2015-07-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hur förhöll du dig till sånt där när du var vittne?

Hade inte en susning om historien, men är några enstaka grejer. Det ar inget som det talades om. Men jag förstod att man mörkade ned mycket, på samma sätt som man försökte mörka ned 1975.
Citera
2015-07-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/jeh...fb_ref=Default
Citera
2015-07-08, 18:42
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Helt plötsligt handlar Vasectomaters "frågor" inte om frågor, och ett nyligen inregistrerat nick, go figure.

Jag svarar seriösa på vilka frågor som helst.

Nu får du nog förklara dig. Varför får man inte vara ny här? Och varför kallar du min fråga "ingen fråga"? Jag vet att det inte går att förneka det jag frågade om och att det måste bli väldigt obehagligt som ett vittne att ens läsa mina inlägg. Men likförbannat är det en fråga som passar sig här i tråden eftersom det ska handla just om frågor till vittnen.

Och varför är min fråga på min sanna iaktagelse som går att verifiera i VTs egna litteratur inte seriös? Jag vill verkligen veta hur vittnen, riktiga vittnen alltså, ställer sig till den informationen när dom inser vad den innebär i sin helhet.
Citera
2015-07-08, 21:33
Medlem
Vasectomaters avatar
Jag skulle även vilja höra från ett vittne exakt vad deras evangelium är. Kan du (vittne) berätta precis vad det är ni vill sprida i ert frälsningsarbete. Vad är det absolut viktigaste evangeliet?

OBS, detta är inget försök till bråk eller en fajt vem som vet bäst, utan en uppriktig fråga som förhoppningsvis leder till en bra diskussion.

Och till dig ttsp, varför är du ens här om du genast för in mig i ett negativt fack pga jag ställer en genuin fråga som inte passar dig. Denna tråd handlar ju om frågor till vittnen. Vv tala om för mig vad som var fel med min? Var den fel för att den skapade obehagskänslor hos dig just för att sanningen, dvs den verkliga sanningen och inte en sanning som endast kallas sanning, gör ont när den blottas i ljuset?
Citera
2015-07-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon

So what?
Citera
2015-07-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Är du säker på 1943? JAg har för mig det ändrades runt 1930.

Förändringen av årtalet för Jesu återkomst skedde omkring 1930 och inte först 1943. Under ett par år var det en viss osäkerhet om saken, men 1943 hade 1914 varit etablerat som årtal för Jesu återkomst under rätt många år. Tidigare hade man påstått att Jesus kom tillbaka 1874, och det sade man också 1914. Om Jesus verkligen kom tillbaka då så var det alltså ingen som märkte detta. Nu håller även läran att Jesus kom tillbaka 1914 på att succesivt avvecklas. Jesu återkomst sägs allt oftare höra framtiden till. Detta var otänkbart ännu för några decennier sedan.
Citera
2015-07-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Jag skulle även vilja höra från ett vittne exakt vad deras evangelium är. Kan du (vittne) berätta precis vad det är ni vill sprida i ert frälsningsarbete. Vad är det absolut viktigaste evangeliet?

OBS, detta är inget försök till bråk eller en fajt vem som vet bäst, utan en uppriktig fråga som förhoppningsvis leder till en bra diskussion.

Och till dig ttsp, varför är du ens här om du genast för in mig i ett negativt fack pga jag ställer en genuin fråga som inte passar dig. Denna tråd handlar ju om frågor till vittnen. Vv tala om för mig vad som var fel med min? Var den fel för att den skapade obehagskänslor hos dig just för att sanningen, dvs den verkliga sanningen och inte en sanning som endast kallas sanning, gör ont när den blottas i ljuset?

Problemet var att du hade en agenda, och det har du fortfarande. Det finns ingen anledning för mig att svara på dina "frågor", du har redan en förutfattad mening och är inte intresserad av svar på dina "genuina frågor".

Om jag har missbedömt dig så kan du när som helst få svar på dina frågor genom att kontakta Jv på din ort, men som sagt, det kommer du nog aldrig att göra, för du och jag vet vad du är ute efter.
Citera
2015-07-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Förändringen av årtalet för Jesu återkomst skedde omkring 1930 och inte först 1943. Under ett par år var det en viss osäkerhet om saken, men 1943 hade 1914 varit etablerat som årtal för Jesu återkomst under rätt många år. Tidigare hade man påstått att Jesus kom tillbaka 1874, och det sade man också 1914. Om Jesus verkligen kom tillbaka då så var det alltså ingen som märkte detta. Nu håller även läran att Jesus kom tillbaka 1914 på att succesivt avvecklas. Jesu återkomst sägs allt oftare höra framtiden till. Detta var otänkbart ännu för några decennier sedan.

VAd var det som blev mer exakt år 1943? Var det de 2520 åren och matematiken bakom det hela?
Citera
2015-07-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon

Sure...hur många av dessa känner till när 1874 blev 1914, tror du? Ska vi gissa på mindre än en procent av den församlade menigheten?
Citera
2015-07-08, 22:33
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Problemet var att du hade en agenda, och det har du fortfarande. Det finns ingen anledning för mig att svara på dina "frågor", du har redan en förutfattad mening och är inte intresserad av svar på dina "genuina frågor".

Om jag har missbedömt dig så kan du när som helst få svar på dina frågor genom att kontakta Jv på din ort, men som sagt, det kommer du nog aldrig att göra, för du och jag vet vad du är ute efter.

Men nu dömer du mig endast så att du ska få en ursäkt att slippa besvara eller diskutera kring mina frågor. Du känner mig inte alls, jag har varken bråkat eller påstått att folk här har en agenda. Utan helt enkelt ställt vittnenas påstående om slaven och år 1914 mot väggen. Och det utifrån VTs egna publikationer.

Och ja, mitt största intresse i denna tråd är att få svar av ett vittne just om dessa frågor. Hur kan man, med gott samvete, fortsätta sprida något man vet inte är sanningen.
Citera
2015-07-08, 22:40
Medlem
Citat:
Men nu dömer du mig endast så att du ska få en ursäkt att slippa besvara eller diskutera kring mina frågor. Du känner mig inte alls, jag har varken bråkat eller påstått att folk här har en agenda. Utan helt enkelt ställt vittnenas påstående om slaven och år 1914 mot väggen. Och det utifrån VTs egna publikationer.

Och ja, mitt största intresse i denna tråd är att få svar av ett vittne just om dessa frågor. Hur kan man, med gott samvete, fortsätta sprida något man vet inte är sanningen.

Så varför är ditt samvete rent?
Citera
2015-07-08, 22:42
Medlem
Citat:
Men nu dömer du mig endast så att du ska få en ursäkt att slippa besvara eller diskutera kring mina frågor.

Jag har inget problem med att besvara och diskutera med resonabla människor, du är inte en av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in