2019-09-15, 18:36
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Vill bli smal och tighta till mig. Är kille. Tränat en del genom mina år men blivit mindre av det på senare tid. Mellan 25-30.
Är varken tjock eller smal. Vill inte bli stor utan jag vill bli smalare och få den där hollywoodkroppen som typ Shawn Mendes.

Vad rekommenderar ni?

(FB) Nybörjarträning 101
Citera
2019-09-17, 15:04
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har börjat med calisthenics. Om jag gör calisthenics varje dag, kommer jag se någon skillnad om 5 månader?
Citera
2019-09-18, 12:16
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har börjat med calisthenics. Om jag gör calisthenics varje dag, kommer jag se någon skillnad om 5 månader?
Med tanke på din disciplin och arbetsmoral i övriga trådar du skapat så, nej. Enda du kommer uppnå på dessa 5 månader är 5 nya metoder du tror kommer ta dig till ditt mål.
Citera
2019-09-18, 12:16
Medlem
gayisnotokays avatar
Citat:
Jaa, men lägg in vila typ 2 dgr i veckan
Citera
2019-09-18, 12:18
Medlem
gayisnotokays avatar
Citat:
Är calisthenics den ultimata styrketräningsformen? Hantlar, maskiner och sånt är bara ett modernt påfund.
Båda har sina för och nackdelar
Citera
2019-09-18, 12:24
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Med tanke på din disciplin och arbetsmoral i övriga trådar du skapat så, nej. Enda du kommer uppnå på dessa 5 månader är 5 nya metoder du tror kommer ta dig till ditt mål.

Calisthenics är den naturliga träningen för människan, så det gör att jag kommer hålla träningen då den ger resultat till skillnad från hantlar. Jag har gått upp nästan ett halvt kilo enligt vågen efter bara några dagar med calisthenics. Kan det verkligen stämma?
Citera
2019-09-18, 12:29
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Calisthenics är den naturliga träningen för människan, så det gör att jag kommer hålla träningen då den ger resultat till skillnad från hantlar. Jag har gått upp nästan ett halvt kilo enligt vågen efter bara några dagar med calisthenics. Kan det verkligen stämma?
Hade du nog gjort utan din påhittade träning också.
Citera
2019-09-18, 12:33
Medlem
Citat:
Hade du nog gjort utan din påhittade träning också.

Känner du till något om att man kan förbättra hållningen i axlar om man hänger i armarna exempelvis 1x7 minuter per dag? Har inte sett det som träning tidigare, men har stött på det på flera ställen när jag sökt om axel rehab. Nu börjar min axel läka ihop fint, men jag funderar på om det är värt att fortsätta. Just axlarna har jag glömt bort, men efter min skada vill jag förbättra hållningen och få bak axlarna. Vet att athlean x ska ha en guide så ska försöka hitta den.
Citera
2019-09-18, 12:37
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Känner du till något om att man kan förbättra hållningen i axlar om man hänger i armarna exempelvis 1x7 minuter per dag? Har inte sett det som träning tidigare, men har stött på det på flera ställen när jag sökt om axel rehab. Nu börjar min axel läka ihop fint, men jag funderar på om det är värt att fortsätta. Just axlarna har jag glömt bort, men efter min skada vill jag förbättra hållningen och få bak axlarna. Vet att athlean x ska ha en guide så ska försöka hitta den.
Just när det gäller rehab så är jag sämre påläst. Upplever du själv att det blir bättre, och inte sämre, så kör på. Att inte belasta med för mycket vikt kan vara en bra idé. Kanske köpa träningsband, skonsamt och inte särskilt tungt. Har turen att inte behövt göra alltför mycket rehab.

Youtube kan vara en bra källa. Finns säkerligen en massvis med videos där om hållning. Personen du nämner är kompetent!
Citera
2019-09-18, 12:46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1

Och varför har du fått fel på axlarna? För att du använt maskiner och hantlar kanske? Om du bara hade använt din kropp som vikt hade det aldrig hänt.
Citera
2019-09-18, 13:42
Medlem
Citat:

Varför ställer du frågan här om du ändå inte lyssnar på de svar du får? Genuint nyfiken.

Att träna med vikter där du progessivt kan öka belastningen då du ökar i styrka ger naturligtvis bättre muskelutveckling än att alltid träna med samma motstånd/vikt.

Jämför kända bodybuilders med calisthetics.
Citera
2019-09-18, 13:55
Medlem
Citat:
Just när det gäller rehab så är jag sämre påläst. Upplever du själv att det blir bättre, och inte sämre, så kör på. Att inte belasta med för mycket vikt kan vara en bra idé. Kanske köpa träningsband, skonsamt och inte särskilt tungt. Har turen att inte behövt göra alltför mycket rehab.

Youtube kan vara en bra källa. Finns säkerligen en massvis med videos där om hållningPersonen du nämner är kompetent!

Aa, ska kolla på det. Tack ändå för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in