Citat:
Grejen är, jag vill fungera i en längre runda. Att börja med 1 timme gym för mig är dels ruskigt mycket... om jag kör en timme med mina 16% muskler så kommer jag tuppa av (nästintill hänt förut),
då jag börjar från en helt ny platta med så lite muskler och länge varit off så vill jag börja lugnt för att jag ska kunna känna struktur i att faktiskt ta mig dit och orka.
Så kanske gym måndag, sim onsdag, gym fredag?
Angående kurs, vad kostar en kurs för att lära sig crawl sim?
Då simning verkar ändå väldigt bra för kroppen så känner jag att jag skulle vilja köra några simlängder men känns som att det blir jobbigt om jag bara ska köra fjärilsim några längder eller mitt naturliga crawlsim som inte är så optimalt.
Kanske ta en variation på naturlig crawl, bröstsim och ryggsim?
då jag börjar från en helt ny platta med så lite muskler och länge varit off så vill jag börja lugnt för att jag ska kunna känna struktur i att faktiskt ta mig dit och orka.
Så kanske gym måndag, sim onsdag, gym fredag?
Angående kurs, vad kostar en kurs för att lära sig crawl sim?
Då simning verkar ändå väldigt bra för kroppen så känner jag att jag skulle vilja köra några simlängder men känns som att det blir jobbigt om jag bara ska köra fjärilsim några längder eller mitt naturliga crawlsim som inte är så optimalt.
Kanske ta en variation på naturlig crawl, bröstsim och ryggsim?
Det du söker är ett skräddarsytt träningsschema. Då utvecklas du och bygger bra med massa eftersom du får kvalité på träningen och samtidigt tycker att det är kul. Det märks att du vet vad du inte vill, men eftersom du inte utbildat dig så har du ingen koll på vad du ska göra. Helt naturligt. Vi tar alla hjälp med upplägg som tar oss till skyarna.
En bok för att skriva träningsdagböcker tycker jag fungerar bäst för mig. Lätt att bläddra i även flera år efteråt och alltid lätttillgängligt utan att man måste börja krångla med datorer eller mobil. Alltid nice att se sin gamla skrivstil och känna lukten av de där böckerna man alltid haft med sig