Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-08-10, 23:25
  #1
Medlem
Schnabels avatar
http://hd.se/ArticlePages/200408/10/...-988.dbp.shtml

Man undrar ju var en skötsam kille tar vägen när han bara försvinner.
Kanske någon på FB har koll?
Citera
2004-08-11, 00:11
  #2
Medlem
Thailand, Goa, Nepal... moderhydda, gitarr, röka och sol
Citera
2004-08-11, 00:24
  #3
Moderator
Ruskigbusss avatar
"Innan han stack satte han igång en viruskoll på datorn. Då var klockan ungefär halv elva.
Därefter har han inte varit hemma."




Nej, seriöst - detta är märkligt. Om man är säker på att han har syns på diverse ställen efter detta - så är ju det ännu konstigare.
Citera
2004-08-11, 00:27
  #4
Moderator
impieteers avatar
Det brukar väl oftast vara självmord när någon försvinner utan förvarning? Han kommer nog att hittas vart det lider. Och då är förmodligen datorn fri från virus och maskar.
Citera
2004-08-11, 00:40
  #5
Medlem
Namblas avatar
Har en känsla av att de kommer hitta honom i någon skogsdunge eller i något vattendrag livlös snart.
Citera
2004-08-11, 00:49
  #6
Medlem
"Jimmy Svensson beskrivs som en lugn och ordentligt kille, med ett stort intresse för sin konst och för sin dator." Något intressant från artikeln. Det öppnar öfr tanken om att han någon from utav Dysfunctional syndrome. DAMP/ADHD, Aspberger.

"– Han kom hem till sin styvfar strax före ett, säger Eva Prytz. Jimmy hade fått punktering på sin cykel och fick låna en annan" Märkligt, styfar är itne citerad i artikeln... om var han var på väg. Jag skulle aldrig cykla utan reservslang..

Tycker inte att ett försvinnade är ett skvaller, kasnke om BB-lindas implantat skulle försvinna.... TYcker att den här frågan borde en chans i Medie ochJournalistik forumet.
Citera
2004-08-11, 01:05
  #7
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnulöV
Tycker inte att ett försvinnade är ett skvaller, kasnke om BB-lindas implantat skulle försvinna.... TYcker att den här frågan borde en chans i Medie ochJournalistik forumet.

Vad har det med Medier & journalistik att göra? Är det vinkeln på artikeln du vill diskutera? Hur medier kan få försvunna människor som håller sig borta frivilligt att ge sig till känna? Att det skrivs för mycket/för lite om försvunna människor?
Citera
2004-08-11, 01:50
  #8
Medlem
Mitt intryck av skvaller forumet hittills är att dokukändisar huserar där, och vi gottar oss på andras olycka. Jag tycker inte att ett försvinnande av en människa är skvaller. För mig är skvaller att BB-Lindas silkon inplantat skulle försvinna. Men att en människas förvinnade likställs med silikonimplantates försvinnade är skärmmande. Svenska media skriver lite om mycke, det är inte direkt mjölkkartongs sökningar efter försvunna personer. Artikeln i sig villjag inte starta en dissution på. Vad jag ville få fram var att Jimmy förtjänar ett bättre öde än hamna i ett skvaller froum. Jag tänker på ett nyhetsforum där man kan gissa kändisen eller liknande.<-det tänkandet försker integrear med forumen på FB.

*Gör mina första flygturer*
Citera
2004-08-11, 01:54
  #9
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnulöV
Vad jag ville få fram var att Jimmy förtjänar ett bättre öde än hamna i ett skvaller froum. Jag tänker på ett nyhetsforum där man kan gissa kändisen eller liknande.<-det tänkandet försker integrear med forumen på FB.
*Gör mina första flygturer*

Jepp, stackars Jimmy borde nog få husera någon annanstans. Övrigt, kanske?
Citera
2004-08-11, 01:58
  #10
Moderator
Ruskigbusss avatar
I så fall kanske den bäst hör hemma i kriminologi ...
Citera
2004-08-11, 02:05
  #11
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
I så fall kanske den bäst hör hemma i kriminologi ...

Varför inte det nya forumet "Titta vad jag såg i tidningen idag?!" Känns ibland som det skulle behövas i alla fall....
Citera
2004-08-11, 02:06
  #12
Medlem
kaleids avatar
Instämmer i att Jimmy förmodligen har beslutat att ända sitt liv. De som har sett honom kan gott ha sett fel.

Tragiskt om det är på det viset
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback