2016-08-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperatore95
Ok bra då gör jag rätt iaf
om det är bänkpress du kör kan det va bra och köra lite lägre reps också, för att få viktvana, 3-6 reps, men se till att ha någon som passar då
Citera
2016-08-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kleopp
om det är bänkpress du kör kan det va bra och köra lite lägre reps också, för att få viktvana, 3-6 reps, men se till att ha någon som passar då

Kör med maskin men ibland bänkpressar och självklart har alltid en kompis med annars kan de gå riktigt illa

Tack så mycket för svaren
Citera
2016-08-08, 10:33
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Hej, har tränat nu på gym snart 2 månAder.

Jag undrar om de bättre köra tex 8 reps ungefär med tyngre vikter tex bröst 70kg än många reps tex 20st och istället 50kg ungefär?

Tacksam för svar

Som Kleopp redan svarat så brukar man rekommendera 8-12 rep. Dock beror det på vad du har för mål med din träning. Men allt mellan så lågt som 3-5 rep upp mot 15 rep. Går även att periodisera träningen men du har bara tränat 2 månader så hitta vad som funkar för dig.
Citera
2016-08-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Som Kleopp redan svarat så brukar man rekommendera 8-12 rep. Dock beror det på vad du har för mål med din träning. Men allt mellan så lågt som 3-5 rep upp mot 15 rep. Går även att periodisera träningen men du har bara tränat 2 månader så hitta vad som funkar för dig.

Ok jag förstår, jo målet med träningen är att bli större/få snyggare kropp.

Tack för svaret
Citera
2016-08-08, 17:06
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ok jag förstår, jo målet med träningen är att bli större/få snyggare kropp.

Tack för svaret

Glöm inte kosten och vilan.
Citera
2016-08-08, 17:51
Medlem
Citat:
Glöm inte kosten och vilan.

Nädå kosten är jag jätte noga med, äter lax, kyckling, broccoli, tonfisk , ägg , knäckebröd osv

Men angående vilan så är de konstigt att jag får aldrig riktig träningsvärk, jag tränar tills jag inte orkar mer blir runt 1h men ändå får jag knappt träningsvärk så jag har tränat varje dag.

Vet inte om jag gör nåt fel eller inte
Citera
2016-08-08, 18:00
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Nädå kosten är jag jätte noga med, äter lax, kyckling, broccoli, tonfisk , ägg , knäckebröd osv

Men angående vilan så är de konstigt att jag får aldrig riktig träningsvärk, jag tränar tills jag inte orkar mer blir runt 1h men ändå får jag knappt träningsvärk så jag har tränat varje dag.

Vet inte om jag gör nåt fel eller inte

Träningsvärk är inget måste. Rekommenderar att skriva ner i en journal/loggbok. Där du skriver hur du ligger till. T.ex vikt, ökningar i gymmet m.m. Ta bilder funkar också men man får ta hänsyn till att vinkel och ljus påverkar mycket så då får man försöka ta under liknande omständigheter varje gång.
Citera
2016-08-08, 22:27
Medlem
Citat:
Träningsvärk är inget måste. Rekommenderar att skriva ner i en journal/loggbok. Där du skriver hur du ligger till. T.ex vikt, ökningar i gymmet m.m. Ta bilder funkar också men man får ta hänsyn till att vinkel och ljus påverkar mycket så då får man försöka ta under liknande omständigheter varje gång.

Ok brukar köra på bilder och jämföra.

Självklart höjer jag hela tiden vikter efter ett tag när man känner sig redo att prova annars utvecklas man ju aldrig

Trodde att alla fick träningsvärk
Citera
2016-08-08, 22:43
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ok brukar köra på bilder och jämföra.

Självklart höjer jag hela tiden vikter efter ett tag när man känner sig redo att prova annars utvecklas man ju aldrig

Kan få det om jag ligger på ett underskott eller om jag kör annat upplägg men inte annars.
Citera
2016-08-08, 22:50
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Nix, beror till stor del hur man tränar. Excentrisk träning ger lättare träningsvärk än koncentrisk, för att nämna ett exempel.
Citera
2016-08-08, 22:52
Medlem
Citat:
Kan få det om jag ligger på ett underskott eller om jag kör annat upplägg men inte annars.

Ok förstår, ja jag ligger aldrig på underskott äter som ett djur för försöka bli större, förmodligen minst 2000 kalorier om dagen
Citera
2016-08-08, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Nix, beror till stor del hur man tränar. Excentrisk träning ger lättare träningsvärk än koncentrisk, för att nämna ett exempel.

Vad är skillnaden på dem två olika träningssätten?

Som sagt körde Tex idag biceps, triceps och mage.

Imorgon blir de rygg,bröst,axlar och lite squats sen brukar jag springa lite också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in