Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Inget svar på min fråga. Sluta slingra dig.

Innan slutet kommer ska "glädjebudskapet" predikas på Norra Sentinelerna också.
När och hur eller hoppas ni på ett vulkanutbrott som raderar ut folket på ön?

Så Hur ska JV lösa det här delikata problemet , varför är JV inte där och uppfyller sin "herres" budskap ?

Det står inget i bibeln om hur, eller om dom goda nyheterna om kungariket skall bli predikade på Norra Sentinelerna, innan slutet kommer.

Varför tror du att Jv måste: "lösa det här delikata problemet"? Slutet har ju ännu inte kommit, så jag frågar igen: Vad är problemet?
Citera
2019-02-23, 18:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Varför tror du att Jv måste: "lösa det här delikata problemet"? Slutet har ju ännu inte kommit, så jag frågar igen: Vad är problemet?

"Problemet" är att JV insinuerar ett hypotetisk armageddon-scenario, från ett underlag av pseudo-vetenskap, pseudo-filosofi och demagogi.
Citera
2019-02-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Problemet" är att JV insinuerar ett hypotetisk armageddon-scenario, från ett underlag av pseudo-vetenskap, pseudo-filosofi och demagogi.

Du baserar inte ditt påstående på fakta, du förverkligar din egen avatarbild.
Citera
2019-02-28, 17:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Du baserar inte ditt påstående på fakta, du förverkligar din egen avatarbild.

Menar du fakta om vad JVs apologetik postulerar eller fakta om vad nutida, västlig, akademisk vetenskap och/eller filosofi har som platform?
Citera
2019-03-01, 18:29
Medlem
Admiral Ganjas avatar
Är det inte lite krystat att tala om isolerade samhällen som hinder för apokalypsen?

Kan nog om jag får en timme räkna upp minst tio till.
Så, känns lite fjantigt att hänga upp sig på detta bara för att en dum predikant nonchade alla varningar, klev av båten, och blev spjutad.

Synd om honom men hey, han kommer till himmelriket?
Citera
2019-03-01, 20:43
Medlem
Citat:
Menar du fakta om vad JVs apologetik postulerar eller fakta om vad nutida, västlig, akademisk vetenskap och/eller filosofi har som platform?

Jag pratar om logik, fakta och vetenskap.
Citera
2019-03-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Ganja
Är det inte lite krystat att tala om isolerade samhällen som hinder för apokalypsen?

Kan nog om jag får en timme räkna upp minst tio till.
Så, känns lite fjantigt att hänga upp sig på detta bara för att en dum predikant nonchade alla varningar, klev av båten, och blev spjutad.

Jag håller med, bara för att en "predikant" blev dödad, så betyder det inte att ön är ett hinder för att dom goda nyheterna ska bli predikade på jorden innan slutet (apokalypsen är innan slutet).

Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Ganja
Synd om honom men hey, han kommer till himmelriket?

Nej, bara vissa kommer till himmelriket och blir kungar över jorden:

"Du har gjort dem till ett kungadöme åt vår Gud, till präster åt honom. Och de skall vara kungar på jorden." (Upp 5:10 Bibel2000)
Citera
2019-03-01, 21:30
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Nej, bara vissa kommer till himmelriket och blir kungar över jorden:

"Du har gjort dem till ett kungadöme åt vår Gud, till präster åt honom. Och de skall vara kungar på jorden." (Upp 5:10 Bibel2000)

Om jag får ställa en personlig fråga, är du själv en, med risk för antisemitisk underton, "utvald" manlig jungfru (Uppenbarelseboken 7:4-9, 14:4)?
Senast redigerad av Pust 2019-03-01 kl. 21:38.
Citera
2019-03-01, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Om jag får ställa en personlig fråga, är du själv en, med risk för antisemitisk underton, "utvald" manlig jungfru (Uppenbarelseboken 7:4-9, 14:4)?

Nej, jag är inte en av dom utvalda, jag ser fram emot att leva på jorden (inte i himlen) för evigt i en paradisisk jord så som Adam och Eva hade framför sig.
Citera
2019-03-01, 22:01
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Nej, jag är inte en av dom utvalda, jag ser fram emot att leva på jorden (inte i himlen) för evigt i en paradisisk jord så som Adam och Eva hade framför sig.

Är det där Abraham, Isak och Jakob finns enligt JV:s lära?
Citera
2019-03-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Är det där Abraham, Isak och Jakob finns enligt JV:s lära?

Abraham, Isak och Jakob är döda, i graven, "hades", dom är icke medvetna, icke levande:

"De levande vet att de skall dö, men de döda vet ingenting... Allt vad du kan göra skall du göra med kraft, ty i dödsriket, dit du går, finns varken handling eller mening,vetande eller vishet." (Pred 9:5,10 Bibel2000)
Citera
2019-03-01, 23:06
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Abraham, Isak och Jakob är döda, i graven, "hades", dom är icke medvetna, icke levande:

"De levande vet att de skall dö, men de döda vet ingenting... Allt vad du kan göra skall du göra med kraft, ty i dödsriket, dit du går, finns varken handling eller mening,vetande eller vishet." (Pred 9:5,10 Bibel2000)

Anser man inte att Bibeln är 100 procent Guds ord inom JV, som vanliga missionärer (kristna) brukar predika? Jag vet att mormonerna inte gör det.

https://www.mormonnewsroom.org/article/what-mormons-believe-about-jesus-christ
Citat:
While we do not believe the Bible to be inerrant, complete or the final word of God, we accept the essential details of the Gospels and more particularly the divine witness of those men who walked and talked with Him or were mentored by His chosen apostles.

Annars blir det ju lite svårt att Abraham, Isak och Jakob vilar på jorden:
När Jesus hörde detta, blev han förundrad och sade till dem som följde honom: "Jag säger er sanningen: Inte hos någon i Israel har jag funnit en så stark tro. Och jag säger er: Många ska komma från öster och väster och ligga till bords med Abraham och Isak och Jakob i himmelriket.
Matt. 8:10-11
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in