2024-03-09, 06:32
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nej det är hur trött jag blir av att lyfta hanteln innan jag avslutar repetitionen som bör göra skillnaden, sedan ämnar jag lyfta hantlarna några gånger i veckan

Mathållningen kan jag inte ändra på, eftersom jag kan inte träna hemma framför tv'n tillräckligt
för att det ökande ätandet inte bara ska resultera i fel sorts viktuppgång
Nej, du behöver äta mer om du ska bli större. Maten är byggmaterialet, skulle du försöka bygga ett hus utan material också?
Citera
2024-03-09, 11:51
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Nej det är hur trött jag blir av att lyfta hanteln innan jag avslutar repetitionen som bör göra skillnaden, sedan ämnar jag lyfta hantlarna några gånger i veckan

Mathållningen kan jag inte ändra på, eftersom jag kan inte träna hemma framför tv'n tillräckligt
för att det ökande ätandet inte bara ska resultera i fel sorts viktuppgång

Mycket ursäkter här. Lycka till
Citera
2024-03-10, 10:31
Medlem
Crapmagics avatar
!

Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Nej, du behöver äta mer om du ska bli större. Maten är byggmaterialet, skulle du försöka bygga ett hus utan material också?
Armmusklerna torde bli större utan att äta mer absolut, jag hoppade en del hopprep tidigare och fick stora utväxande bulor till vader utan att öka på mitt ätande alls, och dessa traskar jag runt med fortfarande, hur vill du kommentera det?

Ett annat sätt att säga det, se på statsminister Ulf Kristersson! tror du att han ätit mera för att ha fått sina vader eller har han hoppat tillräckligt mycket hopprep över tid bara

Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Mycket ursäkter här. Lycka till
Ja och du ska lycka till med att återgå till att äta normalt igen och fortsätta träna hårt och se om dina muskler slutar växa
Senast redigerad av Crapmagic 2024-03-10 kl. 10:35.
Citera
2024-03-14, 16:27
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Armmusklerna torde bli större utan att äta mer absolut, jag hoppade en del hopprep tidigare och fick stora utväxande bulor till vader utan att öka på mitt ätande alls, och dessa traskar jag runt med fortfarande, hur vill du kommentera det?

Ett annat sätt att säga det, se på statsminister Ulf Kristersson! tror du att han ätit mera för att ha fått sina vader eller har han hoppat tillräckligt mycket hopprep över tid bara

Ja och du ska lycka till med att återgå till att äta normalt igen och fortsätta träna hårt och se om dina muskler slutar växa
Ulf Kristersson ser ju i kroppen ut som något man kan hitta på närmsta dagcenter. Vader som är större än låren och axlar som är obefintliga under ett allt för stort huvud. Han är dock gammal elitgymnast och då kan jag tänka mig att kosten är en viktig bit i träningen, inget du kan komma undan hur mycket du än vill när det gäller fysisk träning för resultat i all dess form.

Är du ung och otränad så får du i viss mån resultat utan att behöva fokusera så mycket på kosten. Men förr eller senare måste den biten på plats för att fortsätta få resultat. Om man vill bygga muskler så vill man inte ta en omväg, vad är allt slit då till för nytta?
Senast redigerad av RollonHomie 2024-03-14 kl. 16:30.
Citera
2024-03-15, 16:26
Medlem
.Stelopererad.s avatar
Hej. Vad har ni för tips på övningar för att få brösten att växa? Jag har hittills kört bänkpress med hantlar liggandes och även med bänken upphöjt för att träna översida bröst (?) men det är alldeles för svårt att få upp hantlarna i upphöjt läge och det blir jobbigt åt benen att hålla emot för att inte glida av bänken så jag vill byta bort den övningen. Ska jag byta ut den mot flyes eller nåt?

