2015-09-26, 13:58
Medlem
Ställer frågan igen till de som anser att vakten borde förlora jobbet. Vad skulle han gjort sig skyldig till för brott? Jag kollade på lagar runt det. Det verkar som att om man inte lägger ut typ namn och person-nummer på människor så är det helt lugnt. Att det sen finns människor som sitter och efterforskar vad folk heter och kan ta reda på det genom forum som Flashback har inget med saker och ting att göra så som jag tolkar det. Eller är jag helt ute och cyklar här??
Citera
2015-09-26, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Det är det också. Tidigare RPS gick ut med info om reglerna hurvida O.V får / inte får bära kamera.

Vi får spela in vad vi vill i syfte att spara bevis. Hur vi sparar filmen har höga krav och i princip ska den sparas på en separat dator som inte är uppkopplad till internet och som sedan är inlåst i ett kassaskåp - typ.

Det är ett allvarligt fel att lägga ut videon - och han riskerar jobbet eller iallafall en varning.

Soctanten hoppas jag blir av med jobbet.
Nu lär det ju vara så att det finns en FUP och filmen ingår i bevismaterialet som är offentligt, det är ju inte ens säkert att det är vakten som lagt ut filmen på youtube.
Citera
2015-09-26, 14:04
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Ställer frågan igen till de som anser att vakten borde förlora jobbet. Vad skulle han gjort sig skyldig till för brott? Jag kollade på lagar runt det. Det verkar som att om man inte lägger ut typ namn och person-nummer på människor så är det helt lugnt. Att det sen finns människor som sitter och efterforskar vad folk heter och kan ta reda på det genom forum som Flashback har inget med saker och ting att göra så som jag tolkar det. Eller är jag helt ute och cyklar här??
Om han förlorar jobbet eller ej behöver inte ha nått med lagar att göra hans arbetsgivare kan ju tycka att han betett sig illa i vilket fall. Krogen kanske inte vill att dom filmar där och inte förnyar kontraktet eller nått
Citera
2015-09-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Om han förlorar jobbet eller ej behöver inte ha nått med lagar att göra hans arbetsgivare kan ju tycka att han betett sig illa i vilket fall. Krogen kanske inte vill att dom filmar där och inte förnyar kontraktet eller nått

Vi får väl hoppas de har ett fackförbund som sätter stopp för det i så fall. Har han inte begått något brott så ska han ju naturligtvis inte straffas.
Citera
2015-09-26, 14:16
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Vi får väl hoppas de har ett fackförbund som sätter stopp för det i så fall. Har han inte begått något brott så ska han ju naturligtvis inte straffas.
det kan ju röra sig om något slags kontraktsbrott att han brister i sitt yrkesutövande
Citera
Medlem
Länk till information om vakter och kameror som jag läst.

http://h24-files.s3.amazonaws.com/21345/626046-urzbe.pdf

Det verkar som om samhället inte riktigt hunnit med att ta några riktiga beslut angående vakter och kameror. Om man nu inte skulle tillåta vakter med kameror, kan man då förbjuda tex entrévärdar att ha det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag håller med. Det är inte bara tveksamt utan helt moraliskt förkastligt! Att tjejen säger en massa dumma saker kan försvaras med att hon är onykter och inte i sin yrkesroll. Vakten som filmar sitt ingripande vet däremot vad han gör. Jag kan förstå om vakter kan få tillåtelse att filma för att dokumentära sitt agerande som försvar vid en eventuell rättegång. Men OM han gjort detta utan tillåtelse och sedan medvetet läckt filmen på sociala medier så är det snarare han och inte hon som bör förlora arbetet. Borde vara fler här på Flashback som inser detta!

Edit: Ser nu att "bridge" ovan skrivit samma sak

Ja när man är full kan man får man göra vad man vill det kan ju folk förstå och relatera till.
Därför jag är alkis. Jag å några landsmän ska dra några bira och våldta nån påväg in väg hem från krogen det är la okay? har ni aldrig varit fulla å kåta?
Alla har sin gräns klart som faen man svarar nått tyket tillbaks tillslut. Hade han inte sagt något hade vi säkert diskuterat varför han inte satte henne på plats istället.
Citera
2015-09-26, 14:19
Avstängd
Hemi57s avatar
Vad är det som gjort kvinnan upprörd mot ordn.vakten?
Vad är bakgrunden till detta?
Citera
2015-09-26, 14:26
Medlem
Hon sa ju en del galna saker

-Boja din egen kuk

-Jag pratar jättegärna med ensamkommande flyktingbarn eller folk som gjort någonting i livet men inte sådana jävla fittor som ni
Citera
2015-09-26, 14:27
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57

Som jag forstår det har hon avvisats av annan vakt, vid annan dörr. Nu prövar hon så att snika sig in genom annan dörr, vid en "rökruta", ev. för att hämta sin telefon, men bliver uppmanad att tala med vakten som avvisade henne för att få löst problemet.

Jag ogillar uthängningar när det bara är fyllesnack, men den här högutbildade begåvningen skulle må bra av en offentlig kölhalning.
Senast redigerad av konstit 2015-09-26 kl. 14:28. Anledning: stavfel
Citera
2015-09-26, 14:28
Medlem
Citat:

Fyllkärringen säger åt vakten att ge tillbaka hennes telefon.

Så förmodligen har hon supit bort den inne på Engelen & anklagar nu en vakt för att ha snott den.

Med andra ord en vanlig dag på jobbet för dessa stackars vakter.
Citera
2015-09-26, 14:29
Medlem
Citat:

Vad jag förstått så står vakten och håller ordning i rökrutan. Kvinnan har blivit uttagen från krogen av vaktens kollegor. Kvinnan har någon eller några tillhörigheter fortfarande inne på krogen och istället för att gå till entrén och ta diskussionen med den eller de vakter som avvisade henne försöker hon istället smita in via rökrutan.

Så kvinnan har vid videoklippets början alltså inte haft någon konflikt med vakten överhuvudtaget innan hon börjar förolämpa honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in