dock om telefontjuven gjort det själv.

(Svenska skrivs inte med stor bokstav f.ö.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in