2015-09-26, 22:03
Medlem
Kadodis avatar
Visst han skötte sig i själva konfrontation. Men att lägga upp filmen kanske förstör hennes anseende och karriär. Vissa människor kan ha problem med spriten och att dessa beter sig värre än vanligt folk som är fulla är vanligt. Och jag går inte på soc nu, men har gjort så jag hatar soc pga bemötandet jag fick där. Fick dock jobb snabbt.

Jag berättar det här för att visa att jag inte står på soc sida utan det hon sa var inte ok. Men hon kan vara en väldigt kompetent yrkesutövare när hon är nykter och jobbar. Försöker vara objektiv i mitt inlägg.
Citera
2015-09-26, 22:05
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnarles
Jag fattar, men om han bara agerar korrekt för att det finns på film kunde han lika gärna slutat filma och spöat personen i fråga. Hans val att fortsätta filma och agera korrekt.

Nä, hans val var att fortsätta filma för att få ett scoop. Varför ens ställa så personliga fråga som vilket kontor man jobbar på? De är inte chitchat snack för att lugna ner situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av gnarles
Vem citerar du?
Men du svarade mig precis?
Senast redigerad av storm72 2015-09-26 kl. 22:11.
Citera
2015-09-26, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Nä, hans val var att fortsätta filma för att få ett scoop. Varför ens ställa så personliga fråga som vilket kontor man jobbar på? De är inte chitchat snack för att lugna ner situationen.
Ok..
Citera
2015-09-26, 22:16
Medlem
Är det bara jag som undrar om OV verkligen var neger eller ej?
Citera
2015-09-26, 22:18
Medlem
Citat:

Jag ställde en fråga, vem citerade du? Det var inte mina ord inom dina citattecken. Sånt där är rätt fundamentalt i en diskussion.
Citera
2015-09-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto

Fast i 9 fall av 10 så är vi tålmodiga och professionella.

Ungefär vad jag alltid trott, i 10% av ingripandena rinner det över och blir oprofessionellt.

Helt otorligt att ni får fortsätta. Finns väl nästan inget annat yrkesskrå som är i närheten av att tollerera så stor felmarginal.

Vakten på filmen hanterade naturligtvis situationen helt fel. Dessutom kan vi ju bara spekulera i vad som föregick filmen.

Men det är väl ett bra sätt att spä ut den magra väktarlönen, ganska fina skadestånd när det kommer till neger uttalanden.
Citera
2015-09-26, 22:21
Medlem
grimass avatar
Det är i alla fall en väldigt fin blomma hon har i håret
Citera
2015-09-26, 22:22
Medlem
Citat:

Det är det visst det. Poliser ställer också personliga frågor av sådan art för att hålla ett samtal vilket kan lätta upp stämningen. Sen om det var särskilt professionellt av honom att lägga ut filmen sedan, det går att diskutera många gånger om.
Citera
2015-09-26, 22:45
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Läst säkert minst 20 inlägg om att hon är olämplig som socialarbetare för de åsikter hon uttrycker i det 15 minuter långa klippet. Varför?

Jag tycker det är ytterst olämpligt att det enbart sitter godhetsknarkande "humanister" och beslutar vart mina skattepengar skall ta vägen. De är precis som alla andra människor känslostyrda och slänger ut bidrag till höger och vänster efter att ha hört en snyfthistoria. Om nu denna person är olämplig är de flesta på den andra sidan skalan det också.
Citera
2015-09-26, 22:48
Medlem
Roligt klipp som bekräftar nästan alla fördomar man har om vänsterextrimister som läst till socionomer och andra tramsutbildningar. Utåt sett är de väldigt PK. När man väl lär känna dem lyser verkligen klassföraktet igenom.

