2016-03-15, 13:13
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshineboy1
Hej. Har tränat hemma i ett år nu. Nu börjar vikterna komma upp så högt att jag inte orkar hålla kvar i stången längre vid marklyft. Jag känner att jag har kraft kvar men greppet sviker. Hur löser man detta bäst?
Börja med att köpa magnesium, det hjälper. Byt sedan eventuellt till mixat grepp på dina tyngre set.
Citera
2016-03-15, 13:31
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Kan man köra traps varje dag?

Precis som med alla andra muskler behöver även traps vila.

2:a på bollen.
Citera
2016-03-16, 10:29
Bannlyst
Om man ska köra övre bröst på hantelpressen, ska man ta upp bänken ett steg eller två steg förutsatt att bänken är plan?
Citera
2016-03-16, 10:51
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Om man ska köra övre bröst på hantelpressen, ska man ta upp bänken ett steg eller två steg förutsatt att bänken är plan?

Står lite här om sånt.
Citera
2016-03-16, 13:04
Medlem
Har börjat äta bra, träna kondition dagligen och tappar i vikt. Dock har jag börjat producera väldigt mycket snor i näsan.

Snoret är kristallklart och jag känner mig inte sjuk. Vad kan det bero på?
Citera
2016-03-16, 15:44
Medlem
nabbolbs avatar
Tja! Har lite problem med mina benböj.. Nedre delen av min rygg kröks alltid precis innan jag kommer ner i 90grader. Någon som har några tips för att få en rakare rygg under hela böjjen?

Går ner tills det tar stopp ändå men kanske ska sluta då jag är rädd för skador.
Citera
2016-03-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Tja! Har lite problem med mina benböj.. Nedre delen av min rygg kröks alltid precis innan jag kommer ner i 90grader. Någon som har några tips för att få en rakare rygg under hela böjjen?

Går ner tills det tar stopp ändå men kanske ska sluta då jag är rädd för skador.
Spänner du din core ordentligt? Alltså de delar du känner i kroppen om du hostar nu framför datorn?
Citera
2016-03-16, 21:20
Bannlyst
Vem är störst av zyzz och denna kille? Kan man få den sistnämndas kropp naturligt?

https://www.youtube.com/watch?v=iht8pmM8Eeo

(jag vet att zyzz inte lever)
Citera
2016-03-16, 21:45
Medlem
riskybizzys avatar
Vad skall jag tänka på när det gäller andningen i samband med ex. basövningar. Minns att snubben som visade mig berättade hur jag skulle andas in och ut i samband med momenten. Tacksam om någon kan förklara...
Citera
2016-03-16, 22:39
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Vad skall jag tänka på när det gäller andningen i samband med ex. basövningar. Minns att snubben som visade mig berättade hur jag skulle andas in och ut i samband med momenten. Tacksam om någon kan förklara...

Ha magen full med luft under lyftet.
Citera
2016-03-16, 23:00
Bannlyst
När jag kör övre bröst och har lutande bänk så känns det som att jag inte har bra grepp på bänken. Kan jag då fälla upp "lilla bänken" längst fram så att jag sitter bekvämt?
Citera
2016-03-16, 23:08
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
När jag kör övre bröst och har lutande bänk så känns det som att jag inte har bra grepp på bänken. Kan jag då fälla upp "lilla bänken" längst fram så att jag sitter bekvämt?

Självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in