2014-12-11, 01:02
Medlem
bithaxs avatar
Men kör båda.

Tungt på bänken och sen typ rodd och efter det lite lättare med hantlar.
Då får du ju det bästa av båda världarna.

Jag har sett en del stora grabbar som värmer upp med 30kg hantlarna.
Citera
2014-12-11, 02:02
Medlem
Jasongenovas avatar
Varför inte kombinera? Jag brukar köra bänkpress som min primära och viktigaste bröstövning och tänker mycket på att gradvis öka vikterna och bli starkare där, men kompletterar sedan även med incline hantelpress och cable flies för att kunna få en skön "squeeze" känsla.
Senast redigerad av Jasongenova 2014-12-11 kl. 02:04.
Citera
2014-12-11, 02:54
Medlem
Enzymes avatar
Ett tag körde jag hantlar för bröst sedan smalbänk för triceps. Funkade bra! Körde också militärpress så då blev det ju två pressövningar med stång men jag fokuserade på bröst med hantelpressar.
Citera
2014-12-11, 05:49
Medlem
Jag upplever att jag får betydligt bättre utveckling av volym i hantelpressar än bänk. Bänken är dock en väldigt bra basövning och bör finnas med i allas bröstträning.

Men nej, du kommer inte tappa nån massa på att skifta till hantlar. Du kommer förmodligen få en utveckling istället.

Variation variation!
Citera
2014-12-11, 06:22
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickf
Jag upplever att jag får betydligt bättre utveckling av volym i hantelpressar än bänk. Bänken är dock en väldigt bra basövning och bör finnas med i allas bröstträning.
Om ens mål är att utveckla stora tuttar och anser att hantelpressar är bättre för det ändamålet så är ditt resonemang helt fel. För varför bör bänkpress finnas med i allas bröstträning?
Citera
2014-12-11, 13:14
Bannlyst
Om man har varit sjuk i mer än en vecka i förkylning och feber. Har varit på jobbet i ca 3-4 dagar nu och känner mig bättre. Vågar jag stryketräna än eller ska jag vänta ytterligare? Jag får lite abstinens nu, haha. Men vill inte sabotera för mig själv om jag nu gör det?
Citera
2014-12-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Om ens mål är att utveckla stora tuttar och anser att hantelpressar är bättre för det ändamålet så är ditt resonemang helt fel. För varför bör bänkpress finnas med i allas bröstträning?

Som jag skrev - variation variation!
Citera
2014-12-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonNeumann
Om man har varit sjuk i mer än en vecka i förkylning och feber. Har varit på jobbet i ca 3-4 dagar nu och känner mig bättre. Vågar jag stryketräna än eller ska jag vänta ytterligare? Jag får lite abstinens nu, haha. Men vill inte sabotera för mig själv om jag nu gör det?

Känner du att du är fit for fight så kör på! Jag brukar ha som tumregel att inte träna om jag har känningar i halsen. Man känner ganska snart om kroppen inte känns OK att jobba med. Finns ingen regel för hur många dagar du bör vila efter sjukdom eller liknande... Känn efter och kör på om de känns bra
Citera
2014-12-11, 19:10
Medlem
Jaggermeisters avatar
JAG VILL TRÄNA!! ...

Jag har varit förkyld i snart 4 dagar med feber, hosta, halsont.. Nu har jag endast hosta och ögoninflammation och snuva. Kan jag ta ett gympass ändå?
Citera
2014-12-11, 20:28
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
JAG VILL TRÄNA!! ...

Jag har varit förkyld i snart 4 dagar med feber, hosta, halsont.. Nu har jag endast hosta och ögoninflammation och snuva. Kan jag ta ett gympass ändå?
Svar NEJ! Kroppen behöver all energi till att göra kroppen frisk. Du skulle inte få ut ett skit och i västa fall få hemska följdsjukdommar. Vila hellre en dag för mycket är ett annat tips.
Citera
2014-12-11, 21:16
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Svar NEJ! Kroppen behöver all energi till att göra kroppen frisk. Du skulle inte få ut ett skit och i västa fall få hemska följdsjukdommar. Vila hellre en dag för mycket är ett annat tips.
Känns som om mina muskler förtvinar!!!!
Citera
2014-12-11, 22:24
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Känns som om mina muskler förtvinar!!!!

Tur att du käkar ryssar som förhindrar det då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in