2014-11-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
1g i veckan det är hemligheten hehe, nej då men om du är 185 cm och väger 72 kg då har du mycket MYCKET kvar att gaina. Du får ta det hela till en ny nivå öka kcal in framförallt kolhydraterna, träna varierat lyft tungt och lätt. Pyramid set, Super set, Dropp set, kombinera dessa och utnyttja olika ROM Fail FR. Det finns skit mycket man kan göra om kroppen slutar svara på det man gör för tillfället.

Låter som ett bra råd om man ofrivilligt har slutat gå upp i vikt.
Citera
2014-11-04, 21:11
Medlem
Zbdb1s avatar
Jag har precis börjat gymma och upplever att jag blir trött och tappar orken att fortsätta träna. VAd kan jag dricka under passet för att få energi och bli piggare?
Citera
2014-11-04, 21:50
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zbdb1
Jag har precis börjat gymma och upplever att jag blir trött och tappar orken att fortsätta träna. VAd kan jag dricka under passet för att få energi och bli piggare?
Maltodextrin/vitargo kan hjälpa. Annars kan det också vara bra att du får i dig tillräckligt med kolhydrater i din vanliga kost.
Citera
2014-11-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
1g i veckan det är hemligheten hehe, nej då men om du är 185 cm och väger 72 kg då har du mycket MYCKET kvar att gaina. Du får ta det hela till en ny nivå öka kcal in framförallt kolhydraterna, träna varierat lyft tungt och lätt. Pyramid set, Super set, Dropp set, kombinera dessa och utnyttja olika ROM Fail FR. Det finns skit mycket man kan göra om kroppen slutar svara på det man gör för tillfället.
Bra tips tackar! ska använda mig av det,
Citera
2014-11-05, 12:27
Medlem
lynch4lifes avatar
Mina knäböj (body weight) har en otroligt dålig form. Jag har långa stela lår och korta stela vader, så för att få balans skjuter rumpan bakåt och ryggen framåt. Annars kan jag inte komma ner alls utan det tar stopp. Ryggen är inte i bra form ens när jag kör goblet squats eller sumo squats (som annars känns bäst för mig). Jag har övat i flera veckor och ingenting blir egentligen bättre. Därför vågar jag inte köra med stång på ryggen trots att jag vill.

Ska jag börja köra med stång ändå, fortsätta stretcha och hoppas att det löser sig efter hand? Eller ska jag fortsätta med kroppsvikt tills jag kan göra det med bra form, innan jag går vidare till vikter?
Citera
2014-11-05, 12:29
Medlem
lynch4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinnerByBirth
Någon som vart med om att man är JÄVLIGT svag efter en veckas sjukdom när man ska tebax ti gymmet?

Det är normalt med sämre uthållighet efter ett uppehåll, men om du är "JÄVLIGT svag" så är du antingen sjuk fortfarande, eller bara allmänt energilös. Muskler försvinner inte på en vecka, ibland kan en vilovecka rent av rekommenderas för att kroppen ska återhämta sig (tveksamt om den gör den under sjukdom, iofs).

Sov och ät ordentligt inför nästa pass så är du snart tillbaks på banan igen.
Citera
2014-11-05, 14:12
Medlem
SoftChills avatar
Större biceps - ospända

Tjena!!!!

Finns det någon bra övning för att få bicepsen större även när den är ospänd?
Jag har ökat i vikt och fått större armar men det märker jag mest av när de är pumpade, vill ha det större opumpat också.
Citera
2014-11-05, 14:38
Medlem
Nereons avatar
Alltså, är de större när de är spända så är de ju större i spända också. Däremot kanske det inte syns lika bra.
Citera
2014-11-05, 14:48
Medlem
MuscleSharks avatar
Du måste bryta ner muskeln så den kan reparera sig själv och på så vis bli större.
Någon speciell övning som passar alla finns inte. Det jag kan rekommendera är att du väljer ut några intressanta övningar och känner efter vilken som känns bäst.
Kör på den sen.
Ett annat tips är att super-setta 2 övningar, t.ex. valfri curl övning och pull-ups. Detta är ett effektivt sätt att få fart på biceps.
Citera
2014-11-05, 14:49
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftChill
Tjena!!!!

Finns det någon bra övning för att få bicepsen större även när den är ospänd?
Jag har ökat i vikt och fått större armar men det märker jag mest av när de är pumpade, vill ha det större opumpat också.

TJA!!!!!!!!!!!!

Massa ær ju massa. Blir dom større så blir dom æven støre i avslappnad form.
Citera
2014-11-05, 15:13
Medlem
SoftChills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Du måste bryta ner muskeln så den kan reparera sig själv och på så vis bli större.
Någon speciell övning som passar alla finns inte. Det jag kan rekommendera är att du väljer ut några intressanta övningar och känner efter vilken som känns bäst.
Kör på den sen.
Ett annat tips är att super-setta 2 övningar, t.ex. valfri curl övning och pull-ups. Detta är ett effektivt sätt att få fart på biceps.
Tack för tipset ska testa det idag

Och till er andra så frågade jag inte efter åsikter eller något, bara efter bra bicepsövningar som ni märker ger bäst resultat
Citera
2014-11-05, 15:52
Medlem
motarbetars avatar
det kommer!

har tränat själv i 5 år, utvecklades en massa de första 2 åren sen avtog det mer och mer, tills ett 1 år tillbaka ungefär, har ökat väldigt mycket. det kommer som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in