2019-02-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jag står upp för din mänskliga rättighet att få tro på vad du vill, även om du inte gör detsamma. Det rör mig inte i ryggen. Det enda som intresserar mig är vad bibeln säger och Jesus är tydlig med vem han är. Judarna ville stena honom för att han kallade sig själv för Gud för de var som JVn, de vägrade tro på hans ord.

Du är inte redo att tro på Jesu ord ännu och du kanske aldrig kommer vara det heller. Kom bara ihåg att Styrande Kretsen kommer inte hålla dig om ryggen den dagen du står inför rätta och måste förklara dig och dina gärningar. Endast en dåre följer ofullkomliga och oinspirerade mäns ord före Guds ord. Jag önskar dig lycka till.
Trögfattad? För andra gången: jag är inget JV.

Du misstar dig för att du inte vet vad uppståndelse är.

Mark 12:25
När de har uppstått gifter de sig inte och blir inte bortgifta utan är som änglar i himlen. Vid uppståndelsen föds vi av Anden och blir andar.

Så de som fått en uppståndelse är andar, eller som änglar.

Joh 3:6
6Det som har fötts av kött är kött, och det som har fötts av Anden (Fadern) är ande.

Fadern är en ande (Joh 4:23)

Apg 13:33
har Gud infriat åt oss, deras barn, genom att låta Jesus uppstå, som det heter i andra psalmen: Du (Jesus) är min son, jag (Fadern) har fött dig i dag.

Om du fortfarande vill hävda att Jesus uppväckte sig själv talar du emot alla profeter.
Senast redigerad av DindooNuffin 2019-02-06 kl. 18:32.
Citera
2019-02-06, 18:44
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Trögfattad? För andra gången: jag är inget JV.

Du misstar dig för att du inte vet vad uppståndelse är.

Mark 12:25
När de har uppstått gifter de sig inte och blir inte bortgifta utan är som änglar i himlen. Vid uppståndelsen föds vi av Anden och blir andar.

Så de som fått en uppståndelse är andar, eller som änglar.

Joh 3:6
6Det som har fötts av kött är kött, och det som har fötts av Anden (Fadern) är ande.

Fadern är en ande (Joh 4:23)

Apg 13:33
har Gud infriat åt oss, deras barn, genom att låta Jesus uppstå, som det heter i andra psalmen: Du (Jesus) är min son, jag (Fadern) har fött dig i dag.

Om du fortfarande vill hävda att Jesus uppväckte sig själv talar du emot alla profeter.

Inget vittne säger du, lol. Men du predikar som ett...

Jag återkommer ikväll (min tid) med att rätta din nonsens, måste jobba nu. Du får sväva runt själv i din hjärntvätt för ett litet tag.
Citera
2019-02-06, 18:46
Medlem
Citat:
Inget vittne säger du, lol. Men du predikar som ett...

Jag återkommer ikväll (min tid) med att rätta din nonsens, måste jobba nu. Du får sväva runt själv i din hjärntvätt för ett litet tag.
Nej, jag är inget JV. De håller inte med mig om att Jesus är Gud du...
Citera
2019-02-06, 21:09
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Jag står upp för din mänskliga rättighet att få tro på vad du vill, även om du inte gör detsamma. Det rör mig inte i ryggen. Det enda som intresserar mig är vad bibeln säger och Jesus är tydlig med vem han är. Judarna ville stena honom för att han kallade sig själv för Gud för de var som JVn, de vägrade tro på hans ord.

Du är inte redo att tro på Jesu ord ännu och du kanske aldrig kommer vara det heller. Kom bara ihåg att Styrande Kretsen kommer inte hålla dig om ryggen den dagen du står inför rätta och måste förklara dig och dina gärningar. Endast en dåre följer ofullkomliga och oinspirerade mäns ord före Guds ord. Jag önskar dig lycka till.

Knappats. Det är snarare smutsiga polyteister som står på Jesus förföljares sida, även om ni egentligen hundrafalt mer satanistiska och blasfemiska. Det är också precis därför du citerar hans förföljares anklagelser istället för Jesus försvarstal som följer direkt efter.

