Citat:
Ursprungligen postat av
Exemplarisk.
Hej, en fråga om bulk och deff.
Hur många gånger måste man bulka? Jag har bulkat en gång och byggde ganska mycket muskler men långt ifrån målet och jag blev alltför tjock. Jag tröttnade på att vara tjock och började deffa och håller på än men om jag vill bygga ännu mer muskler så måste jag börja bulka igen nu eller hur gör folk som är stora? Växlar folk mellan bulk och deff tills det att dom nått drömfysiken och först då ligger man på en konstant kaloribalans?
Sök på lean bulk. Bulk / deff är förlegad kunskap så det finns bättre sätt och du kan lära dig hur du lean bulkar. Lean bulk är effektivare och man kan hålla sin fysik hela året om. Träningsprogramet är avgörande.
Det är extremt ovanligt att någon når sin drömfysik. Men i praktiken så kommer man behöva kämpa ganska mycket för att behålla en drömfysik. Man kommer ju vara hyffsat stark när man når en snygg fysik och det kommer verkligen bli en utmaning att behålla den styrkan och fysiken sen då åldern och livet runt omkring kommer ställa saker på sin spets. Är själv där och jag kör lean bulk. Tränat gym utan uppehåll på hyffsat hög nivå i över 20 år.
Med familj och hobbys så har jag löst så jag alltid kan träna på lunch/arbetstid.