Citat:
Ursprungligen postat av
grimas
Det är i alla fall en väldigt fin blomma hon har i håret
Jadu, här har de gått ut, tjejerna - åtminstone två (visst finns där en väninna i sällskapet?) för en helkväll. Gjort sig fina och kanske hoppats på bättre ragg?
Vad jag försöker föreställa mig därutöver: hon har dåligt ölsinne (för att uttrycka det milt) och börjar bära sig illa åt redan inne på lokal. Vi får säkert inte veta hur illa eller på vilket sätt (hon kan ju ha förolämpat servisen också? men det kommer inte rest. att berätta, av hänsyn till sitt eget rykte) bara att det är så till den milda grad att hon blir utkastad.
Och där står hon med väninnan ... som faktiskt kunde ha erbjudit sig att gå in och hämta telefonen - men det fick hon kanske inte? Det kunde ha räddat situationen. Där står alltså kompisen och väntar helt lojalt. Sedan vet vi inte vad som hände. Men de två, eller kanske ett helt litet gäng, måtte ju redan dagen efter ha varit väldigt medvetna om att det gick snett. "Damen" ifråga har nog haft skäl att vara lite byxis ett bra tag, men hon kan ha trott att hon i kraft av sin ställning skulle stå starkare än han gör. Ord-mot-ord och "det vet ju alla hur de här snubbarna är" skulle stödja henne.
Men förutom filmen så fanns där säkert gott om vittnen och hur ska nu väninnan ställa sig om hon blir kallad att vittna?
Jag undrar om det är sant att det blir en rättegång?
Jag bryr mig inte så mycket om damens identitet, än mindre ordningsvaktens, men jag är nyfiken på vad som sägs och görs under rättegången.