2017-11-14, 10:15
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Hurså? Bör jag inte äta nåt alls idag för att kompensera?

Nej. Du bör inte kompensera, återgå till kostschemat och dina vanliga rutiner. Att ligga på kaloriöverskott någon enstaka dag är inget som kommer ha påverkan under en längre tidsperiod.
Citera
2017-11-14, 10:29
Medlem
Citat:
Hurså? Bör jag inte äta nåt alls idag för att kompensera?

Det finns inget du kan göra. Varje gång du fuskar såpass mycket så förstör du antagligen en eller två dagars jobb.
Du kompenserar ju redan idag för att du ska tappa fett. Du kan inte kompensera mer för då är det ju inte längre deff.
Eftersom du inte klarar att ta hand om kosten på egen hand kan jag bara hålla med jpettersson1991 att du ska fortsätta med ditt schema.
Citera
2017-11-14, 10:38
Medlem
CommonSenses avatar
En bra kanal att följa med bra tips både för nybörjare och proffs

https://www.youtube.com/channel/UCe0...QbE-MjuHXevj2A
Citera
2017-11-14, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det finns inget du kan göra. Varje gång du fuskar såpass mycket så förstör du antagligen en eller två dagars jobb.
Du kompenserar ju redan idag för att du ska tappa fett. Du kan inte kompensera mer för då är det ju inte längre deff.
Eftersom du inte klarar att ta hand om kosten på egen hand kan jag bara hålla med jpettersson1991 att du ska fortsätta med ditt schema.
Hur kan en pringlesrör fucka upp allt?
Citera
2017-11-14, 12:33
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:

Det gör det inte. Det är vad du gör över en längre tidsperiod som spelar roll rent praktiskt. Återgår du till ditt kostschema med ett kaloriunderskott så kommer den eventuella extra inlagringen av fett försvinna, inom någon/några dagar beroende på olika faktorer.
Citera
2017-11-14, 12:42
Medlem
Citat:

Vet inte varför du kallar "ett steg tillbaka" att fucka upp allt. Om du inte är intresserad av att lära dig så håll dig bara till matschemat. Annars kan du söka på orden kalorier och deff. Jag är ingen lärare som jobbar gratis tyvärr även om jag började hjälpa dig.
Citera
2017-11-14, 18:19
Medlem
JustZlatans avatar
Blir man piggare av styrketräning?
Citera
2017-11-14, 19:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Du tryckte i dig 900 proteinfattiga kalorier. Nu får du ju deffa bort dem också. Såklart att allt inte är sabbat. Men det är onekligen ett steg tillbaka att du har adderat de kalorierna till kroppen.
Citera
2017-11-14, 20:18
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Blir man piggare av styrketräning?

Man kan uppleva sig piggare, ja. Vissa upplever dock tvärtom, och blir snarare piggare av konditionsträning.
Citera
2017-11-15, 22:14
Medlem
krok600s avatar
Vilket är bäst för att få stora armar:

-Träna biceps den dag man tränar rygg och triceps den dag man tränar bröst, eller
-Ha en dag då man bara tränar armar?
Citera
2017-11-15, 22:23
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krok600
Vilket är bäst för att få stora armar:

-Träna biceps den dag man tränar rygg och triceps den dag man tränar bröst, eller
-Ha en dag då man bara tränar armar?

Det är mer eller mindre omöjligt att svara på vad som är "bäst". Det beror bland annat på hur ofta du tränar. Framförallt tålamod, det tar tid att bygga en större mängd muskelmassa. Även din genetik kommer att spela roll, man har sämre och bättre muskelgrupper helt enkelt. Personligen ser jag ingen mening med att ha en dag enbart för armar. Kör biceps på ryggpassen, lägg dom tidigare i passet om du nu vill prioritera detta, samma med triceps.

För muskeltillväxt är det rekommenderat att man tränar varje muskelgrupp två gånger i veckan.
Citera
2017-11-16, 00:40
Medlem
Gastropodas avatar
Jag var inställd på att använda roddmaskinen på gymmet men de har tydligen åkt ut... Vad sägs om stakmaskin istället? Och kan den maskinen fungera med en bråkande axel? Rodd hade jag tänkt köra för det känns som att jag kan belasta axlar och muskler omkring väldigt kontrollerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in