2017-12-20, 15:57
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Istället för att köra 3*1h utspritt på en 3 dagar hur blir det om man kör 2*1.5h på 2 dagar eller 1*3h på en dag?

Blir det mycket mindre effekt att träna allt på en dag? Man kanske inte orkar köra lika hårt och kroppen kanske inte mår bra av ett 3h pass?

Anledningen är att jag styrketränar som komplement till en annan sport som jag vill träna 4-5ggr i veckan och jag behöver 1 vilodag.
Det blir nog svårt att hålla energi och fokus uppe i ett tre timmar långt pass, förmodligen bättre att sprida ut det.
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag vidhåller att mina fötters position inte har någon som helst betydelse för effekten av bicepscurls.

Personen syftade nog på handleden, inte vristen.
Citera
2017-12-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det blir nog svårt att hålla energi och fokus uppe i ett tre timmar långt pass, förmodligen bättre att sprida ut det.

Personen syftade nog på handleden, inte vristen.

Ja 2*1.5h får det nog bli. Men blir det stor skillnad mot 3*1h tror du? Finns det något problem med att få musklerna att växa om det är fler muskler som växer varje gång?
Citera
2017-12-20, 16:06
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Jag vidhåller att mina fötters position inte har någon som helst betydelse för effekten av bicepscurls.
XD you got me!
För mycket svengelska för mig också tydligen.
Citera
2017-12-20, 16:45
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigbg
Ja 2*1.5h får det nog bli. Men blir det stor skillnad mot 3*1h tror du? Finns det något problem med att få musklerna att växa om det är fler muskler som växer varje gång?

Hur stor skillnad blir är svårt att svara på. Det beror ju även på hur ditt liv/träning ser ut utanför gymmet. Men det är inga problem att köra helkroppspass eller flera muskelgrupper per pass.
Citera
2017-12-21, 22:22
Citat:
Det går utmärkt att köra det sättet du gör. Bara för andra på gymmet gör annorlunda betyder det inte att du gör något fel. Känner du att du får bra kontakt så ser jag ingen anledning att ändra.

Brukar inte bry mig mycket om vad andra gör men i detta fall blev jag lite fundersam. Kommer fortsätta som jag gör, tack.

Citat:

Citera
2017-12-26, 23:22
Medlem
Iamthebatmans avatar
Är det okej att göra benböj i en smith machine för en man eller kan jag lika gärna börja bära lyftarhandskar, använda pussy pad och bli gay på en gång för att jag ens tänkte tanken?
Citera
2017-12-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Är det okej att göra benböj i en smith machine för en man eller kan jag lika gärna börja bära lyftarhandskar, använda pussy pad och bli gay på en gång för att jag ens tänkte tanken?

Det är ganska gay
Citera
2017-12-27, 10:13
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Jag rekommenderar fria vikter.
http://www.styrkelabbet.se/fri-skivs...s-smithmaskin/
Citera
2017-12-27, 15:08
Medlem
Iamthebatmans avatar
Citat:
Jag rekommenderar fria vikter.
http://www.styrkelabbet.se/fri-skivs...s-smithmaskin/

Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Det är ganska gay

Då avstår jag den fortsättningsvis också.
Bra artikel, förresten!
Citera
2017-12-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Brukar inte bry mig mycket om vad andra gör men i detta fall blev jag lite fundersam. Kommer fortsätta som jag gör, tack.

Gör lite olika! De blir lite mer utmanande att lyfta båda hantlarna samtidigt, men ja gillar oxå att köra som du en i taget med vridningen som precis som du nämnde aktiverar underarmarna också. Sen squeesea på toppen av curlen liksom! Men ja brukar köra typ tyngre curl med stång innan ja kör enarms
Citera
2017-12-28, 19:10
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:

Det är individuellt. För vissa funkar knäböj i smithen bättre än vanliga traditionella böj. Arnold t.ex. p g a sin kroppsbyggnad fick bättre resultat i maskinen. Bara att prova och se hur det känns.
Citera
2017-12-28, 19:35
Medlem
Jag har inte jättemycket erfarenhet av träning men jag tänkte snickra ihop ett eget träningsprogram.

Helkroppsprogram med en övning per muskelgrupp.

Bröst - bänkpress 3x12
Axlar - dumbbell press 3x12
Rygg - bent over row 3x12
Biceps - bicepscurl 3x12
Triceps - pushdowns 3x12
Ben - knäböj 3x12
Vader - vadpress 3x25
Mage - valfri 3x25

Tänkte köra det 3 gånger i veckan och kommer variera övningarna samt i vilken ordning jag kör dom.

Kom gärna med tips, förbättringar eller säg till om det är helt värdelöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in