Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
Jag står upp för din mänskliga rättighet att få tro på vad du vill, även om du inte gör detsamma. Det rör mig inte i ryggen. Det enda som intresserar mig är vad bibeln säger och Jesus är tydlig med vem han är. Judarna ville stena honom för att han kallade sig själv för Gud för de var som JVn, de vägrade tro på hans ord.
Du är inte redo att tro på Jesu ord ännu och du kanske aldrig kommer vara det heller. Kom bara ihåg att Styrande Kretsen kommer inte hålla dig om ryggen den dagen du står inför rätta och måste förklara dig och dina gärningar. Endast en dåre följer ofullkomliga och oinspirerade mäns ord före Guds ord. Jag önskar dig lycka till.
Trögfattad? För andra gången: jag är inget JV.
Du misstar dig för att du inte vet vad uppståndelse är.
Mark 12:25
När de har uppstått gifter de sig inte och blir inte bortgifta utan är som änglar i himlen. Vid uppståndelsen föds vi av Anden och blir andar.
Så de som fått en uppståndelse är andar, eller som änglar.
Joh 3:6
6Det som har fötts av kött är kött, och det som har fötts av Anden (Fadern) är ande.
Fadern är en ande (Joh 4:23)
Apg 13:33
har Gud infriat åt oss, deras barn, genom att låta Jesus uppstå, som det heter i andra psalmen: Du (Jesus) är min son, jag (Fadern) har fött dig i dag.
Om du fortfarande vill hävda att Jesus uppväckte sig själv talar du emot alla profeter.