2017-08-13, 19:57
Medlem
JoeBuddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Ett typiskt bröst pass ser ut såhär.

Bänkpress 4 set 8 reps
Hantelpress 3 set 8 reps
Cable upward pulls 3 set 10 reps

Är det ett dåligt bröst pass?
Om sina boobs släpar efter trots lång tids träning beror det med dtörsta säkerhet på hener alt. Att du är mer av en "axel-typ". Med det sagt tror jag du pressar mer med triceps & framsida axlar. (Om det nu är såhär dina pass sätt ut ett tag)
För att belasta brösten ordentligt hade jag lagt in hantelflyes där du bara fokuserar på bröst. Kabelmaskinen kan ge bra kontakt också!
Citera
2017-08-13, 23:08
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det här för låga parallete bars? https://www.fitnesssport.se/reebok-f...5-ffcf8760c3f8

De skulle passa bra i min lilla lägenhet istället för höga och fula parallete som bara kommer ta plats.

Funkar Captains Of Crush? För några år sen köpte jag billigare varianter men slutade med dom. Kommer inte ihåg varför men jag tror att jag fick ont i händerna. De var inte så sköna att använda.

http://www.gymgrossisten.com/captains-of-crush

Ingen? Förresten hittade jag en mycket billigare variant från Nordic Fighter.
http://www.nordicfighter.com/x-fit/p...rallettes.html

Jag funderar också på att köpa en KettleWorX . Är det en bra sak att träna hemma? Vilken vikt ska man ha?
Citera
2017-08-14, 10:08
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ingen? Förresten hittade jag en mycket billigare variant från Nordic Fighter.
http://www.nordicfighter.com/x-fit/p...rallettes.html

Jag funderar också på att köpa en KettleWorX . Är det en bra sak att träna hemma? Vilken vikt ska man ha?

Svårt att veta vad du vill ha ut av dina inlägg, har du användning för en sån hemma? Träna hemma går utmärkt om man har vad man behöver för den träningsformen man vill utöva. Vilken vikt du ska använda är ju omöjligt att svara på. Det är ju inget måste att det ska vara en speciell vikt.
Citera
2017-08-14, 10:29
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Svårt att veta vad du vill ha ut av dina inlägg, har du användning för en sån hemma? Träna hemma går utmärkt om man har vad man behöver för den träningsformen man vill utöva. Vilken vikt du ska använda är ju omöjligt att svara på. Det är ju inget måste att det ska vara en speciell vikt.

Jag har aldrig provat så det kanske bara blir att jag köper en sån och använder två gånger och sen står den och bara samlar damm.
Citera
2017-08-15, 08:45
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBudden
Om sina boobs släpar efter trots lång tids träning beror det med dtörsta säkerhet på hener alt. Att du är mer av en "axel-typ". Med det sagt tror jag du pressar mer med triceps & framsida axlar. (Om det nu är såhär dina pass sätt ut ett tag)
För att belasta brösten ordentligt hade jag lagt in hantelflyes där du bara fokuserar på bröst. Kabelmaskinen kan ge bra kontakt också!
Jag får ganska bra kontakt i mina pecs, bra pump o sånt. Men att jag använder mkt Triceps stämmer till 100%! Ibland på hantelpressen så känner jag att det är min Triceps som inte orkar mer än bröstet.. och ja, mina Triceps är grymt bra.
Citera
2017-08-15, 11:40
Medlem
JoeBuddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jag får ganska bra kontakt i mina pecs, bra pump o sånt. Men att jag använder mkt Triceps stämmer till 100%! Ibland på hantelpressen så känner jag att det är min Triceps som inte orkar mer än bröstet.. och ja, mina Triceps är grymt bra.
Då är det mer flyes som gäller
Citera
2017-08-15, 14:45
Medlem
Run3s avatar
Om man kör basövningarna bänkpress, militärpress, knäböj och marklyft, får man då någon träning i magen? Tips på kompletterande övningar annars om basövningarna inte räcker?
Citera
2017-08-15, 15:32
Medlem
c
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Om man kör basövningarna bänkpress, militärpress, knäböj och marklyft, får man då någon träning i magen? Tips på kompletterande övningar annars om basövningarna inte räcker?

Man får med det "okej". Jag kör inte mage isolerat men hade jag behövt focuserat mer där hade jag kört hängande benlyft och Cable crunches.
Citera
2017-08-15, 15:33
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Bålstabiliteten tränas ju upp vid övningarna du nämner, vill du komplettera med ytterligare magövningar så finns det många bra som t.ex plankan, crunches (dels vanliga men går även att göra med rep i kabelmaskin), reverse crunch, russian twist med antingen en vikt eller boll. Finns många att välja på, du behöver inte köra alla, välj några som ger bra kontakt och lägg det förslagsvis i slutet av dina pass.
Citera
2017-08-16, 23:00
Medlem
kedjas avatar
Någon som har tips om träningsrutiner man kan göra hemma som är bra om man vill gå ner i vikt?
Citera
2017-08-22, 23:47
Medlem
Ja då funderar man på att bli instagram känd och möjligtvis i framtiden börja tävla i bodybuilding industrin

Har ni några bra tips? träning, kändis eller tävlingstips?

Hur kommer man in i tävlingar?
Senast redigerad av Express777 2017-08-22 kl. 23:52.
Citera
2017-08-23, 00:12
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedja
Någon som har tips om träningsrutiner man kan göra hemma som är bra om man vill gå ner i vikt?
Viktnedgången fixar du i köket, inte i gymmet.

Anyway, 100 knäböj med kroppsvikt varje dag har visat sig motverka fetma hos kinesiska skolpojkar (du behöver inte göra alla i ett svep). Köp cykel och cykla till jobbet/skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in