För det första konspirerade man mot honom för att han samlade ett stort följe, och man fruktade en revolt som skulle få romarna att ingripa. För det andra anklagade man inte honom för att hävda sig vara Gud, man anklagade honom för att hävda sig vara theon (elohim) utan den bestämda artikeln som följer varje gång theos syftar till Gud i NT. Just därför börjar Jesus sitt försvarstal med att citera en vers där just människor kallas för elohim, Ps. 82:6. Och i vers 36 framgår det med explicit tydlighet att han hävdar sig vara Guds son, inte Gud. Någonting JV också hävdar, men du förnekar. Du har ju inte ens samma Gud som Jesus. För övrigt finns det otaliga verser, inklusive Jesus egna ord, som identifierar att fadern ensam är YHVH. Vad kan satanistiska, avgudadyrkande polyteister möjligtvis försvara sig med på domedagen? Kan du ens definiera vad en son är, och hur en son kan vara utan begynnelse? Du kan inte ens argumentera mot att treenigheten inte skulle vara polyteism. Patetiskt.
Senast redigerad av makrillitomatsas 2019-02-06 kl. 21:18.
Citera
2019-02-17, 11:40
Avstängd
Erik Östs avatar
Hur ska JV lösa det här delikata problemet ? :

”Dessa goda nyheter om kungariket skall bli predikade på hela den bebodda jorden till ett vittnesbörd för alla nationerna; och sedan skall slutet komma.” — Matteus 24:14.

https://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/1994323

Kan ta ett tag till va eller har ni utsett några frivilliga redan?

https://thewalrus.ca/where-not-to-tr...?src=longreads

Kanske 2000 år till! minst
Citera
2019-02-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Hur ska JV lösa det här delikata problemet ? :

”Dessa goda nyheter om kungariket skall bli predikade på hela den bebodda jorden till ett vittnesbörd för alla nationerna; och sedan skall slutet komma.” — Matteus 24:14.

https://wol.jw.org/sv/wol/d/r14/lp-z/1994323

Kan ta ett tag till va eller har ni utsett några frivilliga redan?

https://thewalrus.ca/where-not-to-tr...?src=longreads

Kanske 2000 år till! minst

Vad är problemet? Jehovas vittnen är kända över hela världen.
Citera
2019-02-17, 13:16
Avstängd
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vad är problemet? Jehovas vittnen är kända över hela världen.

Har du varit där och upplyst dom? Eller du kanske inte läste alla länkar innan du svarade ?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Norra_Sentinel
Citera
2019-02-17, 13:45
Medlem
Citat:
Har du varit där och upplyst dom? Eller du kanske inte läste alla länkar innan du svarade ?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Norra_Sentinel

Nej, jag läste inte alla länkar, jag frågade dig vad som var problemet, jag antar att du inte kan svara på frågan?
Citera
2019-02-17, 13:52
Avstängd
Erik Östs avatar
Citat:
Nej, jag läste inte alla länkar, jag frågade dig vad som var problemet, jag antar att du inte kan svara på frågan?

Det står redan i första stycket av inlägget men du kanske hoppade över det också?

Här är det igen: Hur ska JV lösa det här delikata problemet ?

Nå hur ska ni predika -”Dessa goda nyheter om kungariket skall bli predikade på hela den bebodda jorden" - på Norra Sentinel-ön?
Senast redigerad av Erik Öst 2019-02-17 kl. 13:58.
Citera
2019-02-19, 06:08
Medlem
Citat:
Det står redan i första stycket av inlägget men du kanske hoppade över det också?

Här är det igen: Hur ska JV lösa det här delikata problemet ?

Nå hur ska ni predika -”Dessa goda nyheter om kungariket skall bli predikade på hela den bebodda jorden" - på Norra Sentinel-ön?

Du utelämnar "Innan slutet kommer", så vad är problemet?
Citera
2019-02-19, 07:14
Medlem
Smesos avatar
Citat:

Han menar nog att det inte är tillåtet att predika på ön Norra Sentinel, och att den som skulle få för sig att försöka kommer att bli dödad, vilket hände för några månader sedan när en predikare försökte ta sig iland på ön.

Det är förbjudet för utomstående att gå iland på ön och den befolkas endast av ett av de äldsta oförvanskade urfolken som fortfarande finns kvar på jorden.

Problemet är alltså att "innan slutet kommer" så behöver folket på Norra Sentinel dö ut eftersom det är omöjligt att predika guds ord för dem medan de är i livet och det då alltså inte går att ha predikat "på hela den bebodda jorden" medan de lever kvar på sin helt isolerade ö.
Citera
2019-02-19, 08:52
Avstängd
Erik Östs avatar
Citat:

Inget svar på min fråga. Sluta slingra dig.

Innan slutet kommer ska "glädjebudskapet" predikas på Norra Sentinelerna också.
När och hur eller hoppas ni på ett vulkanutbrott som raderar ut folket på ön?

Så Hur ska JV lösa det här delikata problemet , varför är JV inte där och uppfyller sin "herres" budskap ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in