2022-01-13, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Ni n00bs måste sluta överträna, less is more. Fokusera på kosten.

Har du inte sett tröjan med texten: rest days is for losers?
På nätet är människor inte överens om någonting. Färgen röd är inte röd.
Senast redigerad av WONGnr1 2022-01-13 kl. 07:29.
Citera
2022-01-13, 09:15
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Har du inte sett tröjan med texten: rest days is for losers?
På nätet är människor inte överens om någonting. Färgen röd är inte röd.

Nej, men den ska lätt köpas in. Att jag sedan tränar en gång i veckan behöver ju inte folk veta. 😉
Citera
2022-01-14, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzumba
Nej, men den ska lätt köpas in. Att jag sedan tränar en gång i veckan behöver ju inte folk veta. 😉

Alltid kul att driva lite på gymmet. Samma sak att köra en skitövning av ren ironi i slutet av passet som man aldrig kör annars.
Citera
2022-01-14, 15:00
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Alltid kul att driva lite på gymmet. Samma sak att köra en skitövning av ren ironi i slutet av passet som man aldrig kör annars.

Typ någon magövning?
Citera
2022-01-15, 09:16
Medlem
Dille24s avatar
Småträning för att bygga synliga muskler?

Har kommit igång lite med träningen i jul och gymmar typ två gånger i veckan.

Skulle det hjälpa eller stjälpa träningen om man tex hänger en chinsstång i köksdörren och kör 5 chins varenda gång man går förbi?
Eller låter skivstången ligga framme och göra några militärlyft då och då...?
Citera
2022-01-15, 09:26
Medlem
Milton.Millss avatar
Är väl bara bra. Gör det helst inte dagen efter ett gympass bara.
Citera
2022-01-15, 09:52
Medlem
Småträna i all sin ära men kör du chinups utan uppvärmning så känns det som att det är upplagt för skador.
Gräv upp en sten på 5 kilo som du går runt o bär på hela dagarna istället.
Citera
2022-01-15, 11:12
Medlem
halaltarzans avatar
Varför inte köra ett sammanhängande pass hemma istället, naturligtvis efter att du varit ute och sprungit en timme.

Vägra bada i vassen boyz.
Citera
2022-01-15, 17:21
Medlem
Om man kör helkroppspass varannan dag och inte kommer iväg en dag. Ex man tränar måndag, onsdag och fredag men inte kommer iväg på måndagen. Är det då bäst att ta måndagens pass på tisdagen eller helt skippa måndagens pass den veckan?

DVS vad förlorar man mest på, att helt missa ett pass på vecka eller flytta det till dagen efter (detta fallet tisdagen) och riskera att påverka onsdagens pass eftersom man tränade dagen innan, så är man inte orkar lika mycket på onsdagen?
Citera
2022-01-15, 17:40
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Om man kör helkroppspass varannan dag och inte kommer iväg en dag. Ex man tränar måndag, onsdag och fredag men inte kommer iväg på måndagen. Är det då bäst att ta måndagens pass på tisdagen eller helt skippa måndagens pass den veckan?

DVS vad förlorar man mest på, att helt missa ett pass på vecka eller flytta det till dagen efter (detta fallet tisdagen) och riskera att påverka onsdagens pass eftersom man tränade dagen innan, så är man inte orkar lika mycket på onsdagen?

Om jag hade tränat så och valt att träna på tisdagen, så hade jag flyttat fram alla dagar som tisdag, torsdag, lördag och sedan gått till det vanliga.
Men det är inte hela världen att en dag uteblir. Du kanske känner dig svagare och inte får till det mer tekniska för tunga lyft. Men i helhet är det inte hela världen. Om du kan försök göra kroppsövningar annars på måndag för behålla tekniken I övningarna.

Men det viktigaste är ändå att du fortsätter ändå om det inte blir under det bästa förutsättningarna. Att träna ska vara något man gör hela livet i någon form, så ett uteblivet pass eller en dålig vecka osv är obetydligt i längden. Fördelen är att du kommer lära dig hur din kropp reagerar på det hela.
Citera
2022-01-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman19xx
Om jag hade tränat så och valt att träna på tisdagen, så hade jag flyttat fram alla dagar som tisdag, torsdag, lördag och sedan gått till det vanliga.
Men det är inte hela världen att en dag uteblir. Du kanske känner dig svagare och inte får till det mer tekniska för tunga lyft. Men i helhet är det inte hela världen. Om du kan försök göra kroppsövningar annars på måndag för behålla tekniken I övningarna.

Men det viktigaste är ändå att du fortsätter ändå om det inte blir under det bästa förutsättningarna. Att träna ska vara något man gör hela livet i någon form, så ett uteblivet pass eller en dålig vecka osv är obetydligt i längden. Fördelen är att du kommer lära dig hur din kropp reagerar på det hela.

Men med ditt exempel blir det samma. Om man av någon anledning inte kan träna på tisdagen. Ska man då göra tisdagens övningar på onsdagen och sedan också på torsdagen eller helt stryka tisdagen ut veckan?

Frågan gäller om man ska flytta till dagen efter och där med inte få en vilodag eller stryka helt oavsett vilken dag det är. Detta är inget planerat utan en fråga hur man bör göra för bäst resultat om det händer några enstaka gånger.
Citera
2022-01-15, 19:19
Medlem
Zuzumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Har kommit igång lite med träningen i jul och gymmar typ två gånger i veckan.

Skulle det hjälpa eller stjälpa träningen om man tex hänger en chinsstång i köksdörren och kör 5 chins varenda gång man går förbi?
Eller låter skivstången ligga framme och göra några militärlyft då och då...?

Jo, fan. Det är bättre än vad man tror. När jag var yngre hade jag ett chins-räcke uppsatt i min ungkarlslya. Man körde ju lite pull-ups och chins åtminstone varannan dag. Fungerar bra som underhållsträning, men man ska kanske inte räkna med några extrema resultat.

Uppskattades dock mest av kvinnor som kom på besök, dessa var ivriga att testa på stången!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in