De flesta människor som är tok-pk kommer från en övre medelklassbakgrund men gör sedan ett negativt klasshopp och blir typ socialsekreterare. Oftast beror det negativa klasshoppet på bristande intelligens. De kan varken komma in på en bra utbildning eller slutföra en bra utbildning om de mot förmodan skulle komma in. Resultatet blir att de går och blir tok-vänster. Det tar hårt i hjärtat när nästan alla ens barndomsvänner och folk i hela ens omgivning lyckats bättre i livet än vad man själv gjort. Detta är en slags avundsjuk reaktion mot all riktig medelklass. Samtidigt hatar de också arbetarklassen. De identifierar sig ju fortfarande som övre medelklass och identifierar sig som detta mer och mer ju längre bort från den övre medelklassen de kommer. Som en slags motreaktion. Ungefär på samma sätt som vissa muslimer radikaliseras i västvärlden då de känner att väst är ett hot mot deras kultur. Eller som många judar blev betydligt mer religösa under förintelsen. Jag kan nästan garantera att den här personen har rika föräldrar samtidigt som hon själv drar in en riktig skitlön och hela släkten är besvikna på henne.
Citera
2015-09-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Roligt klipp som bekräftar nästan alla fördomar man har om vänsterextrimister som läst till socionomer och andra tramsutbildningar. Utåt sett är de väldigt PK. När man väl lär känna dem lyser verkligen klassföraktet igenom.

De flesta människor som är tok-pk kommer från en övre medelklassbakgrund men gör sedan ett negativt klasshopp och blir typ socialsekreterare. Oftast beror det negativa klasshoppet på bristande intelligens. De kan varken komma in på en bra utbildning eller slutföra en bra utbildning om de mot förmodan skulle komma in. Resultatet blir att de går och blir tok-vänster. Det tar hårt i hjärtat när nästan alla ens barndomsvänner och folk i hela ens omgivning lyckats bättre i livet än vad man själv gjort. Detta är en slags avundsjuk reaktion mot all riktig medelklass. Samtidigt hatar de också arbetarklassen. De identifierar sig ju fortfarande som övre medelklass och identifierar sig som detta mer och mer ju längre bort från den övre medelklassen de kommer. Som en slags motreaktion. Ungefär på samma sätt som vissa muslimer radikaliseras i västvärlden då de känner att väst är ett hot mot deras kultur. Eller som många judar blev betydligt mer religösa under förintelsen. Jag kan nästan garantera att den här personen har rika föräldrar samtidigt som hon själv drar in en riktig skitlön och hela släkten är besvikna på henne.

Håller i stora delar med om vad du säger, men det här är ingen över- eller övre medelklasstant. Bara en wannabe skulle hålla på och yra om de här fyra åren.
Citera
2015-09-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Det är i alla fall en väldigt fin blomma hon har i håret

Jadu, här har de gått ut, tjejerna - åtminstone två (visst finns där en väninna i sällskapet?) för en helkväll. Gjort sig fina och kanske hoppats på bättre ragg?
Vad jag försöker föreställa mig därutöver: hon har dåligt ölsinne (för att uttrycka det milt) och börjar bära sig illa åt redan inne på lokal. Vi får säkert inte veta hur illa eller på vilket sätt (hon kan ju ha förolämpat servisen också? men det kommer inte rest. att berätta, av hänsyn till sitt eget rykte) bara att det är så till den milda grad att hon blir utkastad.
Och där står hon med väninnan ... som faktiskt kunde ha erbjudit sig att gå in och hämta telefonen - men det fick hon kanske inte? Det kunde ha räddat situationen. Där står alltså kompisen och väntar helt lojalt. Sedan vet vi inte vad som hände. Men de två, eller kanske ett helt litet gäng, måtte ju redan dagen efter ha varit väldigt medvetna om att det gick snett. "Damen" ifråga har nog haft skäl att vara lite byxis ett bra tag, men hon kan ha trott att hon i kraft av sin ställning skulle stå starkare än han gör. Ord-mot-ord och "det vet ju alla hur de här snubbarna är" skulle stödja henne.
Men förutom filmen så fanns där säkert gott om vittnen och hur ska nu väninnan ställa sig om hon blir kallad att vittna?
Jag undrar om det är sant att det blir en rättegång?
Jag bryr mig inte så mycket om damens identitet, än mindre ordningsvaktens, men jag är nyfiken på vad som sägs och görs under rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in