2010-08-23, 12:49
Bannlyst
Om tar ett sms lån på så mycket det bara går när jag börjar närma mig döden, blir mina nära och kära tvungna att betala det då?

Jag bara undrar.
Citera
2010-08-23, 12:51
Bannlyst
Nej ! case closed
Citera
2010-08-23, 12:52
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocolus
Nej ! case closed
Vem betalar då?
Citera
2010-08-23, 12:53
Medlem
Neighbourhoodspacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Vem betalar då?

Ingen tror jag, om du har livförsäkring så kan dom kanske ta av dom pengarna
Citera
2010-08-23, 12:54
Medlem
iKakas avatar
Då undrar jag. Vad ska man med ett lån till när man ska dö snart?
Inte precis så att man hinner ha kul med grejerna man köper för pengar
Citera
2010-08-23, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iKaka
Då undrar jag. Vad ska man med ett lån till när man ska dö snart?
Inte precis så att man hinner ha kul med grejerna man köper för pengar

En hemlig donering
Citera
2010-08-23, 12:56
Medlem
tältpinnes avatar
Skulden går över till dödsboet, om det inte finns tillgångar nog där försätts boet i konkurs, och skulden avskrivs. Men du kan naturligtvis ge bort pengarna, det kommer aldrig borgenären hitta.
Citera
2010-08-23, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Vem betalar då?
Inte fick polarens morsa betala hyran för hans lägenhet då han avled och inte heller betala av på båge o banklånen... Så tror du då barnen/efterlevande får betala tbx ett SMS lån till nå randon scam bolag ?
Citera
2010-08-23, 13:04
Medlem
Haha ett sms lån ligger på högst 10 tusen eller något så inga jätte summor det där..
Citera
2010-08-23, 13:04
Bannlyst
Men inget moral skit här nu, jag är endast intresserad av att veta om släktingarna får skulen eller om den avskrivs. Hur mycket pengar får man ut som mest på ett lån?
Citera
2010-08-23, 13:07
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koskos18
Men inget moral skit här nu, jag är endast intresserad av att veta om släktingarna får skulen eller om den avskrivs. Hur mycket pengar får man ut som mest på ett lån?

Förstår du inte? när du dör övergår alla dina världsliga tillgångar till ett dödsbo, som förvaltas av dina arvingar. Om det inte finns kontanta medel att betala dödsboets skulder mäts det ut tillgångar för att betala av dem. En bil kan t ex ryka för att betala ett ev. smslån.
Citera
2010-08-23, 13:08
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koskos18

Ingen ärver skulden. Däremot går man igen om den avlidnes tillgångar, och betala av skulderna så långt pengarna räcker. Därefter stryks dem. Skulder ärvs aldrig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in