2017-08-23, 10:10
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Ja då funderar man på att bli instagram känd och möjligtvis i framtiden börja tävla i bodybuilding industrin

Har ni några bra tips? träning, kändis eller tävlingstips?

Hur kommer man in i tävlingar?

Om du vill bli stor på instagram med syftet att bli känd så kommer du inte lyckas, var dig själv istället och bli inte något "bara för att". Vill du tävla så får du lägga ner tid och tålamod, både i och utanför gymmet. Hur du sen kommer in i tävlingar är väl inget svårt, bara att anmäla sig och ställa upp.
Citera
2017-08-24, 20:08
Medlem
Hej
Jag hade tänkt förlora lite fett under denna säsong. Är 175 och väger ca 80kg. Har gymmat (styrketränat) hyfsat regelbundet från början av 2015 fram tills för ca 3 månader sen, sen dess har det knappt vart nåt alls. Så skulle ej säga att jag är tjock, men "chunky" kanske man skulle kunna kalla det. Undrar om ett 5x5 program, blandat med jogging och kaloriunderskott, vore tillräckligt för att förlora fett över 8-9 månaders tid och ge en snygg smal kropp? Siffran på vågen är inte så superviktig för mig.
Citera
2017-08-24, 21:31
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuggetMaster
Hej
Jag hade tänkt förlora lite fett under denna säsong. Är 175 och väger ca 80kg. Har gymmat (styrketränat) hyfsat regelbundet från början av 2015 fram tills för ca 3 månader sen, sen dess har det knappt vart nåt alls. Så skulle ej säga att jag är tjock, men "chunky" kanske man skulle kunna kalla det. Undrar om ett 5x5 program, blandat med jogging och kaloriunderskott, vore tillräckligt för att förlora fett över 8-9 månaders tid och ge en snygg smal kropp? Siffran på vågen är inte så superviktig för mig.

Jadå, det lär funka utmärkt. Kaloriunderskott är det enda som krävs för att minska fettmassan, att man styrketränar under en viktnedgång är för det är gynnsamt för kroppssammansättningen, man vill förlora fett, inte muskler. Självklart kan du kombinera både kondition och styrketräning.
Citera
2017-08-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuggetMaster
Hej

Vilket underskott du har är superviktigt. Iaf flera hundra kalorier om dagen minus, helst!
Citera
2017-08-27, 20:38
Medlem
Tjenare, jag började på gym för några dagar sen och jag undrar vad som är bästa grejjen att göra på gymmet?

Jag är väldigt smal och jag vill bygga upp armarna ganska mycket så att jag kan bli större, även få större mage, jag älskar ut att springa.

För 2 år sen så kunde jag springa 1 mil och för 1 år sen så slutade jag med att springa men nu ska jag börja mer på gymmet så ni får gärna komma lite förslag till mig, tack
Citera
2017-08-27, 20:46
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XCTR0X
Tjenare, jag började på gym för några dagar sen och jag undrar vad som är bästa grejjen att göra på gymmet?

Jag är väldigt smal och jag vill bygga upp armarna ganska mycket så att jag kan bli större, även få större mage, jag älskar ut att springa.

För 2 år sen så kunde jag springa 1 mil och för 1 år sen så slutade jag med att springa men nu ska jag börja mer på gymmet så ni får gärna komma lite förslag till mig, tack

Är du helt ny på gymmet så rekommenderar jag detta: (FB) Nybörjarträning 101

Ett utmärkt schema för en nybörjare, där hittar du upplägget, svar på frågor, tips m.m. Givetvis kan du kombinera med konditionsträning om du gillar den träningsformen.
Citera
2017-08-28, 20:59
Medlem
Vill bli stark och uthållig. Har inga ouppnåeliga mål om att bli kroppsbyggare.
Vad ska jag satsa på? Tunga lyft med korta repetition eller lättare vikt men fler repetitioner?
Använda maskiner eller fria vikter?
Citera
2017-08-28, 21:11
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Vill bli stark och uthållig. Har inga ouppnåeliga mål om att bli kroppsbyggare.
Vad ska jag satsa på? Tunga lyft med korta repetition eller lättare vikt men fler repetitioner?
Använda maskiner eller fria vikter?

Nybörjarschemat i denna tråd: (FB) Nybörjarträning 101. Det ska alltid vara full ROM (range of motion) oavsett om det är tunga eller lätta vikter. Börja med basövningarna i schemat som finns i tråden jag länkade, det är utmärkt för nybörjare.
Citera
2017-08-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Om du vill bli stor på instagram med syftet att bli känd så kommer du inte lyckas, var dig själv istället och bli inte något "bara för att". Vill du tävla så får du lägga ner tid och tålamod, både i och utanför gymmet. Hur du sen kommer in i tävlingar är väl inget svårt, bara att anmäla sig och ställa upp.

Inte alls man måste ha tävlingslicens, ett team och veta hur man gör
Citera
2017-08-29, 13:53
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Inte alls man måste ha tävlingslicens, ett team och veta hur man gör

Det stämmer att du ska vara med i en förening som är ansluten till SKKF för att få tävlingslicens. Gå in på SKKF om du vill ha information.

http://www.skkf.org/
Citera
2017-08-29, 14:31
Medlem
Citat:
Det stämmer att du ska vara med i en förening som är ansluten till SKKF för att få tävlingslicens. Gå in på SKKF om du vill ha information.

http://www.skkf.org/

Aa tack blev tipsad den sidan måste bara få igång formen nu bara
Citera
2017-08-29, 17:28
Medlem
Citat:
Är du helt ny på gymmet så rekommenderar jag detta: (FB) Nybörjarträning 101

Ett utmärkt schema för en nybörjare, där hittar du upplägget, svar på frågor, tips m.m. Givetvis kan du kombinera med konditionsträning om du gillar den träningsformen.

Tack för detta men jag fattar ingenting för har läst ganska mycket och står för att en smal person måste han äta mycket kolhydrater och sen träna Mycket hårdare? Dock vet jag inte om detta stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in