2015-01-12, 16:55
Bannlyst
ja du tränar biceps med bicepscurl. 14 gånger betyder 14 reps och räknas som 1 set. kör hellre lättare och mer strikt, dvs inte massa gung med kroppen, armbågarna längs med sidorna. antar att du vill ha större armar totalt, då bör du också göra en övning för baksidan (triceps)
ta t ex en smörgås och ett glas mjölk efter träning så lär du klara dig fram till middagen.
Citera
2015-01-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av centerban
får man stora biceps av att enbart köra bicep curls? utan att träna andra delar av kroppen?

Stora? Hur muskeln ser ut och hur snabbt samt hur mycket muskelmassa du kan lägga på dig bestämmer dina gener.
Men ja, du behöver inte träna något annat för att uppnå hypertrofi i biceps eller någon annan muskel.
Kortfattat, träna en muskel mot ett motstånd och lyckas över tid att öka det motståndet (progressiv överbelastning) och den kommer att växa.
Citera
2015-01-12, 19:10
Medlem
JustZlatans avatar
Har dygnsrytmen någon påverkan på muskeltillväxten? Om man vänder på dygnet och jobbar på natten och sover på dagen och tränar på eftermiddagen när man vaknar.
Citera
2015-01-12, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Kortfattat, träna en muskel mot ett motstånd och lyckas över tid att öka det motståndet (progressiv överbelastning) och den kommer att växa.
hur ofta bör man lägga på tungd? ska jag köra en dah 20 kg och nästa 25 kg eller en vecka 20 kg och nästa 25 eller en månad 20 kg och nästa 25?
Citera
2015-01-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av centerban
hur ofta bör man lägga på tungd? ska jag köra en dah 20 kg och nästa 25 kg eller en vecka 20 kg och nästa 25 eller en månad 20 kg och nästa 25?

http://www.aworkoutroutine.com/progressive-overload/
Citera
2015-01-12, 23:28
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har dygnsrytmen någon påverkan på muskeltillväxten? Om man vänder på dygnet och jobbar på natten och sover på dagen och tränar på eftermiddagen när man vaknar.

På långsikt är en oregelbunden dygnsrytm negativ, så länge du får i dig d-vitaminet samt har tänt/släkt vid rätt tider, samt äter rätt OCH att den är regelbunden så gör det nog inget.

Hur negativ den är, nja.. Naturliga bygger muskler ändå slött. Du klarar dig nog.
Citera
2015-01-12, 23:46
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Letar efter en bra chinsstång (pull-up). Har ni några rekommendationer?

Hittade dessa, vet dock inte vilken man ska satsa på:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2448240

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=851029

Bygg en egen! Det är skitbilligt
Citera
2015-01-13, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havrekalas
Bygg en egen! Det är skitbilligt

Om jag ändå kunde svetsa som Löfven! Haha.
Citera
2015-01-13, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Om jag ändå kunde svetsa som Löfven! Haha.
Årets citat hittills! Klockrent! ;P
Citera
2015-01-13, 12:24
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
På långsikt är en oregelbunden dygnsrytm negativ, så länge du får i dig d-vitaminet samt har tänt/släkt vid rätt tider, samt äter rätt OCH att den är regelbunden så gör det nog inget.

Hur negativ den är, nja.. Naturliga bygger muskler ändå slött. Du klarar dig nog.

Jag tränar relativt lugnt.

Måste man äta mycket kött och mat för att bygga muskler?
Citera
2015-01-13, 12:47
Medlem
BigLouies avatar
Tränar övre rygg på måndagar tillsammans med bröst och kör marklyft dagen efter istället. Tror ni att det blir sämre, sliter på kroppen eller förhindrar muskeltillväxten på något sätt? ska jag köra marklyft senare i veckan? Har inte märkt att jag blivit mer trött när jag ska köra på tisdagar faktiskt.
Citera
2015-01-13, 12:49
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLouie
Tränar övre rygg på måndagar tillsammans med bröst och kör marklyft dagen efter istället. Tror ni att det blir sämre, sliter på kroppen eller förhindrar muskeltillväxten på något sätt? ska jag köra marklyft senare i veckan? Har inte märkt att jag blivit mer trött när jag ska köra på tisdagar faktiskt.

Känns det inte dumt att köra ryggen två dagar i rad? Varför inte köra marklyft med ryggpasset och sedan bröst dagen efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in