Citat:
Ursprungligen postat av
Elysians
Träna alla kroppens muskler på gymmet hårt. Gymma inte för gymmandets skull och för att bli lite svett utan var tydlig med vad du vill uppnå med din träning. Har du bara 30 minuter så får du försöka få ihop det på 30 minuter.
Baserat på din text så tycker jag att du ska se allvarligt på ditt gymmande och se simmandet som rekreation.
Simma för att du tycker att det är kul och mår bra av det och gå en simkurs för att få in tekniken. Eller gör vad fan du vill.
Grejen är, jag vill fungera i en längre runda. Att börja med 1 timme gym för mig är dels ruskigt mycket... om jag kör en timme med mina 16% muskler så kommer jag tuppa av (nästintill hänt förut),
då jag börjar från en helt ny platta med så lite muskler och länge varit off så vill jag börja lugnt för att jag ska kunna känna struktur i att faktiskt ta mig dit och orka.
Så kanske gym måndag, sim onsdag, gym fredag?
Angående kurs, vad kostar en kurs för att lära sig crawl sim?
Då simning verkar ändå väldigt bra för kroppen så känner jag att jag skulle vilja köra några simlängder men känns som att det blir jobbigt om jag bara ska köra fjärilsim några längder eller mitt naturliga crawlsim som inte är så optimalt.
Kanske ta en variation på naturlig crawl, bröstsim och ryggsim?