Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
Jag skulle även vilja höra från ett vittne exakt vad deras evangelium är. Kan du (vittne) berätta precis vad det är ni vill sprida i ert frälsningsarbete. Vad är det absolut viktigaste evangeliet?
OBS, detta är inget försök till bråk eller en fajt vem som vet bäst, utan en uppriktig fråga som förhoppningsvis leder till en bra diskussion.
Och till dig ttsp, varför är du ens här om du genast för in mig i ett negativt fack pga jag ställer en genuin fråga som inte passar dig. Denna tråd handlar ju om frågor till vittnen. Vv tala om för mig vad som var fel med min? Var den fel för att den skapade obehagskänslor hos dig just för att sanningen, dvs den verkliga sanningen och inte en sanning som endast kallas sanning, gör ont när den blottas i ljuset?
Problemet var att du hade en agenda, och det har du fortfarande. Det finns ingen anledning för mig att svara på dina "frågor", du har redan en förutfattad mening och är inte intresserad av svar på dina "genuina frågor".
Om jag har missbedömt dig så kan du när som helst få svar på dina frågor genom att kontakta Jv på din ort, men som sagt, det kommer du nog aldrig att göra, för du och jag vet vad du är ute efter.