2019-09-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shawn92
Du har rätt. Ska ge det ett ärligt försök!

Det tycker jag absolut du ska göra. Sen kanske inte programet faller dig i smaken och då finns det andra program som är bra. Det viktiga är att vara ödmjuk inför programet och visa det respekt. Fungerar det inte så ligger felet hos dig och det underlättar för dig att känna till då du kan ta tag i de svagheter som finns. På så sätt kommer du få en snabbare utveckling.
Citera
2019-09-11, 20:12
Medlem
Är möjligheterna att glida in på gymmet, köra sina skivstångsövningar och sen sticka inget annat än en dröm? Har prövat tre olika gym sedan mitt första började fokusera på Crossfit, sä alla skivstänger och ställning är avstängda 17-21. Samma för de andra eller dåligt med skivstänger och/eller upptaget med ringlande köer. Hur i helvete gör ni? Ska man börja köra tidig morgon istället? Har det blivit någon massgympsykos i Sverige?
Citera
2019-09-12, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Är möjligheterna att glida in på gymmet, köra sina skivstångsövningar och sen sticka inget annat än en dröm? Har prövat tre olika gym sedan mitt första började fokusera på Crossfit, sä alla skivstänger och ställning är avstängda 17-21. Samma för de andra eller dåligt med skivstänger och/eller upptaget med ringlande köer. Hur i helvete gör ni? Ska man börja köra tidig morgon istället? Har det blivit någon massgympsykos i Sverige?

Jag och sambon tränar på lunchen/hemma. Lycka till att träna seriösa pass efter 17. Jag tränade på lunchen på ett gym i Göteborg och tog lunch tidigt för jag kunde behöva en skivstång i 20min och det gillar ju ingen förutom jag...
Det har väl mer eller mindre alltid varit så på gymmen kring dessa tider. Men nu är det fler som tränar än för 10 år sedan så givetvis har det trappats upp med människor i kö.

Nu köpte vi iof hus för några år sedan och vi försökte hitta ett där vi kunde bygga ett gym. Det vi lyckades vinna budgivningen hade utrymme för ett gym så vi byggde ett som har allt man behöver ha. Mest för att slippa åka till gymmet och på så sätt spara tid. Snart har jag varit utan gymkort i 2 år. Men sambon gillar att träna på gymmet lunchtid.

Byt gym (igen), byt jobb, byt hem, träna andra tider, ändra träningsform osv. Det går om man vill eftersom vi lyckades.
Senast redigerad av MRZnr1 2019-09-12 kl. 05:25.
Citera
2019-09-15, 10:58
Medlem
JustZlatans avatar
Är calisthenics den ultimata styrketräningsformen? Hantlar, maskiner och sånt är bara ett modernt påfund.
Citera
2019-09-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är calisthenics den ultimata styrketräningsformen? Hantlar, maskiner och sånt är bara ett modernt påfund.

Ultimata i vilket syfte?, att nå sin genetiska potential muskulärt, nej då är vikter bättre för det kommer gå fortare och alla kroppsvikt övingar är inte så lätta att tillämpa progressiv överbelastning.

Om man vill ha en funktionell atletisk kropp, se bra ut naken är calisthenics tillräckligt.
Se följande klipp som jämför calisthenics med fria vikter samt maskiner

https://youtu.be/22POxTOdlZU
Citera
2019-09-15, 12:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Ultimata i vilket syfte?, att nå sin genetiska potential muskulärt, nej då är vikter bättre för det kommer gå fortare och alla kroppsvikt övingar är inte så lätta att tillämpa progressiv överbelastning.

Om man vill ha en funktionell atletisk kropp, se bra ut naken är calisthenics tillräckligt.
Se följande klipp som jämför calisthenics med fria vikter samt maskiner

https://youtu.be/22POxTOdlZU

Vikter ökar risken för skador. Dessutom ser majoriteten som går på gym och håller på med tunga vikter och maskiner inte speciellt bra ut nakna.
Citera
2019-09-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vikter ökar risken för skador. Dessutom ser majoriteten som går på gym och håller på med tunga vikter och maskiner inte speciellt bra ut nakna.

Majoriteten av dom du tänker på kanske tränar främst styrkelyft och låga reps vilket tränar framförallt nervsystemet, hur mkt kroppsfett man har påverkar också hur fysiken uppfattas
Citera
2019-09-15, 16:41
Medlem
selusts avatar
Vill bli smal och tighta till mig. Är kille. Tränat en del genom mina år men blivit mindre av det på senare tid. Mellan 25-30.
Är varken tjock eller smal. Vill inte bli stor utan jag vill bli smalare och få den där hollywoodkroppen som typ Shawn Mendes.

Vad rekommenderar ni?
Citera
2019-09-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Vill bli smal och tighta till mig. Är kille. Tränat en del genom mina år men blivit mindre av det på senare tid. Mellan 25-30.
Är varken tjock eller smal. Vill inte bli stor utan jag vill bli smalare och få den där hollywoodkroppen som typ Shawn Mendes.

Vad rekommenderar ni?
Går inte träna med målsättning att se ut på ett visst sätt, det är dina hormonella och genetiska förutsättningar som bestämmer hur din fysik blir, tycker det är dumt att träna med målsättning att inte bli stor för det blir du ändå inte på kort tid

Träna efter ett vettigt schema för hypertrofi, sen när du fått den fysik du önskat efter antal år är det bara skära ner på volymen och underhållsträna för att ej bli "stor" .
Citera
2019-09-15, 17:22
Medlem
selusts avatar
Citat:
Går inte träna med målsättning att se ut på ett visst sätt, det är dina hormonella och genetiska förutsättningar som bestämmer hur din fysik blir, tycker det är dumt att träna med målsättning att inte bli stor för det blir du ändå inte på kort tid

Träna efter ett vettigt schema för hypertrofi, sen när du fått den fysik du önskat efter antal år är det bara skära ner på volymen och underhållsträna för att ej bli "stor" .

Visst att ens genetik spelar in. Men det finns ju en miljon olika sätt att träna på och något är väl alltid bättre än något annat? Är ju skillnad på långdistanslöpning och att köra marklyft antar jag.
Citera
2019-09-15, 17:55
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Majoriteten av dom du tänker på kanske tränar främst styrkelyft och låga reps vilket tränar framförallt nervsystemet, hur mkt kroppsfett man har påverkar också hur fysiken uppfattas

Låter som en dålig bortförklaring. Vad har nervsystemet med styrketräning att göra?
Citera
2019-09-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Visst att ens genetik spelar in. Men det finns ju en miljon olika sätt att träna på och något är väl alltid bättre än något annat? Är ju skillnad på långdistanslöpning och att köra marklyft antar jag.

Ja du nämnde i inlägget innan hur du ville se ut som, googlade o hittade inga kroppsbilder.
Antar att du inte har så höga mål, om du ej har gymkort kanske det räcker med att träna hemma eller på utegym om det finns ett där du bor (finns i flesta svenska städer) armhävningar, chins, dips räcker för att bygga en vältränad kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in