Jag tränar hemma och har tillgång till hantlar, bänk och skivstång.
Citera
2024-03-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Stelopererad.
Hej. Vad har ni för tips på övningar för att få brösten att växa? Jag har hittills kört bänkpress med hantlar liggandes och även med bänken upphöjt för att träna översida bröst (?) men det är alldeles för svårt att få upp hantlarna i upphöjt läge och det blir jobbigt åt benen att hålla emot för att inte glida av bänken så jag vill byta bort den övningen. Ska jag byta ut den mot flyes eller nåt?

Om bänkpress med stång inte fungerar så kanske deficit push up kan vara något? Man får djupare stretch av muskeln än vanliga armhävningar och om du tycker att det är för lätt så får du peta i något tungt i en ryggsäck och ta på dig.
Citera
2024-03-15, 19:04
Medlem
Citat:

Hur ser din träningshistorik ut och vad för reps, set kör du idag, hur ofta och hur många övningar per pass?
Hur är din fysik idag?

Min första spontana tanke var var att jobba på tekniken. I många fall kan man tjäna på det än att bara öka vikterna hela tiden.
Det andra kan vara att öva in tekniken att hamna i en bättre position.

Lite fattigt med info för kunna säga något vettigt egentligen.
Citera
2024-03-17, 16:10
Medlem
.Stelopererad.s avatar
Finns samlingstråd för deff men ingen för bulk?

Fan vad dyrt det är att bulka 2024. Vet inte hur många tusen jag lägger på mat per månad nu för tiden. Storpack kyckling, storpack köttfärs, fläskfilé, ägg, ost, smör, bröd, olivolja, mjölk, havregryn, fullkornsris osv.
Citera
2024-03-18, 23:22
Medlem
.Stelopererad.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korken69
Om bänkpress med stång inte fungerar så kanske deficit push up kan vara något? Man får djupare stretch av muskeln än vanliga armhävningar och om du tycker att det är för lätt så får du peta i något tungt i en ryggsäck och ta på dig.

Ska kika på det, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Hur ser din träningshistorik ut och vad för reps, set kör du idag, hur ofta och hur många övningar per pass?
Hur är din fysik idag?

Min första spontana tanke var var att jobba på tekniken. I många fall kan man tjäna på det än att bara öka vikterna hela tiden.
Det andra kan vara att öva in tekniken att hamna i en bättre position.

Lite fattigt med info för kunna säga något vettigt egentligen.

Jag har väl bulkat och tränat seriöst i några månader nu men jag har styrketränat regelbundet i säkert 2-3 år. Jag tränar bröst två gånger i veckan. Jag ökar väldigt sällan vikten eftersom jag inte orkar tyngre, får snarare sänka vikten hela tiden för att optimera tekniken som du säger.
Citera
2024-03-19, 05:10
Medlem
Citat:
Ska kika på det, tack!

Jag har väl bulkat och tränat seriöst i några månader nu men jag har styrketränat regelbundet i säkert 2-3 år. Jag tränar bröst två gånger i veckan. Jag ökar väldigt sällan vikten eftersom jag inte orkar tyngre, får snarare sänka vikten hela tiden för att optimera tekniken som du säger.

Fortsätt kämpa på då!

Men du nämnde inget om din programmering/schema?

Men om du inte har försökt bulka ordentligt så kan du börja med det. Men överdriv inte bulken bara. Och det är okej att pausa ibland under bulken.

Nu kommer kanske många påhopp komma men...
Citera
2024-03-23, 17:32
Medlem
Citat:
Finns samlingstråd för deff men ingen för bulk?

Fan vad dyrt det är att bulka 2024. Vet inte hur många tusen jag lägger på mat per månad nu för tiden. Storpack kyckling, storpack köttfärs, fläskfilé, ägg, ost, smör, bröd, olivolja, mjölk, havregryn, fullkornsris osv.
Proteinpulver?
Citera
2024-03-29, 20:43
Medlem
Crapmagics avatar
Jag orkar max 35 armhävningar i en repetition, så har det varit i 2 år nu, vad är det min kropp saknar för att kunna orka fler?

Inte är det core strenght iaf eftersom core strenght är det man bygger med just armhävningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in