2020-04-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Jag mår så jäkla mycket bättre när jag tränar (är 40 +) men vågar inte pga Corona. Vill inte träna på utegym. Funderar på att skita i allt nojande o bara köra. Gå på tider när få är där. Inte pilla mig i ansiktet o sprita allt extra. Alternativ är att jag blir fortsatt sittande hemma deprimerad o dricker för mycket o blir fet igen. Hur fan löser ni det?

Jag löser det själv genom att jag i hemmet har bänk, squatstand, skivstång, hantlar, vikter och golvskydd.

Ta med två små handdukar, en för att torka av maskiner och en för att torka av dig själv, och blanda inte dem under ett pass.
Citera
2020-04-22, 12:29
Medlem
Det är så att jag tänkt köra hemmaträning då det gick väldigt bra sist jag försökte mig på det (runt 2016). Problemet jag har är att jag inte vet hur jag ska få till det med brösten. Har tillgång till skivstång med vikter samt hantlar men har inte någon bänk. Jag är en tanig kille på ca 63-65 kg med dom plattaste brösten som jag verkligen vill framhäva mer.

Om ni hade kört hemmaträning och haft tillgång till hantlar/skivstång men inte en bänk, vilka bröstövningar hade ni försökt er på?
Citera
2020-04-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Det är så att jag tänkt köra hemmaträning då det gick väldigt bra sist jag försökte mig på det (runt 2016). Problemet jag har är att jag inte vet hur jag ska få till det med brösten. Har tillgång till skivstång med vikter samt hantlar men har inte någon bänk. Jag är en tanig kille på ca 63-65 kg med dom plattaste brösten som jag verkligen vill framhäva mer.

Om ni hade kört hemmaträning och haft tillgång till hantlar/skivstång men inte en bänk, vilka bröstövningar hade ni försökt er på?
Du har väl nån hylla/byrå/en rad med pallar du kan ligga på hemma? Bara fantasin som sätter gränser .
Citera
2020-05-03, 19:59
Medlem
Tjenare! Har tränat i snart 4 månader och ser verkligen resultat! Dock inte på rumpa och lår, där fett har en förmåga att fastna på mig. Har ni tips på vilka maskiner som hjälper mest, eller om man ska springa/cykla för att uppnå resultat. All hjälp uppskattas💪🏻
Senast redigerad av Kalimaa 2020-05-03 kl. 20:02.
Citera
2020-05-03, 20:05
Medlem
Brodiniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaa
Tjenare! Har tränat i snart 4 månader och ser och känner verkligen resultat! Dock inte på rumpa och lår, där fett har en förmåga att fastna på mig. Har ni tips på vilka maskiner som hjälper mest, eller om man ska springa/cykla för att uppnå resultat. All hjälp uppskattas💪🏻

Fett går ju inte att förbränna punktvis utan det sker proportionerligt över hela kroppen, typ.
Vill du bränna fett generellt så är det bäst att tänka på kost och köra mycket cardio (springa/cykla som du säger). Då kommer så småningom även lår och rumpa bli smalare.

Sen skadar det ju inte att träna också och bygga muskler. Man kan ju göra båda!

Felet många gör är att de i princip bara tränar lår/rumpa samtidigt som de inte kör cardio eller ändrar kost alls. Resultatet blir en ännu större, men iofs starkare, rumpa.
Senast redigerad av Brodinium 2020-05-03 kl. 20:13.
Citera
2020-05-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs

Armhävningar (med vikter eller viktväst, om du tycker det är för enkelt) funkar väl alltid
Citera
2020-05-07, 21:50
Medlem
Jag har svårt att genomföra fascist-hälsningen på knä (aka Superman, övning 9 i länken)
https://www.privatetrainingonline.se/trana-rumpan/
Det är som att det inte finns någon stabilitet i mina knän, jag får skitont när knäna
pressas rakt ner mot mattan, som om knäskålarna är deformerade och inte passar det plana golvet.

Vad tror ni det kan bero på, jag tror inte att det är normalt

Måste jag ha en speciell gym-matta som dämpar eller vad? just nu har jag
den billigaste skitmattan du kan tänka dig
Citera
2020-05-13, 01:22
Medlem
Jag gjorde mountain climber tills jag var så trött att benet slant på mattan varav jag sträckt
ovansidan av ljumsken såklart, hur blir jag botad nu från denna smärta?
https://www.menshealth.com/uk/fitnes...tain-climbers/
"I often see in HIIT classes, people doing it for a minute, and I personally think 30 seconds is probably enough. Anything over that and your hip flexors are just going to be working in overdrive,
Citera
2020-05-27, 00:46
Medlem
Efter viktnedgång syns revbenen och bröstbenet (äckligt)

Vilka övningar bygger muskler där?
Citera
2020-05-27, 05:41
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Efter viktnedgång syns revbenen och bröstbenet (äckligt)

Vilka övningar bygger muskler där?
Bröst och bål/mage. En låg vikt med lite muskelmassa tenderar att inte se särskilt bra ut. Sedan kan man givetvis inte rå för hur ens kropp är byggd, vissa har mer utstickande revben än andra, muskelfästen m.m som sitter annorlunda. Dock kan man ju minimera detta genom att öka muskelmassan så ser det åtminstone bättre ut.
Citera
2020-05-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Bröst och bål/mage. En låg vikt med lite muskelmassa tenderar att inte se särskilt bra ut. Sedan kan man givetvis inte rå för hur ens kropp är byggd, vissa har mer utstickande revben än andra, muskelfästen m.m som sitter annorlunda. Dock kan man ju minimera detta genom att öka muskelmassan så ser det åtminstone bättre ut.
Sökte på bål-övningar, och det visar sig att jag gör dessa redan via andra scheman, samma med mage, jag antar att jag måste vänta tålmodigare eller så är utförandet ineffektivt.

Vad gäller bröst, så är det väl ingen ide att köra "golvpress med hantlar"
när mina egna handlar väger 2 kg? eller är det?
Jag ser vissa kvinnor på stillbilder som använder små dumbells, kanske bara biter på kvinnokroppar?
Citera
2020-05-27, 21:11
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Sökte på bål-övningar, och det visar sig att jag gör dessa redan via andra scheman, samma med mage, jag antar att jag måste vänta tålmodigare eller så är utförandet ineffektivt.

Vad gäller bröst, så är det väl ingen ide att köra "golvpress med hantlar"
när mina egna handlar väger 2 kg? eller är det?
Jag ser vissa kvinnor på stillbilder som använder små dumbells, kanske bara biter på kvinnokroppar?
Det är inget unikt med kvinnokroppen i det avseendet. Men ja, 2 kg är med största sannolikhet alldeles för liten belastning. Armhävningar i olika vinklar kan vara ett alternativ, kanske med en viktväst/ryggsäck för att öka motståndet. Om du inte har ett gym att tillgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in