2011-04-06, 02:46
Medlem
Jag har ett förslag på ett nytt delforum: döden. Där kan vi människor diskutera allt som har med döden att göra. Genom att surfa runt lite här på Flashback snubblade jag över dessa 30 trådar, vilket är kravet för att ni moderatorer ens ska överväga tanken. Det finns uppenbarligen ett stort intresse att diskutera detta delikata ämne. Med andra ord, det kommer bli ett minst sagt levande delforum.

Dessutom har jag ett förslag på en användare som bör vara moderator i delforumet:

Här är 30 trådar som behandlar detta ämne:

Jag är övertygad om att ett sånt delforum hade underlättat för oss alla. Eftersom jag skaffat fram detta diskussionsunderlag vill jag inte veta av några översittarfasoner, alá att jag blir bannad och tråd låst. Låt oss diskutera ämnet först. Tränger ni in mig i en återvändsgränd skall jag tiga och ta mitt straff. Tills dess, låt denna tråd leva.

Jag ser fram emot en givande diskussion.
Citera
2011-04-06, 02:48
Bannlyst
Bra idé känns inte som det finns något speciellt bra forum att ställa dessa frågor i just nu.
Citera
2011-04-06, 02:58
Medlem
Zelogaths avatar
Känns dock som ett kasst val av moderator med tanke på att personen inte är så värst aktiv.
Att välja namn framför effektivitet kanske inte är helt rätt?
Citera
2011-04-06, 03:01
Medlem
TrainOfThoughts avatar
Låter som en väldigt bra idé då döden är ett ämne som ofta kommer upp här, och det kan vara svårt att klura ut vart tråden egentligen hör hemma.
Citera
2011-04-06, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfa
Bra idé känns inte som det finns något speciellt bra forum att ställa dessa frågor i just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Känns dock som ett kasst val av moderator med tanke på att personen inte är så värst aktiv.
Att välja namn framför effektivitet kanske inte är helt rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av TrainOfThought
Låter som en väldigt bra idé då döden är ett ämne som ofta kommer upp här, och det kan vara svårt att klura ut vart tråden egentligen hör hemma.

Tack för er uppbackning.

@Zelogath: Hehe jo givetvis måste användaren vara kompetent och aktiv också. Men namnet var ju passande om inte annat

Konstruktiv kritik kring detta förslag välkomnas
Citera
2011-04-06, 03:07
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Håller tyvärr inte med dig och vissa av dina trådexempel kändes ju ganska så tveksamma.
Bara för att ordet "döden" hamnar i en rubrik så behöver det inte vara huvuddiskussionen.

Döden är ett ganska vitt begrepp och man kan ju vilja diskutera det från olika vinklar.

Vill man veta vad som händer rent kroppsligt vänder man sig till de kunniga i medicin och hälsa.
För de religiösa aspekterna finns såklart religion. Om ett brott har inträffat och någon hittats omkommen så finns det forum för det.Sedan finns det människor som tänder på döda kroppar och nu vill ts att alla dessa bitar ska samsas i ett forum?
Citera
2011-04-06, 03:26
Medlem
spermaoffrets avatar
Jag tycker att döden kan ligga under filosofi eller livsåskådning iaf.
Citera
2011-04-06, 03:50
Bannlyst
Skulle vara ett delforum under filosofi kanske? Nej, jag tror att döden är kopplad till livet en hel del. En del är rädda för att leva, då tror de att döden är en utväg.

Det skulle bara bli massa bajs i det forumet.
Citera
2011-04-06, 13:02
Medlem
Gillar alltid dina trådstarter.
Mycket bra idé. För övrigt anser jag att Döden ska ha en egen flik i Vetenskap. Det är ju trots allt det som är det enda vi kan veta. Passar också med det faktum att hypokondriker, filosofer och suicidala är överrepresenterade debattörer.
Senast redigerad av Brainspotter 2011-04-06 kl. 13:11.
Citera
2011-04-06, 18:27
Medlem
surfacings avatar
Jag tycker inte alls diskussioner om döden här utgör ett så pass stort omfång att del- eller underforum egentligen vore nödvändigt för Flashback's egna målsättningar. Självklart vill undertecknad ha ett eftersom jag återkommande skriver om döden och refererar till döden, ja jag är fan döden. Men det kommer ändå inte ske (åtminstone inte nu).
Citera
2011-04-06, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Jag tycker att döden kan ligga under filosofi eller livsåskådning iaf.

Jag tycker TS är något på spåren. Annars kan vi ju lägga filosofi under döden?
Citera
2011-04-07, 20:29
Medlem
Buffelo Balls avatar
När jag leker med tanken att det skall finnas ett särskilt forum/delforum där man diskuterar "döden" så kommer tanken på ett forum där man diskuterar "livet"...

Då inser jag snabbt att döden och livet inte går att diskutera som enskilda ämnen. Döden och livet tillhör allt som finns att diskutera...

Både döden och livet är ämnen som kan diskuteras inom varje delforum som redan finns på forumet.

Döden tillhör livet liksom... Fattar inte hur man skall kunna diskutera döden utan att tangera alla andra ämnen som redan finns?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in