2011-03-31, 18:06
Medlem
Hej!

Jag vet att detta ämnet har tagits upp ungefär tusen gånger innan, men eftersom jag inte är någon expert på området eller särskilt insatt i det överhuvudtaget så tänkte jag fråga här i vilket fall.

Min fråga är hur mycket benso man måste få i sig innan man dör? Eller om man blandar t.ex. 2mg xanor med tramadol, valium, carisoprodol och alkohol, kan detta leda till döden?

((Och nej, jag har inga direkt planer på att ta livet av mig, frågar mest av rent intresse ))

Tacksam för svar!
Citera
2011-03-31, 18:09
Medlem
Herr.Banans avatar
Du ska inte ta livet av dig själv....

Hmmm, planerar ett mord?
Citera
2011-03-31, 18:10
Bannlyst
Jag har för mig att det bara är någon enstaka som dött. Och alla andra är pga av benso + opiater/opioder osv. Tex. metadon + xanor är en tjuv.
Citera
2011-03-31, 18:11
Medlem
JJ233s avatar
Jag vet inte exakt vad de dödliga doserna på benso ligger på men jag har tagit runt 30mg xanor + 30mg valium + minst 3 stark öl utan att ett piss hände, förutom en härlig minneslucka och lit annat skit. Så för att ta livet av sig på benso så måste man upp i extrema doser.
Citera
2011-03-31, 18:19
Medlem
Men är inte tramadol en opiod? Eller är jag helt ute och cyklar? Och vad klassas carisoprodol som?

(Och ja Herr.Banan.. jag har börjat störa mig lite på min granne.. Så jag tänkte bjuda honom på en drink med liter discopulver i senare ikväll )
Citera
2011-04-01, 13:05
Medlem
Jag sätter mina pengar på heroin istället, det är nog det du ska köra på. Inte fjanta runt på benso.
Citera
2011-04-01, 14:03
Bannlyst
kände en som dog av överdos tror det var en karta 2mgx10 pluss svepte en vodka liter på mindre en 2 timmar han fick hjärtstopp han var i försig 60 bast så han kanske var redan sliten
Citera
2011-04-01, 15:08
Medlem
Men det ska till bra mycket benzo innan det blir dödligt. Alkoholen förstärker visserligen effekten.
Vad som skulle kunna vara "farligt" i din pillermix är i så fall Tradolanen. Jag tänker då främst på andningsdepression. Tradolan + alkohol= inte bra att blanda.

Men vad jag blir riktigt, riktigt avundsjuk på det är att du sitter med carisoprodol.
Viva la Somadril
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in