Har kört 5 dagars pass senaste året.
Dag1: bröst och triceps
Dag2: rygg biceps
Dag3: ben
Dag4: axlar traps
Dag5: marklyft (senast senaste 3 månaderna)
Tränar löpning utöver det här.
Har passat perfekt då jag ofta har ont om tid till träning.
Citat:
Ursprungligen postat av
BenitoPolymem
Jag antar att det är ett beräknat max och att du klarat exempelvis 110*6 reps i mark, till exempel.
Om du följt ett seriöst träningsprogram i ett år är det förvånande att du inte kommit upp i högre vikter. Jag skulle rekommendera starting strength. Följ det slaviskt. Och du behöver bygga upp din fysik, gå upp i vikt. Drick tre liter mjölk om dagen i tre månader, följ progrmmet så kommer du få se.
Marklyften är max, resten är beräknat då jag alltid tränar själv och inte vågar lasta på för mycket.
Kan dock inte hålla med om att jag borde ha nått högre vikter. Kollat man på
https://strengthlevel.com/strength-standards
Ligger hyffsat i fas på dom flesta lyften och en bit över i mark. Inser visserligen i efterhand att jag borde ha kört som i passet jag länkade( överkropp och underkropp). Är ändå väldigt nöjd över mina resultat då jag var en 90kgs brutalsoffpotatis för 1 år sedan.
Btw är inte ett dugg intresserad av att gå upp mer i vikt då jag redan varit överviktig och gärna vill behålla vikten (har sedan 3 månader tillbaka kört 18-6 fasta(vilket är det ändå som har funkat för mig)).
Har ni några bra övningar som isolerar axlarna så tar jag gärna emot förslag. Glömde nämna att jag skadade en axeln vid Axel press med hantlar min första vecka och varit väldigt försiktigt sen dess.